Aihe: Aria Pro II-bassot
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Penasol
18.11.2004 15:56:58

Ostin viime kesänä SB-600:n
http://www.therathole.org/guitars/m … riaproii/bass/sb/sb600-1000_2x2.jpg
Minulla on vain kauniimpikuvioiset puut.
On se kyllä hyvä vehje näin kitaristin (olen kai minä nykyään basistikin) näkökulmasta. Hintakin oli päätä huimaavan vähäinen, 295 euroa. Ajattelin, että olisi mukavaa väsäillä siihen SB-1000- mallin aktiivielektroniikka, joten jos jollain on kytkentäkaaviota niin olisin kiitollinen.
"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana."
kurmo
18.11.2004 16:16:09
Ostin viime kesänä SB-600:n
http://www.therathole.org/guitars/m … riaproii/bass/sb/sb600-1000_2x2.jpg
Minulla on vain kauniimpikuvioiset puut.
On se kyllä hyvä vehje näin kitaristin (olen kai minä nykyään basistikin) näkökulmasta. Hintakin oli päätä huimaavan vähäinen, 295 euroa. Ajattelin, että olisi mukavaa väsäillä siihen SB-1000- mallin aktiivielektroniikka, joten jos jollain on kytkentäkaaviota niin olisin kiitollinen.

Tuo linkki ei ihan toimi, koitapa itse :-) Mutta älä ala SB-1000:n elektroniikkaa väsäämään. Katsele netistä mielummin jonkun muun aktiivipläjäyksen kaavio ja tee siltä pohjalta. Nuo Arian omat ovat hirveän hajoamisherkkiä omien kokemusten mukaan.
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
Superbeast89
18.11.2004 18:50:52
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … eet&pid=2&mgid=6&sgid=4

http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … eet&pid=3&mgid=6&sgid=4

http://www.soitinlaine.fi/index.cfm … eet&pid=4&mgid=6&sgid=4

Ihan hyvältä näyttää mutta arvelluttaa kun on noin halpa. Toinen tommonen "edullinen" basso on Harley Benton enkä siitä oo kuullu muuta kun huonoa.

Eihän se hinta aina ratkaise kuitenkaan..
If you are gonna rock, rock heavy!
Penasol
19.11.2004 12:32:05

Tuo linkki ei ihan toimi, koitapa itse :-) Mutta älä ala SB-1000:n elektroniikkaa väsäämään. Katsele netistä mielummin jonkun muun aktiivipläjäyksen kaavio ja tee siltä pohjalta. Nuo Arian omat ovat hirveän hajoamisherkkiä omien kokemusten mukaan.

Minusta tuo toimii. Kaula ei kylläkään tule näkyviin kun kuva johon panin tuon linkin on neljästä kuvasta koottu. Se näkyy joka tapauksessa kokonaisena täällä: http://www.therathole.org/guitars/models/ariaproii/bass/sb/sb.html

Taidanpa sitten väsäillä jonkunlaisen muun aktiivielektroniikkasetin.
kurmo
19.11.2004 15:05:21
Minusta tuo toimii. Kaula ei kylläkään tule näkyviin kun kuva johon panin tuon linkin on neljästä kuvasta koottu. Se näkyy joka tapauksessa kokonaisena täällä: http://www.therathole.org/guitars/models/ariaproii/bass/sb/sb.html

Attempted Image Hotlink/Directlink
(forbidden, as stated on nearly every page throughout the site)

Noin se mulle sanoi. Mut toi toinen skulaa.

Hyvä idea.
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
Pekka J.
20.11.2004 12:23:49

Joo, jos tuohon haluaa aktiivielektroniikan niin kyllä kannattaa ihan suosiolla valita jokin ihan perus aktiivikytkentä, sillä tuo arian aktiivipuoli on täydellinen johtohelvetti, mitä itse katsoin omastani ruuvattuani auki pleksin (kun oli jotain rätinää vahvistimella soittaessa) ja suosiolla vein korjaajalle sen kun ei ollut mitään hajua mistään, vaikka olenkin kolvaillut ennen elektroniikkoja kasaan. poikkeaa kyllä huomattavasti normaaleista kolvailuista.
Penasol
22.11.2004 12:05:29

Attempted Image Hotlink/Directlink
(forbidden, as stated on nearly every page throughout the site)

Noin se mulle sanoi. Mut toi toinen skulaa.

Mikähän tuossa on, minulla toimii Linux & Mozilla- yhdistelmällä vallan oivallisesti.
Jonte
23.11.2004 22:09:16
Noniin arvon aseveljet. Ajattelin että voisi ottaa puheenaiheeksi legendaariset Aria Pro II beissit, kun niistä haun mukaan ei ole vielä kunnon keskustelua syntynyt. Kertokaas omia mielipiteitänne/kokemuksianne kyseisistä laitteista ja toki mielellään saa esittää oman ariansa, jos semmoinen itseltä löytyy :)

Otin aikoinaan sormenpäät kipeiksi ensimmäisiä kertoja juuri kyseisellä instrumentilla.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
Lume
14.12.2004 13:08:55
Juu ei ole, vaan CSB-sarjaa, joka löytyy tuon cataloogin seuraavalta sivulta, eli mitä ilmeisimmin saman aikakauden tuote mutta halvemmasta päästä.

Meikällä on juuri tuollainen SB1000.
Aivan kuin uusi, ja pidän kovasti.
Tanakka soittaa ja hyvä ääni.
Istualtaan soitettava, hemmetin painava!
Olin täysin asiantuntematon, kun sen
ostin laukkuineen toiselta tomppelilta-
Mitähän siitä olisi kannattanut maksaa?
En kyllä nykyisin enää myisi sitä tuplahinnastakaan,
maksoin 2200 mummonmarkkaa..
Pekka J.
09.05.2005 01:30:13
Meikällä on juuri tuollainen SB1000.
Aivan kuin uusi, ja pidän kovasti.
Tanakka soittaa ja hyvä ääni.
Istualtaan soitettava, hemmetin painava!
Olin täysin asiantuntematon, kun sen
ostin laukkuineen toiselta tomppelilta-
Mitähän siitä olisi kannattanut maksaa?
En kyllä nykyisin enää myisi sitä tuplahinnastakaan,
maksoin 2200 mummonmarkkaa..

2200 markkaa ei ole paha hinta sb1000:sta, hinta on nykyisin noin siinä 500e paikkeilla eli mummonrahaa semmoiset 3000.

En myöskään omaa ariaani myisi enää tuplahinnastakaan. Stutiolla pari kertaa ollut nyt ostamisen jälkeen ja keikkojakin sen kanssa on parit takana, kyllä siihen uskallan luottaa. Pirun kiva soundi jo itsessään, ei tartte paljoa mun makuun säädellä vahvistintakaan.

Tuosta painosta semmoinen vähän tarkempi tieto että se paino on noin 5kg paikkeilla kun tuossa vaa'an kanssa punnitsin. Painoon tottuu nopeasti :)
Lökis
09.05.2005 18:44:00
Heps

Vieläkin v"#€%&?@£, kun aikoinaan myin ko. pelin pois. Taisi olla SB700:n. Hyvä peli, mutta kun halus toisen, niin toisesta piti luopua. Jos kohtuuhintaan tulee ko. peli eteen ostan varmasti.
Pekka J.
10.05.2005 02:06:34
Heps

Vieläkin v"#€%&?@£, kun aikoinaan myin ko. pelin pois. Taisi olla SB700:n. Hyvä peli, mutta kun halus toisen, niin toisesta piti luopua. Jos kohtuuhintaan tulee ko. peli eteen ostan varmasti.

Eikös tuolla torilla nyt ole myynnissä jollain tuon sb1000:en kaltainen neljäänsataan, että siitä korjailes äkkiä pois ennenkuin joku toinen ehtii.
Pekka J.
10.05.2005 02:21:04
Niin ja semmoinen homma että soundiklippiähän noista Arioista voisi kerätä tähän kyseisestä soittimesta tietämättömille. Minulta löytyy tuolta musiikkinäytteistä (www.mikseri.net/nerlich) Ariaa death-metallin muodossa, studiossa aseina olleet line6 bass-pod ja tech 21:n bass compactor toivat lisäväriä tuohon Ariaan, mutta se minun rakkaalle Arialle selvästi tyypillinen ominaissoundi on säilynyt pahemmin raiskaamattomana :)

Pistäkää toki muutkin clippiä noista eri Arian malleista tai miksei useampaa samasta, kiva kuulla miten muut ovat hyödyntäneet työkoneitaan ja millä soundeilla.
Penasol
10.05.2005 10:00:06

Minä en osaa kyllä yhtään sanoa, onko tuossa Ariassain hyvä soundi vai ei, kun olen vähän aikaa vasta soitellut ja kaiken lisäksi kitaravahvistimella rikkinäisen bassoelementin läpi.
BassBeast
10.05.2005 11:40:44

Arialle selvästi tyypillinen ominaissoundi on säilynyt pahemmin raiskaamattomana :)

Jee! Kuuntelin muutaman biisin ja eipä voinut erehtyä bassosta. Kyllähän sieltä voimakkaasti Arian kolinat kuului! Sopii kyllä Death metalliin kuin nenä p*****seen. Hyvä hyvä =)
parasta mitä voi housut jalasa tehä on basson soitto. ja sitä voi tehä kyllä iliman housujaki!
Pekka J.
11.05.2005 23:54:39
Jee! Kuuntelin muutaman biisin ja eipä voinut erehtyä bassosta. Kyllähän sieltä voimakkaasti Arian kolinat kuului! Sopii kyllä Death metalliin kuin nenä p*****seen. Hyvä hyvä =)

Jooh, kyllähän nuo soundit tuossa sopii tuommoiseen musaan, vielä lisää kolinaa toki tuo mun soittotyyli (kielet hakkaa otelautaan+peukuttelua&släppiä). Vähän makuasia tuo kolisuttelu, mutta säätämällä bassoahan ne saa halutessaan veks.
Lume
12.05.2005 10:42:48
Newtonin omenajutut -juopon sopertelua!
BassBeast
12.05.2005 13:15:01 (muokattu 12.05.2005 13:17:30)

Tein omastani linkin:

http://kato.mine.nu:81/18.php/1115883745.jpg

Olipas äkkiseltään aika paljon samannäköinen kuin itsellänikin, siis muuten kuin elektroniikan osalta.
parasta mitä voi housut jalasa tehä on basson soitto. ja sitä voi tehä kyllä iliman housujaki!
Trebla
13.05.2005 09:46:53
Tampereella kanikonttorissa oli (ainakin eilen) tarjolla valkoinen XRB-sarjalainen kovan laukun kanssa 200 Eurolla. Onko paha hinta?
DAM: Mothers Against Dyslexia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)