Aihe: Omistat?
1 2 3 4 5 6 7 813 14 15 16 17
Fuzzy Boner
08.05.2005 12:14:00
100 soitinta omistaa joku!
Olet kirjoittanut keskusteluun 8200 kirjoitusta
Ragorn
08.05.2005 13:29:37
Kannattaako nyt X5:ttä ostaa uutena, kun käytettynä saa makkarapaketin hinnalla?

Muistaakseni olen joskus nähnyt käytettynä, tais olla 500E.
Muutenkin tuo käytettynä ostaminen ei oikein ole mionun juttuni... Tai sitten olen vainoharhainen.

Kiitos sinulle JPQ! :)
Vittu, lefa iski heti.
Ragorn
08.05.2005 13:41:00
Muutenkin tuo käytettynä ostaminen ei oikein ole minun juttuni... Tai sitten olen vainoharhainen.

Vittu, lefa iski heti.
Adawolf
08.05.2005 13:42:14
Muutenkin tuo käytettynä ostaminen ei oikein ole mionun juttuni... Tai sitten olen vainoharhainen.

Käytettynä ostin omani X5 noin 300e
Ragorn
08.05.2005 13:43:19
Käytettynä ostin omani X5 noin 300e

Jaa, noh, tuon minä olen kuitenkin nähnyt...
Vittu, lefa iski heti.
Ragorn
08.05.2005 14:04:01
Tästä oli joskus keskustelua tällä, mutta mitä eroa on Korgin X5 ja X5Dllä?
Vittu, lefa iski heti.
JPQ
08.05.2005 19:35:03

Tästä oli joskus keskustelua tällä, mutta mitä eroa on Korgin X5 ja X5Dllä?

x5d sisältää sampleromissa 2megatavua lisää sampleja (eli yhteensä
8megatavua) muista eroista en tiedä eikä mun esite kerro eli varma ero
on tuossa mutta muistankohan oikein että kaveri väitti että jopa d/a
muunnin eroaisi.
HK
09.05.2005 14:26:36
x5d sisältää sampleromissa 2megatavua lisää sampleja (eli yhteensä
8megatavua) muista eroista en tiedä eikä mun esite kerro eli varma ero
on tuossa mutta muistankohan oikein että kaveri väitti että jopa d/a
muunnin eroaisi.

D:ssä on muistaakseni 64 äänen polyfonia, kun taas perusmallissa 32.
Peltikorva puupäässä.
Wiitala
09.05.2005 14:36:21
Rhodes MARK II '73
Clavia Nord Electro 2 '73
Roland VK-8

Nami nam!
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
JPQ
09.05.2005 16:02:20

D:ssä on muistaakseni 64 äänen polyfonia, kun taas perusmallissa 32.

Tuo taisi unohtua nyt tarkemmin muistellen muistelen että noinkin oli.
teroyk
09.05.2005 16:44:08
Tähän liittyen X5dstä eli topsoundin sivulla on ainakin sellaisen kuva ja hinta ja linkki on tässä:
http://www.topsound.fi/default_ie.asp

Oli niitä ainakin tossa jouluna vielä siellä, tiesitttekö että se uus erä X5D:tä on valmistettu Suomea varten!, tais se Top Sound ja joku toinen liike jakaa ne keskenään. Mutta noi sivut toimii aina vähän viiveellä ja muutenkin sieltä näytti puuttuvan tavaraa, kannattaa ennemmin soittaa.
teroyk
09.05.2005 16:47:14 (muokattu 09.05.2005 16:48:24)
EDIT: Sori tää piti sensuroida.
Adawolf
09.05.2005 22:07:18
Oli niitä ainakin tossa jouluna vielä siellä, tiesitttekö että se uus erä X5D:tä on valmistettu Suomea varten!, tais se Top Sound ja joku toinen liike jakaa ne keskenään. Mutta noi sivut toimii aina vähän viiveellä ja muutenkin sieltä näytti puuttuvan tavaraa, kannattaa ennemmin soittaa.

Ainakin Musiikki Kullakselle niitä myös tuli silloin.
JPQ
09.05.2005 23:17:30

Selvennetään nyt sen verran että nuo ovat musiikki-instrumentteja, ja niitä (tai niiden osia) ei missään nimessä pidä yrittää syödä!

Aivan lisäksi tuossa vain yksi varmasti nami eli Rhodes.
tarmo
17.05.2005 16:34:41
Mnjäh! Tuolla aiemmin oli kyselyä EX 7 :sta. Ja onhan niitä. Itselläni on ollut muutaman vuoden. Hyvät puolet ovat soittimessa niin monet. etten nykyhinnoilla aio siitä luopua. Siitä on löydettävissä mystisen hyviä soundeja niin leadeista, kuin myös fuusiourkusoundeisa. Suosittelen lämpimästi... Erityinen + siitä, ettei siitä löydy hanuria!! Ribbon kontrolleri ja muutkin reaaliaikaiset toiminnot saavat paatuneimmankin humpparuoskan viihtymään keikoilla ex7 seuranaan.
Muita soittimia nurkissa tällä hetkellä
Roland RD 700 srx 11 -laajennuksella
Roland VK8 +H&K rotosphere mark II
Rhodes model660 paskasyna, joka pysynyt boxissa vuodesta -96...
Lisäksi on vielä Rhodes Mark I 73, joka odottaa kaupanpurkua, vaikka onkin täydellisessä kunnossa...aavistuksen jäykkä makuuni.
Kyllä näillä pärjää, mutta Motif es ei tekis pahaa ikään kuin soundin ajanmukaistamiseksi.
teroyk
17.05.2005 19:31:29
Mnjäh! Tuolla aiemmin oli kyselyä EX 7 :sta. Siitä on löydettävissä mystisen hyviä soundeja niin leadeista, kuin myös fuusiourkusoundeisa. Suosittelen lämpimästi... Erityinen + siitä, ettei siitä löydy hanuria!!

Joo paitsi EX5:n on vielä parempi...noi parhaimmat leadit saa myös AN1x:stä...kyllä tuosta saa muuten kohtuullisen hanuri soundinkin, mutta se pitää tehdä.

Rhodes model660 paskasyna, joka pysynyt boxissa vuodesta -96..

Mutta eikö ole sellainen vehje, että ei siitä malta luopuakkaan.
Splittaus on kyllä varmaan mailman simppelein.
U.Honey
07.08.2005 06:35:17
==============
= CASIO CA-110 =
==============

Huomasin kellaria tonkiessa että hallussani on sattuman oikusta kiveäkin kovempi kiippari, nimittäin Casio CA-110!

Kyseinen peli ei esittelyjä tarvinne, mutta mainitaan nyt joitain ominaisuuksia:

Casio Chord system.
- Voit unohtaa soinnut, Casio hoitaa homman!

Pulse Code Modulation Sounds.
- Todellakin, pulssikoodimodulaatio-soundit! Parhaita makupaloja edustaa Pulssikoodi-Strings ja Koodimodulaatio-Organ.

100 Sound Bank
- Laitteessa on tosin 100 soundia, mutta silti siinä ei ole minkään valtakunnan näyttöä, ei edes led-näyttöä josta näkisi mikä soundi on päällä. Niinpä niin, Casio on soitin eikä mikään televisio!

100 Pattern Beat Band
- Erikoismaininnan ansaitsee automaattisäestyksen "Fill"-nappula, joka saa aikaan veret seisauttavan rumpussoolon!

Osta sinäkin Casio CA-110!
My name is Baron, U.Honey Baron.
Artu Pupunuss
07.08.2005 14:47:28
Mnjäh! Tuolla aiemmin oli kyselyä EX 7 :sta. Ja onhan niitä.

Joo, multa löytyy myös. Yleiskoneeksi se ei ehkä ole paras mahdollinen (ainakin preset-pianot ja rummut on melkoiset syvältä), mutta kyllä siitä löytyy kaikenlaista kivaa. Lähinnä tulen kai käyttämään sitä sekvensserinä ja samplerin (kunhan saan hommattua uuden) kontrollerina. Ostin sen vasta keväällä, enkä ole vielä päässyt pureutumaan soundienmuokkaukseen kovin syvällisesti.

Sampleriksi olen ajatellut E-mu 6400 Ultraa, paljonko sellaisesta kannattaa nykyään maksaa?

X3:senkin olen omistanut, mielestäni sen soundit olivat varsinkin pianojen sun muiden akustisten instrumenttien osalta aika tuhnuisia, mutta hinta-laatu-suhteeltaan se on varsinkin nykyään ihan käypä ensimmäinen syntikka, tietysti käyttötarkoituksesta riippuen.
Life's a pop of the cherry when you're a boy!
Jabbe
08.08.2005 14:14:52 (muokattu 08.08.2005 14:15:10)
Päivitetäänpä listaa. Motif tuli ja meni, nyt on uus ja parempi setuppi:

Roland VK-8.
- Loistourku, bändikäytössä pärjäilee varsin hyvin pelkällä tälläkin. Helppo kaivaa sopiva (hammond)soundi lennossa ja mukavan vintagen näköinenkin. Toivottavasti pidän tämän pidempäänkin.

Novation X-station 61.
- Virtuaalianalogi ja kontrolleri läppärille. Hyvät perussynasoundit ja helppo muokata mut parhaimmillaan kontrollerina. Läppärin kanssa ei tarvi enää kuin USB-piuhan ja kuulokkeet niin voi mennä vaikka metsään tekemään musaa. :)

Roland RD-300SX.
- Hyvä keikkapiano. Parhaita pianosoundeja tällä hetkellä ja tatsikin miellyttää. Myös rhodes on ihan käyttökelpoinen. Myös mukava roudata, ei paina kuin 15 kiloa.

Roland AX-7.
- Hauska lelu, tosin vähäisellä käytöllä. Tällä hetkellä remontissa, saa pian uuden värin... ;)

Lisäksi on läppäri, pari pikkumikseriä (Behringer), kaiuttimet ja pikkucombo (Kustom, varsin surkea), luurit, ständi, piuhoja jne.

Jos jollain muuten on kohtuukuntoista Rhodesia kaupan niin saa tarjota! :)
Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)