Niskamies 08.05.2005 17:11:58 | |
---|
Eli onko täällä sellaisia jotka omistavat kaksi erikokoista basaria? Käytättekö te niitä samaan aikaan samassa setissä samaan aikaan, vai valitsetteko tilaisuuden mukaan? Omistaako täällä joku esim saman setin 20" ja 22" basarin? Valitsetteko te basarin tilaisuuden mukaan, ja millä perustein? Kumpi akustisiin keikkoihin, kumpi mikittetyihin? Ylipäänsä olisi kiva kuulla kahden basarin käytöstä, mikä basari lähtee messiin ja miksi? Meitsi on meshissä. |
HeavyMachinery 08.05.2005 18:57:51 | |
---|
Eli onko täällä sellaisia jotka omistavat kaksi erikokoista basaria? Käytättekö te niitä samaan aikaan samassa setissä samaan aikaan, vai valitsetteko tilaisuuden mukaan? Omistaako täällä joku esim saman setin 20" ja 22" basarin? Valitsetteko te basarin tilaisuuden mukaan, ja millä perustein? Kumpi akustisiin keikkoihin, kumpi mikittetyihin? Ylipäänsä olisi kiva kuulla kahden basarin käytöstä, mikä basari lähtee messiin ja miksi? Juu tai ei vielä :) eli toinen on vielä tuloillaan. 2 basaria hommasin siitä syystä että pidän isosta munakkaasta soundista jonka 24 tuottaa mutta se ei toimi nauhoitellessa tuplabasari juttuja kuten 20" siinnäpä se pää syy. Minä tiedän - siis pelkään ! |
Niskamies 08.05.2005 18:58:59 | |
---|
Juu tai ei vielä :) eli toinen on vielä tuloillaan. 2 basaria hommasin siitä syystä että pidän isosta munakkaasta soundista jonka 24 tuottaa mutta se ei toimi nauhoitellessa tuplabasari juttuja kuten 20" siinnäpä se pää syy. Eli käytännössä 24" soitossa ja 20" äänityksissä? Vai siis että 20" tuplajutuissa ja 24" muissa? Meitsi on meshissä. |
HeavyMachinery 08.05.2005 19:08:53 | |
---|
siis että 20" tuplajutuissa ja 24" muissa? siis näin ! en mitään norja osastoa muutenkaan naputtele lähinnä trioli täytteitä ja pieniä naputuksia biisien väliin. Ja kyllä toi 20" varmaan keikalle lähtee ennen 24" on se niin kätevä roudata. Minä tiedän - siis pelkään ! |
Bobana 09.05.2005 10:34:18 | |
---|
Millasias kumman koukeroita sitten semosilla seteillä soitellaan jossa on esim. 20" ja 22" basari?? Oon ainoastaan muutamia kuvia nähny ko. seteistä eli en ole päässyt haastelemaan käyttäjältä että mikäs mies se sinä olet olevinaan... Varmaan jotain hipojazzia vissiin... |
hollmi-5 09.05.2005 11:38:56 | |
---|
Katso omakuvastani. 20 ja 22" bassarit. Minulle käy kumpi vain, kun lähden yhdellä bassarilla keikalle. Fiiliksen mukaan vain. Jos mukaan lähtee pieni etutomi (10") ja 14" lattialle, niin automaattisesti 20" bassari. Jos etutomiksi lähtee 12 tai 13" (tai useampiakin) ja 14 ja 16" lattiatomit, niin 22" bassari. molemmissa tapauksissa kyse on ulkonäkösyistä. Soundiltansa ovat todella lähellä toisiansa. Idean kahdesta erikokoisesta bassarista samassa setissä olen nähnyt ensimmäisen kerran ZZ Topin Frank Beardilla. Mika Hollström |
Simbe 09.05.2005 12:11:15 | |
---|
Idean kahdesta erikokoisesta bassarista samassa setissä olen nähnyt ensimmäisen kerran ZZ Topin Frank Beardilla. Onhan noita ollut maailman sivu, Mitch Mitchell, Ginger Baker ja kumppanit. Mites muuten se Tommy Leen tuplasetuppi? Siinähän on yksi iso bassorumpu setin oikealla puolella. Soittaako se hemmo sitä vain tykimmissä biiseissä, vai soittaako hän koko ajan kahteen basariin tuplapedaalin slave puoli nuijineen pikkubasarissa ja kauempana olevassa basarissa sitten pääpedaali, jossa slavepuolen nuija kiinni? Dave Wecklin setissä on myös kaksi basaria, isompi on setissä ja lisäksi 18" "remote" bassari setin ulkopuolella soittajasta oikealla.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. |
Katso omakuvastani. 20 ja 22" bassarit. Minulle käy kumpi vain, kun lähden yhdellä bassarilla keikalle. Fiiliksen mukaan vain. Jos mukaan lähtee pieni etutomi (10") ja 14" lattialle, niin automaattisesti 20" bassari. Jos etutomiksi lähtee 12 tai 13" (tai useampiakin) ja 14 ja 16" lattiatomit, niin 22" bassari. molemmissa tapauksissa kyse on ulkonäkösyistä. Soundiltansa ovat todella lähellä toisiansa. Juu juu, tämänhän toki ymmärsin jo että niistä kasaillaan tilanteeseen sopiva setti. Mutta sitä siis haen että kun samassa setissä on esim. 20" ja 22" basarit että mitä sillä haetaan? Olisko sitten jotta matalaa jytkettä rankempiin biiseihin ja sitte taasen slovareihin enempi sellasta kippomaista saundia...? Beat´s a hell out of me... tai miten se nyt meni... |
Simbe 09.05.2005 12:42:36 (muokattu 09.05.2005 12:43:42) | |
---|
Tulipa semmoinen aatos, että se vasen jalka on kuitenkin usein hiukan oikeaa heikompi. Jos ne tuplat eivät ole pääasia soitossa, niin sillä erikokoisella (pienempi vasurille) basarilla saa kevyemmän soittotatsin ja ääni korkeampivireisenä helpommin erottuvaksi. Haitsun sijoittelukin helpottunee. Tosin nykajan hardwarella se ei ole ongelma muutenkaan. Tottakai noilla voisi mys jotain High-Low "Question-Answer" soolonpätkiä tehdä, jos jalat taipuvat siihen. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. |
Niskamies 09.05.2005 13:36:03 | |
---|
Sitä vaan ajattelin, että toimiiko 22" basari akustisilla keikoilla paremmin kuin 20"? Entä mikityksen kanssa? Meitsi on meshissä. |
miän vain 09.05.2005 13:49:06 | |
---|
MUlla oli tuossa entisessä setissä just 20" ja 22". Ihan vakituisesti tuplana, ei mitään vaihtelumeininkejä. Tai kyllähän ne keskenään vaihtelivat joskus. Syy oli lähinnä hinta, sain tuon 20" sellaisella tarjouksella ettei mitään järkeä. Sitten alkoi löytyä yllättäviä puolia. Justiin se, että on kaksi eri soundia käytössä. Joihinkin biisinosiin vain sopi se tiukempi soundi. En mitään kovin mestarillista tietenkään osannut vetää, mutta jotain kuitenkin. Ja vasurilla soittaessa tulee erilaisia ideoita. Eri soundi auttaa vielä vähän. Tarkalla virityksellä nuo sai lähes identtisiksi, mutta minusta siinä ei ollut pointtia. Pidin usein pääbasarissa lyhyttä jytkysoundia, ja toisessa pitkäänsoivaa jyrähdystä. Niillä kun veti tukutukua, soundit sekoittuivat juuri sopivasti - oli sitten molemmat. Ja koska vain toinen basari soi, ei lepatus karannut käsistä ja puuroutunut, mutta huminaa ja täytettä oli. Bakeria olen aina fanittanut, ainakin vähän. Siinä vielä yksi syy. Että jos se sillä toimii niin hyvin, niin kai mäkin edes jotain saan aikaan. |