placebo 09.05.2005 01:31:28 | |
---|
"The notes are the same all around the world, but the way you put the notes together must be something very personal - Your own story"
- Pierre Bensusan |
Mikko Kankaanpää 09.05.2005 10:29:30 | |
---|
Minulla on aika ristiriitaiset kokemukset ko sarjasta ja vanhemmista Eminence malleista yleensä. Joidenkin elementtien kanssa on ollut kauheasti ongelmia ja toiset taas tuntuvat olevan hyvinkin laadukkaita, tai ainakin kuulostavat hyvältä. Suosittelisin myös tutustumaan uudempiin Eminence elementteihin, jotka kyllä mielestäni päihittävät vanhemmat niin soundillisesti kuin laadullisesti. http://www.uraltone.com |
placebo 09.05.2005 18:32:11 | |
---|
Suosittelisin myös tutustumaan uudempiin Eminence elementteihin, jotka kyllä mielestäni päihittävät vanhemmat niin soundillisesti kuin laadullisesti. Osaatko suositella jotain tiettyä sarjaa? Noita kun näyttäisi olevan moneen lähtöön... Muidenkin valmistajien merkkejä saa toki suositella. Kriteerit ovat: -ei saa säröytyä/mennä särölle helposti -mahdollisimman vähän korostusta 2 kHz:n ylittävillä taajuuksilla -mielellään alle 100€:n hintaluokassa "The notes are the same all around the world, but the way you put the notes together must be something very personal - Your own story"
- Pierre Bensusan |
Osaatko suositella jotain tiettyä sarjaa? Noita kun näyttäisi olevan moneen lähtöön... Muidenkin valmistajien merkkejä saa toki suositella. Kriteerit ovat: -ei saa säröytyä/mennä särölle helposti -mahdollisimman vähän korostusta 2 kHz:n ylittävillä taajuuksilla -mielellään alle 100€:n hintaluokassa Mulla on Eminence Cannabis Rex 2x12" kaapissa V30:n kaverina. Toimii todella hyvin!. Hyvä erotteleva kirkas saundi. Jos on kiinnostusta, niin voisin äänittää viikonloppuna kumpaakin elementtiä, niin kuulet eron. Meitsi on meshissä. |
placebo 11.05.2005 16:32:00 | |
---|
Mulla on Eminence Cannabis Rex 2x12" kaapissa V30:n kaverina. Toimii todella hyvin!. Hyvä erotteleva kirkas saundi. Jos on kiinnostusta, niin voisin äänittää viikonloppuna kumpaakin elementtiä, niin kuulet eron. Totta toki on kiinnostusta! Saattaa tosin olla että uusi elementti on hankittu jo ennen sitä. Loppukesästä olisi tarkoitus hommata toinen elementti, joten sitä silmällä pitäen tuo olisi hieno homma (varmasti muillekin asiasta kiinnostuneille). Ja muutenkin... Tuo elementin hankinta on aina enemmän tai vähemmän hakuammuntaa, joten kaikki joka kartuttaa "tietämystä" on hyvästä. "The notes are the same all around the world, but the way you put the notes together must be something very personal - Your own story"
- Pierre Bensusan |
placebo 08.06.2005 00:44:48 (muokattu 08.06.2005 01:04:54) | |
---|
Päädyin loppujen lopuksi Legend 121:seen, vaikka sainkin hyvän tarjouksen yhdeltä jäseneltä eräästä toisesta Legend-sarjan elementistä. http://editweb.iglou.com/eminence/e … /pages/products02/legend/leg121.htm Pieni arvio ko elementistä: -todella äänekäs -> Ensimmäinen vaikutelma oli, että päätteeseen on tullut lisää tehoa. -headroom:ia on paljon -> 1x12 combokin kuulostaa yllättävän "isolta" tämän elementin kanssa. -ei mene särölle helposti (puhtaalla kanavalla) -> Jos hakusessa on elementti, joka menee rosolle helposti, niin silloin tätä elementtiä ei voi suositella. Toisaalta, jos hakusessa on elementti joka pysyy puhtaana viime metreille asti, niin silloin tätä voi suositella. -elementti ei toista trebleä "liikaa"; helpotus :) Toisaalta, jos hakee _erittäin_ kirkasta ja yläpäävoittoista toistoa, niin silloin tämä ei liene oikea vaihtoehto(?). Jos tuntuu siltä, että vahvistimen kliinikanava menee ruvelle liian helposti tai jos haluaa lisää "höökiä" pienestä (SS-)kombosta, niin silloin Legend 121 -kaiutinelementti saattaa olla paikallaan. Itse soittelen paljon myös puhtailla ja tämä elementti lunasti odotukseni. Säröt olen repinyt pedaaleista (Vintage Rat ja SD-1) - Sellaisen havainnon tein, että OD:n drivea piti nostaa jonkin verran, jotta päästiin samaan tilanteeseen kuin vanhalla elementillä (joka meni ruvelle helpommin). "The notes are the same all around the world, but the way you put the notes together must be something very personal - Your own story"
- Pierre Bensusan |
Corto 05.03.2008 13:59:13 | |
---|
Ryöstökalastan vanhaa ketjua, koska oma tarpeeni istuu aiheeseen kuin nekku nokanpäähän. 5E3-pohjainen Tweed Deluxe -putkivahvistinprojektini on melkein valmis, ja sille pitäisi löytää kaveriksi joku edullinen elementti. Harkitsin jotain Eminence modernia "yleis"kaiutinta (tyyliin Texas Heat, The Wizard, Cannabis Rex jne.), mutta näköjään AlNiCo-magneettista, vintagetyyppistä Eminence Legend 122:stakin saisi edullisesti. Houkuttaa. Löytyykö Legend 122:sta käyttökokemuksia kenelläkään? "Float away, little butterfly. Just flutter away. I got a gig in Vegas." -Buddy |
Stone 02.09.2008 08:46:56 | |
---|
Ryöstökalastan vanhaa ketjua, koska oma tarpeeni istuu aiheeseen kuin nekku nokanpäähän. 5E3-pohjainen Tweed Deluxe -putkivahvistinprojektini on melkein valmis, ja sille pitäisi löytää kaveriksi joku edullinen elementti. Harkitsin jotain Eminence modernia "yleis"kaiutinta (tyyliin Texas Heat, The Wizard, Cannabis Rex jne.), mutta näköjään AlNiCo-magneettista, vintagetyyppistä Eminence Legend 122:stakin saisi edullisesti. Houkuttaa. Löytyykö Legend 122:sta käyttökokemuksia kenelläkään? Nostetaanpa tämä....käyttökokemuksia? "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
StevieRayVehkakoski 02.09.2008 09:06:41 | |
---|
Mulla on 2x12 kaappi jossa kiinni Eminence Legend 122:set ja ainakin mun makuun helvetin hyvät. Soundi on todella mukavan pehmeä eikä mitään piikkejä löydy. Toisaalta taas noi elementit rupeavat kompressoimaan aika paljon aikaisemmin kuin mikään muu mun testaama ämyri mutta tämä on taas mun mielestä erittäin hyvä ominaisuus. Nää mun on 35w versiot ja nyt niitä tykittelen noin 50-wattisella vahvarilla ja jotenkin sellainen fiilis on ettei ainakaan yhtään lisää tehoa. Summa Summarum, ainakin 50-60-luvun blues-meininkeihin sopii helvetin hyvin ja eiköhän tällä 60-70-luvun rokitkin irtoa ja mitään muuta ei edes tarvita! You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had |
Shredator 09.10.2008 12:38:44 | |
---|
Jatketaanpas... Etsin siis Vintage 30-tyylin soundia, mutta suuremmalla tehonkestolla. Mikä Eminencen elementti sopisi tuohon käyttötarkoitukseen? Olen ymmärtänyt, että Legend-sarja olisi aika lähellä...Entäs Wizard tai Governor? Ohmit on vaan numeroita... |
ras ta far i 04.12.2008 14:47:27 | |
---|
Mulla levis pari noita legend 122:sia kun joku oli roudaillessaan kolhinu ac-30:stä, eli eivät ehkä maailman roudauskestävimmät mut hiton hyväsaundiset ja edulliset. |
Nacher 04.12.2008 14:56:16 | |
---|
Governor on aika suora V30 kopio. Sitä voi kokeilla. Wizard on treblekkäämpi ja kirkkaampi, eli vahvasti G12H30 tyylinen. Private Jack taas apinoi Greenbackia. Tonker on hyvä yleiskaiutin, joka ei mene tukkoon mitenkään eikä säröty miltei ollenkaan. Soundi on kohtuullisen middlekäs, iso ja pehmeä. Varmaan vähän tummempi kuin V30. |