Aihe: Tokait oikeissa hinnoissaan ?
1 2
P-Nut
09.05.2005 16:33:39

Mielenkiinnon ja gäääässin kohteena olisi Tokain LC-80S niin mietin vain, että onko nämä suomen hinnat ihan kohdallaan ? Kun ei voi esimerkiksi Thomannilta tarkistaa ja sitä myötä tingata hintaa kaupasta :) Musamaailmassahan noita myydään ainakin sivujen mukaan ihan roimasti ja hinnat ovat noin 700 eurosta ylöspäin. Kovin monelta sivulta en ole saanut noiden hintatietoja selville esim. muualla euroopassa.

Noissa varmasti on tinkimisen varaa jos kauppaa käy, mutta kuinka paljon.
:€
Ze Kink
09.05.2005 16:42:06
Muistaakseni ovat kovin halpoja, kun verrataan muualla Euroopassa myytäviin. Tietenkin jossain Japanissa ovat halvempia.
Mikä ois coolimpaa ku se et paavi tulis prätkällä nahkakledjuissa messuun? Ei mitään pellejä verhoja vaateina vaan kunnon niiteistä väsätty risti rotsin selässä!
-Helvetinpartaterä
P-Nut
09.05.2005 16:49:18

Muistaakseni ovat kovin halpoja, kun verrataan muualla Euroopassa myytäviin. Tietenkin jossain Japanissa ovat halvempia.

Hhhmm noh tää on kyllä aika yllättävää jos on totta :)
fox
09.05.2005 17:32:01

Kovin monelta sivulta en ole saanut noiden hintatietoja selville esim. muualla euroopassa.

Muualla Euroopassa ei kyseinen merkki oo yhtä suuresti tiedossa ja ylivertaisessa maineessa.. :)
Kyllähän esim. Brittein saarilla olen nähny Tokaita olevan..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Ze Kink
09.05.2005 17:33:30
Muualla Euroopassa ei kyseinen merkki oo yhtä suuresti tiedossa ja ylivertaisessa maineessa.. :)
Kyllähän esim. Brittein saarilla olen nähny Tokaita olevan..

Briteissä ovat kuitenkin muistaakseni vähän erilaisia, mm. "litteämmällä" lavalla.

esim. http://www.tokai-guitars.co.uk/guitars/loverock/als75q.jpg
Mikä ois coolimpaa ku se et paavi tulis prätkällä nahkakledjuissa messuun? Ei mitään pellejä verhoja vaateina vaan kunnon niiteistä väsätty risti rotsin selässä!
-Helvetinpartaterä
LaXu
09.05.2005 17:35:05
Japanista tilattuna toki saa halvemmalla. Listahinta tuolla LC80S:lla on ¥80 000 eli n. 595€. Siihen vielä postituskulut (sanotaan vaikka $120=94€) ja verot päälle niin ollaan suurin piirtein 840€:n paikkeilla jos laskin oikein. Tietysti oikeasti tuo tulee halvemmaksi, kun ei niitä listahintaan myydä, ehkä sata euroa pois niin olisi varmaan suht lähellä oikeaa hintaa.

Joka tapauksessa Japanista tilattuna ei tietysti ole kokeilumahdollisuutta ja ongelmatilanteissa (kuljetusfirma ajaa trukilla paketin yli tms.) tulee päänvaivaa.

Itse tilaisin kyllä Japanista ennemminkin ESP/Edwardsin. Saapi paremmat mikit ja mielestäni hieman Tokaita paremman työnlaadun myös.
NoCo
09.05.2005 18:30:34
No itse ihmettelen Tokaiden hintoja, vaikka tykkäänkin niistä vanhoista...

Asiaan: henk.kohtaisesti en ymmärrä että pitää ostaa uusi keppi, nuo Tokait ovat kuitenkin aika hinnakkaita. Alkaa olla 1000e ja ylikin hinnoissa. Että kandeeko nyt välttämättä ostaa uutta Tokaita jossa hinta tippuu, minusta kannattaa hankkia käytetty ja ehkä jokin muu merkki esim. The Heritage.
Omassa Heritagessa ei ainakaan tunnu että potikat hajoisivat käytössä, SD mikitkin vakiona, yhtä Tokain 75 vai 80:stä hiplasin ja tuntuivat rimpuloilta nuo potikat, voi olla että pyörivät vaan niin herkästi?

Kyllähän Humpparikeppi soi melkein itsekseen jos sitä vertaa johonkin sinkkukelaiseen keskimääräiseen stratoon, sitten sitä lespaa kehutaan maasta taivaaseen vaikka olisikin ihan soimaton pökkelö.

Asian vierestä oli mutta tämä pikku avautuminen voi ohjata toiseenkin merkkiin vaikka myös japanilaiseen.
Puusta nuo on kuitenkin on tehty.
N.C.
Pluto
09.05.2005 18:33:21
Noissa varmasti on tinkimisen varaa jos kauppaa käy, mutta kuinka paljon.

Musamaailman hinnoissa ei nykyään enää ole yleensä euroakaan tinkivaraa.

Itse kanssa mietin Tokain arvoa kun olen tosiaan sitä 700 euron stratoa ostamassa. Olen kuitenkin tullut siihen tulokseen, että koska kitara tuntuu ja kuulostaa just eikä melkein loistavalta, voin siitä tuon verran kyllä maksaakin. Jos hinta olisi päälle tuhannen euron niin sitten harkitsisin jo tarkkaan.
Dillon, you son of a bitch!
P-Nut
09.05.2005 19:20:24 (muokattu 09.05.2005 19:27:51)

Juu en mä kyllä japanista asti tuon hintaista kitaraa alkaisi tilaamaan...Kestää varmaan puol vuotta ja sitten kun paketti tulee niin sisältä löytyy hyvä onnella puutarhasakset...

Himottais niin pirusti tuollanen LC-80S...Ei ole mitään loimukantta ja hintaakin on sen verta paljon, että tuskin on mitään viilua kannen alla piilossa.

Ainakin lukemieni juttujen/arvostelujen perusteella nämä vähän kalliimmat Tokain Japanin mallit ovat laadultaan kuitenkin hyvää tavaraa. Oliko se niin, että viilua tais löytyä ainakin noista alle tonnin malleista varsinkin jos sattuu olemaan loimukantta tai muuta vähän hienompaa ?
LaXu
09.05.2005 19:28:14
Juu en mä kyllä japanista asti tuon hintaista kitaraa alkaisi tilaamaan...Kestää varmaan puol vuotta ja sitten kun paketti tulee niin sisältä löytyy hyvä onnella puutarhasakset...

Itseasiassa tulee kuulemma ainakin Ishibashilta erittäin nopeasti, varmasti muiltakin. Tuo asiakaspalvelu on nääs Japanin päässä vähän eri luokkaa kuin täällä. Noita luotettavia Tokai-diilereitä on kyllä useampia (tokairegistry.com:n kautta voi kattella) eli se ei sen puoleen ole mikään ongelma.

PS. Onhan Tokailla noita viiluttomiakin malleja viilukammoisille. LS-75 (ent. LS-65) ja jo edellä mainittu LC80/LC80S esimerkiksi.
Ukko
09.05.2005 20:50:11

Että kandeeko nyt välttämättä ostaa uutta Tokaita jossa hinta tippuu, minusta kannattaa hankkia käytetty ja ehkä jokin muu merkki esim. The Heritage. .

Ja Heritagen saa varmaankin samaan hintaan kuin Tokain .........?????
NoCo
10.05.2005 03:57:37 (muokattu 10.05.2005 04:04:17)

Käytettynä joku muu merkki vs. uusi Tokai, nääs. Se että jos haluaa välttämättä uuden on sitten eriasia...
N.C.
Rajapatsas
10.05.2005 05:55:31

Ostaa päräytä moinen keppi jos kerran mieli tekee.

Itse ostin moisen (LC-80S) enkä ole katunut. Soittotatsi on helvetin hyvä. Alkuperäisistä mikeistä en tosin osaa sanoa mitään, sillä asennutin liikkeessä kitaraan juoppohullu-Wylden mikkisatsin.

Mielestäni hinnassa ei ole yhtään liikaa. Itse maksoin koko komeudesta jotakuinkin 1100 Lappeenrannassa ja moitteettomasti on toiminut. Viimeistely on hyvää ja kitara on taipunut bändisoittoon hyvin. Kitarat jos mitkä ovat makuasioita, mutta itse olen ollut tyytyväinen. Erityisen miellyttävää kitarassa on se, että se pitää vireensä pirun hyvin. Kitaraa voi rieskoa kovallakin kädellä ja Gotohin virittimet pitävät vireen.

Lukittava hihna kannattaa ostaa välittömästi.
Kossu
10.05.2005 08:02:22
Tällä palstalla on kaksi säännöllisesti esiintulevaa aihetta.

A: Musamaailman haukkuminen
B: Tokain ylistäminen ylivertaiseksi kitaraksi

Huvittavaa siinä on että ilman Musamaailmaa Tokai olisi Suomessakin samanlainen suhtkoht tuntematon tavallinen kopiokitara merkki kuin muuallakin maailmassa. Äijät onnistuivat tekemään heti alussa Tokaille hurjan maineen ja kuuluisia käyttäjiä kepeilleen.
ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker
Hannu H.
10.05.2005 09:49:43

Musamaailman hinnoissa ei nykyään enää ole yleensä euroakaan tinkivaraa.

Näin sanovat ne, jotka eivät tinkaamista osaa. 10€ pois SD-mikistä kun viimeksi siellä kävin...
"Well, you get the dumb instrument and you learn how to tune it and just learn to go from one thing to another." -Jimmy Page-
SDMF
10.05.2005 09:54:00
Tokait ON oikeissa hinnoissa , jos laatua katot :)

Faija ei huomannu Gibsonin ja tokain välillä eroa !
R.I.P Dimebag darrell
Fortune
10.05.2005 10:01:50

Heritagea pyörii koko ajan tonnin pintaan käytettynä.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
p130
10.05.2005 10:16:09

Heritagea pyörii koko ajan tonnin pintaan käytettynä.

Esimerkiksi tuo voisi hyvinkin lähteä melko lähelle tonnia jos jaksaa neuvotella: http://www.custom-sounds.com/epages … f62741d94dcd010681+EN/products/1416 Ja yksityiseltä ostaessa pitäisi tietenkin periaatteessa irrota vielä hieman edullisemmin. Ainahan jossain päin suomea on Heritage myynnissä, niitä on kuitenkin yllättävän paljon täällä.

Vaikka Tokait miellyttävätkin minua, niin kyllä Heritagen kohdalla puhutaan kuitenkin jo aivan eri luokan soittimesta kuin nykyiset keskihintaiset Love Rockit (esimerkiksi 200 ja 300-sarjat ovatkin sitten asia erikseen...).
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
Niskamies
10.05.2005 10:22:32
Esimerkiksi tuo voisi hyvinkin lähteä melko lähelle tonnia jos jaksaa neuvotella: http://www.custom-sounds.com/epages … f62741d94dcd010681+EN/products/1416

Mielenkiintoisen näköinen talla tossa.
Meitsi on meshissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)