N_Bates 08.05.2005 22:22:47 | |
---|
Tervehdys! Moni teistä on varmaan miettinyt joskus, että olisi hienoa rakentaa joku efektipedaali itse. Homma on kuitenkin saattanut tyssätä piirilevyn tekoon, osien ja ohjeiden puutteeseen tms. vaikka juotoskolvi pysyisikin kourassa. Näyttää kovasti siltä että meikäläinen jää vaille kesätyötä, joten kesällä on aikaa kaikenlaiseen efektipuuhasteluun. Siispä ajattelinkin udella, että olisiko ihmisillä kiinostusta ostaa valmista rakennussarjaa jonkun kitaraefektipedaalin tekoon? Yhdessä paketissa saisi piirilevyn, komponentit, kotelon, rakennusohjeet yms tarpeellisen, ja lisäksi mahdollisesti vielä jonkin sortin online-neuvontaa sähköpostin, irckin tai vaikka muusikoiden.netin pikaviestien välityksellä. Ohjeissa voisi vielä olla jotain modausvaihtoehtoja ja hieman tietoa siitä mikä komponentti vaikuttaa mihinkin ominaisuuteen. Efekti voisi olla esimerkiksi joku suhteellisen yksinkertainen ja pomminvarmasti toimiva overdrive tai vaikka virityssarja wahipedaaliin. Olisiko tällaiseen hommaan kiinnostusta ihmisillä? Hyppäsin jokeen ja mitä näinkään. Mustasilmäiset enkelit uiskentelivat kanssani. |
McNulty 08.05.2005 22:24:14 | |
---|
elektroniikka-osasto on erikseen näille!!! "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
superfly 08.05.2005 22:26:52 | |
---|
elektroniikka-osasto on erikseen näille!!! Oli osasto mikä hyvänsä, niin mua ainakin kovastikin kiinnostaisi tuommonen valmis setti. Aloittelijalle on varmasti paljon helpompaa lähteä tuommosesta paketista liikkeelle kuin netistä pengotuista epämääräisistä gif-kuvista kolvailemalla. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
efunkelist 08.05.2005 22:48:38 | |
---|
Riippuen siitä mikä purkki olisi kyseessä mutta periaatteellisella tasolla kyllä kiinnostaisi. |
Jaakko Hyvärinen 08.05.2005 22:52:02 | |
---|
Minäkin voisin olla potentiaalinen ostaja. Älkää uskoko yläpuolella olevaa tekstiä! |
rockitsb 08.05.2005 22:54:18 | |
---|
Ja minä! Tuo piirilevyn teko on masentanut itseä. Bella Italia #5 |
anma86 08.05.2005 22:55:48 | |
---|
Minua kiinnostaisi nuo valmiit piirilevyt, jos niitä voisi tilata erikseen. |
Carpenter 08.05.2005 23:03:40 | |
---|
Ja minä! Tuo piirilevyn teko on masentanut itseä. Piirilevyn teko on kyllä hirveää hommaa. Koulussa tehtiin ja onnistui vasta kolmannella kerralla (joillain meni enemmänkin). Muuten elektroniikka on huippu hauskaa! Tuollainen pedaalirakennussarja oli kyllä todella hyvä, jos ei liian hintavaksi tulisi. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
McNulty 08.05.2005 23:05:20 | |
---|
komponentit reikälevylle ja sitten hyppylangoilla vaan toisiinsa kiinni... toimii!! "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Carpenter 08.05.2005 23:06:54 | |
---|
komponentit reikälevylle ja sitten hyppylangoilla vaan toisiinsa kiinni... toimii!! Entäs jos osia on lähemmäs parikymmentä? Voi olla mukavaa taiteilla niiden lankojen kanssa. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
McNulty 08.05.2005 23:12:54 | |
---|
Entäs jos osia on lähemmäs parikymmentä? Voi olla mukavaa taiteilla niiden lankojen kanssa. ei 20 komponenttia ole niin paha ongelma... ne vaan pitää asetella siten, että on mahdollisimman helppo tehdä liitännät. Tietysti siinä on enemmän kolvattavaa ja pähkäilyä, jälki ei ehkä ole niin nätti kuin kolvailisi valmiille piirilevylle... itse olen pari fuzzia tehnyt ihan tavalliselle täpläkuparoidulle reikälevylle. Sitten tietysti voi kokeilla sitä valottuvaa levyä... eli lampun alle levy + kalvolle printattu skeema... itse en vain saanut tuota toimivaan niin kovin hyvin ja tuo reikälevy tuli halvemmaksi :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
zorro 09.05.2005 00:02:32 | |
---|
Sitten tietysti voi kokeilla sitä valottuvaa levyä... eli lampun alle levy + kalvolle printattu skeema... itse en vain saanut tuota toimivaan niin kovin hyvin ja tuo reikälevy tuli halvemmaksi :) joutuu sen valotetunki syövyttämään ostetaan:danelectro tuna melt tremolo myydään: |
McNulty 09.05.2005 00:05:44 | |
---|
joutuu sen valotetunki syövyttämään niinpä... mutta ei tartte tussin kanssa leikkiä. Mulla tuli ainakin sellasia viivoja että jessus sentään :) Tuolla valotustekniikalla on mahdollista saada todella siistejä levyjä. Osais vaan :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
atimoc 09.05.2005 00:31:20 | |
---|
Riippuu tietty pedaalista ja hinnasta, mutta ainakin periaatteessa kyllä kiinnostaa. "Nyt meiltä meni kuva... toivottavasti kohta menee äänikin." -Vode Liukkonen |
duane 09.05.2005 02:32:41 | |
---|
Jeps elikäs kyllä kiinnostaa...varsinkin jos pääsisi kiinni esim fool-drive tyyliseen pakettiin... Roudarikin on ihminen. |
Pikkis3 09.05.2005 08:51:13 | |
---|
Kyllä minuakin kiinnostaisi saada joku kunnon overdrive :) Helvetin hyvä idea muuten... "Se on makuasia, sano koira ku pallejaan nuoli!" |
zorro 09.05.2005 09:05:23 | |
---|
ja sitten kuluttajana ois ehdotus, että sellaseen sarjaan voisi jopa tulla ne halvat komponentit vaikka kaksin kappalein, että jos mahdollisesti vaikka käräyttää jotakin ostetaan:danelectro tuna melt tremolo myydään: |
Pikkis3 09.05.2005 09:22:01 | |
---|
ja sitten kuluttajana ois ehdotus, että sellaseen sarjaan voisi jopa tulla ne halvat komponentit vaikka kaksin kappalein, että jos mahdollisesti vaikka käräyttää jotakin Ei niitä kyllä ihan heti pitäisi saada käräytettyä. Mieluummin vaan kalliimmat ja hyvät osat kuin halvat... "Se on makuasia, sano koira ku pallejaan nuoli!" |
Sintti 09.05.2005 10:51:41 | |
---|
niinpä... mutta ei tartte tussin kanssa leikkiä. Mulla tuli ainakin sellasia viivoja että jessus sentään :) Tuolla valotustekniikalla on mahdollista saada todella siistejä levyjä. Osais vaan :) Valotus oli kyllä tooosi vaikee, kun ekaa kertaa väkersin semmosen parissa. Eikä oikeen minkäänlaista saanu aikaan.. x) Les-Gas on persiestä! Sitten kun pitäis vielä stratokin hommata... Nyt männöö huonosti!
Plastik da band: http://www.plastikband.tk |
Kyllä on kiinnostusta! Loppukaneettina tähän rakentavaan viestiin voisin vielä pidennykseksi kirjoittaa, että vahvasti potentiaalinen ostaja on siis tässä. Kiitos. Nyt on todella hyvä fiilis. |