Sintti 09.05.2005 12:20:13 | |
---|
Kannattaa muuten näitä tuonne "elektroniikka ja soitinrakennus puolelle" heitellä sitten, niin menee oikeempaan osotteeseen. :) Les-Gas on persiestä! Sitten kun pitäis vielä stratokin hommata... Nyt männöö huonosti!
Plastik da band: http://www.plastikband.tk |
Gypsy 09.05.2005 12:36:27 | |
---|
Kannattaa muuten näitä tuonne "elektroniikka ja soitinrakennus puolelle" heitellä sitten, niin menee oikeempaan osotteeseen. :) Eiköhän tää oo ihan hyvä osote. Täällä varmaan on kiinnostusta paljon enemmän kun elektroniikkapalstalla. |
N_Bates 09.05.2005 12:57:08 | |
---|
Niin, ideana oli nyt suunnata tämä juttu sellasille tyypeille joilla ei ole kokemusta pedaalirakentelusta. Tuolla elektroniikkapalstalla pyörii lähinnä meikäläisen kaltaiset tyypit jotka niitä pedaaleita on paljon rakennellut, joten siksi katsoin tämän palstan sopivammaksi tälle. Uskoisin että täällä tämä tavoittaa enemmän niitä tyyppejä joita tällainen mahdollisesti kiinnostaa. Ja onhan tämä toki kitarakamoihin liittyvää. Ihan mukavasti tämmöselle tuntuisi olevan siis kysyntää. Täytyypä kehitellä ideaa eteenpäin. Yksi hyvä pedaalivaihtoehto olisi esimerkiksi klassinen tubescreamer. Pedaali on hyväksi todettu ja lisäksi varsin monipuolisesti modailtavissa pienillä muutoksilla. Myös muita ideoita saa esittää. Rakennussarjan hinta asettuisi todennäköisesti jonnekkin 50e-100e välimaastoon pedaalimallista yms riippuen. Hinnalla ei pysty aasian massatuotantotehtaita vastaan kilpailemaan, mutta tämä vaihtoehto tarjoaisi mukavaa ja opettavaista rakentelupuuhaa, laadukkaammat osat, modailutaitoja jne. Jos tämä nyt ottaa tuulta purjeisiin, niin todennäköisesti rakennan itse kyseisen pedaalin ja samalla teen kaikista vaiheista kunnon selostuksen valokuvien kera. Tarkoitukseni ei ole mitään isoa bisnestä tällä tehdä, vaan lähinnä keksiä jotain kehittävää tekemistä kesäksi. Hienoa olisi jos siitä saisi hieman vaivanpalkkaa ja saisi vaikka vuokrat maksettua. Jos touhusta vielä olisi jollekkin iloa ja hyötyä, niin se olisi aivan mainiota. Hyppäsin jokeen ja mitä näinkään. Mustasilmäiset enkelit uiskentelivat kanssani. |
superfly 09.05.2005 12:59:15 | |
---|
Minua kiinnostaisi jonkinmoinen putkietunen. Samalla idealla mikä Riffissäkin oli. Ja tuubihuutaja tietty kanssa. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Dr. Muff 09.05.2005 13:14:37 | |
---|
Yksi hyvä pedaalivaihtoehto olisi esimerkiksi klassinen tubescreamer. Pedaali on hyväksi todettu ja lisäksi varsin monipuolisesti modailtavissa pienillä muutoksilla. Myös muita ideoita saa esittää. Joo tubescreamer on hyvä aloittelijalle. Yksinkertainen ja helppo. Mutta, noita pedaaleja saa halvalla. Eli kannattaisiko tehdä sarja jostain hieman harvinaisemmasta kalliimmasta kuten Full-Drive joka sekään ei mitään avaruustekniikkaa sisällä. Ihan vaan ajatus. Tuumasta toiseen. |
Sintti 09.05.2005 14:17:12 | |
---|
Eiköhän tää oo ihan hyvä osote. Täällä varmaan on kiinnostusta paljon enemmän kun elektroniikkapalstalla. No sepä tietysti. :) Ajattelin vaan, että tuolla vois olla enemmän saman henkistä porukkaa. Näyttää täälläkin porukkaa kuitenkin kiinnostavan ihan hyvin. Les-Gas on persiestä! Sitten kun pitäis vielä stratokin hommata... Nyt männöö huonosti!
Plastik da band: http://www.plastikband.tk |
JakeScary 09.05.2005 14:50:00 | |
---|
Tuota tubescreameria voisin miäki alkaa kyhäämää... Mursut karkaa.. |
Chemo 09.05.2005 17:10:55 | |
---|
Periaatteessa oon kiinnostunut. Riippuu vähän siitä millaisia efektejä olisi tarjolla. Fuzzface ei kiinnosta (oma ikuisuusprojekti vieläkin kesken, mutta osat on ja spedu tekeillä). TS voisi ehkä olla tarpeellinen. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
tommi_899 09.05.2005 18:55:52 | |
---|
Minua kiinnostaisi jonkinmoinen putkietunen. Samalla idealla mikä Riffissäkin oli. Ja tuubihuutaja tietty kanssa. joku putkietunen muakin kiinnostaisi, muutenkin olisin kiinnostunut tästä. olisi kiva päästä itsekkin pedaaleita kokoamaan. sitten kun teen vielä vahvistimen itse niin olen tehnyt itselleni kaiken :D, hienoa |
Jucciz 09.05.2005 19:18:16 | |
---|
joku putkietunen muakin kiinnostaisi, muutenkin olisin kiinnostunut tästä. olisi kiva päästä itsekkin pedaaleita kokoamaan. sitten kun teen vielä vahvistimen itse niin olen tehnyt itselleni kaiken :D, hienoa Jos vahvistinrakentelu kiinnostaa, niin suosittelen katsastamaan Uraltone Jr -rakennussarjan. Saa etusen ja päätteen samalla vaivalla. Ja mielettömän hyvät saakin. :) |
Olisivatkohan phaser ja tremolo kuinka monimutkaisia itse rakennella? Analogisina tietenkin, höh. |
wilo 09.05.2005 19:52:34 | |
---|
Rakennussarjan hinta asettuisi todennäköisesti jonnekkin 50e-100e välimaastoon pedaalimallista yms riippuen. Mua kyllä aina kiinnostaa kotipolttoinen, varsinkin laadukas. Mutta jos totta puhutaan, taitais satku olla liikaa - viiskymppinenkin pikkasen nihkeetä, jos sillä irtoo vaan viiden komponentin särötin tms. Sitä kun on tämmönen saitapihtari... |
mura 09.05.2005 21:16:40 | |
---|
Mäkin saatan olla kiinnostunut. Riippuu laitteesta. No koneen iso ala osineen ok on |
Kassu 09.05.2005 21:19:04 | |
---|
Olisin kiinnostunut. |
efunkelist 09.05.2005 21:39:04 | |
---|
Iso plussa tosiaan olisi modausohjeet sitten siihen pedaaliin. Tuubikirkujan tapaiset soundit mä saan jo uraltonemodatusta sd-1:stäni mutta joku voodoolab sparkle-drive tyyppinen pitäis vielä tehdä... Sehän on periaatteessa tubescreamer-klooni jossa on lisäksi tuo sparkle-optio. Lisäksi simppeliä moditusta voisi saada myös siitä että lisäisi toiset potentiometrit ja jalkapolkimen jolloin säröttimestä saisi A/B soundit enemmällä ja vähemmällä rutulla tms. Tää saattais sitten tarvita melkein oman keskustelufoorumin missä voisi jakaa apua, vinkkejä ja moditusohjeita. Vähän niinku uraltonen backstage ;) |
tommi_899 09.05.2005 22:37:18 | |
---|
Jos vahvistinrakentelu kiinnostaa, niin suosittelen katsastamaan Uraltone Jr -rakennussarjan. Saa etusen ja päätteen samalla vaivalla. Ja mielettömän hyvät saakin. :) sitä olen ajatellutkin, jos ensin satsaisi kunnon keikka/treeni vahvariin ja sitten tekisi kotiin tollasen, ja jazz jamituksiin :D |
BulletProof 09.05.2005 22:52:43 | |
---|
|
LaXu 09.05.2005 23:12:47 | |
---|
Joo tubescreamer on hyvä aloittelijalle. Yksinkertainen ja helppo. Mutta, noita pedaaleja saa halvalla. Eli kannattaisiko tehdä sarja jostain hieman harvinaisemmasta kalliimmasta kuten Full-Drive joka sekään ei mitään avaruustekniikkaa sisällä. Ihan vaan ajatus. Samaa mieltä. Noita TS-klooneja on sen verran paljon markkinoilla ja esim. erinomainen Digitech Bad Monkey irtoaa jo 50€:lla. Yleensähän noissa itse rakenteluissa monet pyrkivät säästämään vähän rahaa ja sitten on se tekemisen ilo ja siitä saatava kokemus. Eli sen puoleen joku kalliimpi ja harvinaisempi rakennussarjana olisi hyvä juttu. Esimerkiksi juuri tuo Full-Drive. Minua ainakin kiinnostaisi tuollainen. |
Gypsy 09.05.2005 23:34:05 | |
---|
Valitkaa semmonen proggis joka soveltuu hyvin kitaralle ja bassolle niin saisitte noita basistejakin varmaan mukaan, luulisin. |
efunkelist 09.05.2005 23:47:02 | |
---|
Valitkaa semmonen proggis joka soveltuu hyvin kitaralle ja bassolle niin saisitte noita basistejakin varmaan mukaan, luulisin. Tuollainen kun löytyis niin mulle heti kaikki nyt! Varmaan sen vois toteuttaa niin että siinä ois kytkin bass/guitar jolla valitaan kumman spekseille signaali menee. Varmaan muutaman konkan ja vastuksen vaihdolla saisi saman pörinan alarekisterille toimivaksi, vai? |