kyänäino 09.05.2005 09:45:20 | |
---|
Tervehdys, arvon soittohenkilökunta. Olemme menossa kesällä häihin soittamaan ja juhlakaluilla on erityistoivomuksena paso doblen soitto. Häpeäkseni myönnän, etten tunne ko. lajia, mitä nyt on joskus telkkarin tanssikilpailuista kanavapujottelun lomassa korviin sattunut. Siispä kysynkin asiasta jotain tietäviltä, mitkä ovat tyypillisiä biisejä tähän lajiin, mikä on suositeltava tempo ja löytyykö esim. Toivelauluraamatuista? Kiitos etukäteen! |
hiltsi 09.05.2005 09:50:44 | |
---|
Tervehdys, arvon soittohenkilökunta. Olemme menossa kesällä häihin soittamaan ja juhlakaluilla on erityistoivomuksena paso doblen soitto. Joskus on vastaava pyyntö tullut ja yks paso doble otettiinkin ohjelmistoon nimeltänsä Suomalainen paso doble. Se on kai joku paso-doble-humppa, mutta hyvin on toiminu. Liiton kieltämiä synatorvia vaan runsaasti kehiin.. :) |
Martso 09.05.2005 09:58:48 | |
---|
Liiton kieltämiä synatorvia vaan runsaasti kehiin.. :) Älkää helvetillä!! :) Tanssimusassa on hyvät tunnelmat!! |
hiltsi 09.05.2005 11:41:33 | |
---|
Älkää helvetillä!! :) JuuJuu |
isojussi 09.05.2005 11:46:40 | |
---|
Kannattas varmaan opetella se paso-doble, eikä kikkailla saundien kanssa...... Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
vanhami 09.05.2005 11:51:47 | |
---|
Kannattas varmaan opetella se paso-doble, eikä kikkailla saundien kanssa...... juu, eiku päinvastoin. Otetaan syntikasta se paso doble ( Ainakin omasani olen nähnyt myös sen mm. lambadan ohella) automaattisäestys ja sit vaan kvinttikiertoperusteista synatorvidiipadaamaa ja hanuria peliin ja menee täydestä kun väärä raha. Tai sit ei, Jos joku älyää pyytää Paso doblee, niin sit se ehkä voi tietää mitä se on. Rehellisesti sanoen, mulla ei ole hajuakaan mistä on kyse. |
isojussi 09.05.2005 12:21:29 (muokattu 09.05.2005 12:33:21) | |
---|
...Rehellisesti sanoen, mulla ei ole hajuakaan mistä on kyse. Älä oo huolissas - kuulut isoon joukkoon.... Paso doble on "huttutermeillä" about humppa, joa menee kolmeen.... Basso soittaa neljäsosia. Backbeatti joka neljälsosan heikolle kahdeksasosalle. Ja siitä se lähtee. Soitntukierto vois olla vähän Epsanjalaisempi....Eviva Espanja! Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Kirjastosta löytyy saleen jotain kilpatanssilevyjä, joilla on paso doblea. Käy kysyy, niin saat vähän selvää minkälaista matskua se on. Breikit on tanssijan kannalta tärkeitä, joten niihin kannattaa panostaa. EDIT: ja tosiaan, kysäsepä siltä pyytäjältä, että haluaako ihan oikeeta pasoa vai tätä kilpatanssiversiota, vai mitä. Tätäkin on niin montaa lajia... T: entinen kilpatanssija. Moon vanha kettu. Älä ammu mua. |
El Condor 09.05.2005 14:12:07 | |
---|
Soitntukierto vois olla vähän Epsanjalaisempi....Eviva Espanja! Hieman samaa fleivöriä on myös Jaakko Tepon klassikossa "Mikko-Sika Mallorcalla". "Get to the point where you don't have to practice. This leaves a lot more time for eating or wasting time." |
clave 09.05.2005 14:36:34 | |
---|
Muistuu mieleen koskettaja joka aloitti soittamaan pasodoblea kun eräs toivoja esitti toiveen: "Soittakaa humppaa ja valssia"! Siinähän sitä tuli 2 kärpästä niitattua. "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
Pula-Aho 09.05.2005 16:01:45 | |
---|
Paso doble on "huttutermeillä" about humppa, joa menee kolmeen.... Basso soittaa neljäsosia. Backbeatti joka neljälsosan heikolle kahdeksasosalle.! Joo ja sitten vaan torvia niin p-leesti. Tempokin on humppaluokkaa 120-124. Mielikuvan paso doblesta saa, kun muistelee millaista musiikkia soitetaan härkätaisteluissa. Tanssissahan mies on olevinaan matador ja nainen se viitta eli muletta. Tosin olen kuullut, että nainen olisi joskus myös härkä, mikä on aivan hölmöä. Yleensähän ne sonnit löytyvät soittajien joukosta. Toisaalta naiset osaa olla kyllä aikaste härkäpäisiä. Maailman toiseksi hauskin asia on kännissä soittaminen. |
Rock n 09.05.2005 16:54:10 | |
---|
|
manjaana 09.05.2005 17:02:34 | |
---|
Joo ja sitten vaan torvia niin p-leesti. Tempokin on humppaluokkaa 120-124. Mielikuvan paso doblesta saa, kun muistelee millaista musiikkia soitetaan härkätaisteluissa. Tanssissahan mies on olevinaan matador ja nainen se viitta eli muletta. Tosin olen kuullut, että nainen olisi joskus myös härkä, mikä on aivan hölmöä. Yleensähän ne sonnit löytyvät soittajien joukosta. Toisaalta naiset osaa olla kyllä aikaste härkäpäisiä. Hih, mie oon härkä ja myös aika härkäpäinen välillä.. ;o) Elämä alkaa, kun koira kuolee ja lapset lähtee... |
clave 09.05.2005 23:58:05 | |
---|
Hih, mie oon härkä ja myös aika härkäpäinen välillä.. ;o) Otatko härkää sarvesta? "Täytyy varoa, ettei turhaan tehty työ mene hukkaan" |
manjaana 10.05.2005 00:02:00 | |
---|
Otatko härkää sarvesta? No iliman muuta... Elämä alkaa, kun koira kuolee ja lapset lähtee... |
baron 10.05.2005 06:51:31 | |
---|
paso doble: tupla-askel. Voisiko joku turakainen valistaa, miksi tanssilla on sellainen nimi? |
Riksteri 10.05.2005 14:29:11 | |
---|
paso doble: tupla-askel. Voisiko joku turakainen valistaa, miksi tanssilla on sellainen nimi? Taurokatharpsiasta (muinaisista kreikkalaisista härkätansseista) saattaisi löytyä vastine tuolle nimelle, joka tarkoittanee myös 'yhdessä tanssimista' tai 'yhdessä kävelemistä'. Vaikka Paso doble -musiikki ja -tanssi mielletäänkin joko kilpatanssiin tai iberialaiseen kansantanssikulttuuriin, on taustalla pitkä ja sekava historia muinaisista kulttuureista, joista nimikin saattaa olla alkujaan peräisin? Nimen alkuperän selvittäminen taitaa olla enemmänkin kielitieteilijöiden ja historioitsijoiden alaa. It's a Jungle Out There. Ulkona on viidakko. |
Epämuusikko 10.05.2005 17:07:56 | |
---|
Hieman samaa fleivöriä on myös Jaakko Tepon klassikossa "Mikko-Sika Mallorcalla". Kova biisi! Ootko kakan maistanu? ÄrLä #009 |