Aihe: Efekteistä?
1
spellbound
28.04.2005 08:54:30
olen tässä puntaroinu eri vaihtoehtojen välillä. Powerball tuli taloon joten gnx2 multihärpäke lensi nurkkaan, tarkoitus olisi nyt vaihtaa efektipuolta, ei mitään mallintavaa. Pitkän aikaa on g-major pyörinyt mielessä, mutta haluaisin mahd. simppelit systeemit. En tarvi paljoakaan efektejä, reverb, delay ja clean-jutuissa chorusta, noisegate on todella tarpeellinen. Soitanta on metallista, In flames, pantera, metallican ikivihreät yms. ja olen aina pitänyt itteäni enemmän komppikitaristina. Nyt katse on kääntynyt enemmän yksittäisiin pedaaleihin. Ehdotuksia vermeistä, mielipiteitä spedut vs. g-major? Mitä nyt ite tarkkaillu niin EH:n holy grail, digitechin digidelay ja boss CH-1 jääny mieleen..?
Ei muuta kun lisää baustaa housuun...
J.Ahonen
28.04.2005 09:35:31
boss rv-3 delay/reverb
spellbound
28.04.2005 14:42:13
Ok. Lisää? Joku? Jotain?
MrGuitarist
28.04.2005 14:57:01
Joku perus delay-pedaali voisi toimia, esim Ibanez DE-7, digitechin digidelay ym. Jos tarviit myös chorusta, niin löytyy "kombinaatiopedaaleita", joissa on myös delay, esim Visual soundin H20 (tämä voisi sinulla toimia) tai vaikkapa electro-harmonixin Deluxe memoryman.
Exhausted
28.04.2005 15:15:57

why fix it if it ain't broken? mitä vikaa tämänhetkisessä setupissasi on?
spellbound
29.04.2005 09:04:05
Digitech ei pelitä laisinkaan powerballin kanssa jos yrittää ottaa värkistä pelkät efektit, efektin etuaste värittää ikävästi soundia, kauhean kuulosta...Onko kokemuksia tosta visual soundista? Voishan tollanen toimia...
JuSu
29.04.2005 09:48:41
En tarvi paljoakaan efektejä, reverb, delay ja clean-jutuissa chorusta, noisegate on todella tarpeellinen.

Aikalailla samanlaiset tarpeet kuin meikäläisellä... Tosin noisegatea en itse tarvi (tai ainakaan käytä =) ). Silti päädyin G-Majoriin, kun tuo steppailu ei ole meikän alaa. Yhdellä polkaisulla soundista toiseen, mulla on soittaessa täysi työ yrittää pitää kädet kontrollissa... =)

JuSu
Minä olen myyrä.
Twinkle
29.04.2005 13:42:43
Samaa muuten voitte laittaa minullekin. Hankin Mesan nupin ja meikäläisen Digitech ei oikein rokkaa sen kanssa. Ei kun laittaisin efektilooppiin eikä vaikka laittaisin koko roskan eteen. Vaikka olen tehnyt semmoiset kokonaisuudet ettei niissä ole muita kuin pelkät efektit, (EQ, preamp, compura, noisegate ja cabinet simulation pois) niin silti vimpain syö soundista ihan älyttömästi, niin voimakkuutta kuin tekee siitä soundista tukkoisen.

Eli tarttis tietotaitoa siihen että mikä tilalle tai siihen että miten saisin tuon digitoosan toimimaan. Efektit tuossa on aika kivan kuuloisia, vaikkakin sen säätäminen onkin ihan helvettiä.
Fortune
30.04.2005 14:59:19
Aikalailla samanlaiset tarpeet kuin meikäläisellä... Tosin noisegatea en itse tarvi (tai ainakaan käytä =) ). Silti päädyin G-Majoriin, kun tuo steppailu ei ole meikän alaa. Yhdellä polkaisulla soundista toiseen, mulla on soittaessa täysi työ yrittää pitää kädet kontrollissa... =)

JuSu

Arvaapa onko hankalaa opetella taas steppaamaan, kun oppi hyvälle?

Lavashow kärsii, mutta soundi on enemmän mieleeni.

Deluxe Memory Man on hyvä, mutta hevisoitantoon en ehkä sitä ottaisi, sillä luuppiin tällättynä se tuppaa menemään särölle, mikä hevimäisissä ultrakirkkaissa puhtaissa soinneissa ei ole niin hyvä juttu kuin allekirjoittaneen "räkäsoundi kaaoksen rajapinnassa" -soundissa :)
"Look behind you, a three-necked guitar!"
N33m0
30.04.2005 16:17:22

Tuota G-Majoria on kehuttu mm. siitä että se on aika "läpinäkyvä" eli säilyttää putkivahvarin ominaisen äänen luonteen.

Henkilökohtaisesti en kauheesti perusta noiden pedaalien suhteen, ärsyttävää riverdancea pitää vetää kun noitten kanssa säätää kesken soiton.

Tollanen In Flames ym. tyyliseen musaan tarvii varmasti noise gatee joten suosittelisin ehkä tätä uutta Rocktron Xpressionia, siinä on efektien lisäksi myös HUSH-noise gate.
( 'o')-d[||] More Beer!
JR
30.04.2005 21:15:19

Arvaapa onko hankalaa opetella taas steppaamaan, kun oppi hyvälle?

No ei tartte kauheesti stepata jos käyttää näitä looper systeemejä. Eli stombox efekti voi olla koko ajan ON asennossa, kun painat yhtä nappia voi mennä ekan loopin takaa päälle vaikka delay ja compura jne.
Tsekkaa vaikka
http://www.custom-sounds.com/epages … 42741d94dcd0106d3+EN/products/12903

Toki miltei 200 EUR on aikas paljon, mutta joskus jos pari kolme soundia riittää ja steppailu ei kiinnosta niin kätsyhän tuo on.
Milk can hurt you
kimmokel
30.04.2005 22:55:41 (muokattu 30.04.2005 22:56:05)

Joo ja jos löytyy vähän taitoa ja viitseliäisyyttä niin täältä... http://www.musikding.de/ ...saa osat esim. 2 loopin boxiin alle 30 euroon.
CD-LEVYJÄ MYYNNISSÄ Katso jos löydät mieleisiä!
Fortune
02.05.2005 10:44:28
No ei tartte kauheesti stepata jos käyttää näitä looper systeemejä. Eli stombox efekti voi olla koko ajan ON asennossa, kun painat yhtä nappia voi mennä ekan loopin takaa päälle vaikka delay ja compura jne.
Tsekkaa vaikka

Toki miltei 200 EUR on aikas paljon, mutta joskus jos pari kolme soundia riittää ja steppailu ei kiinnosta niin kätsyhän tuo on.

No, mieluummin steppaan kuin lähden taas tuonne piuhaviidakkoon ja tekniikan suohon. Nyt on simppeli systeemi, vähemmän hajoavia osia :)
"Look behind you, a three-necked guitar!"
mikko.nyman
09.05.2005 05:14:40
Itse tykkään G-majorista, mutta entäs G-minor? Se on halvempi ja yhtä laadukas, vai???
Hohhoijaa
09.05.2005 07:27:14 (muokattu 09.05.2005 07:27:27)
Tsekkaa vaikka

Tästä tulikin mieleeni eräs kysymys, joka ei liity varsinaisesti aiheeseen (pyydän anteeksi):

Jos ostaa vaikka kaksi tämmöstä:
http://www.behringer.com/AB100/index.cfm?lang=ENG

ja sitten ryhtyy rakentamaan, eli ensiksi näin:

Kitara -> Kyseinen selector-pedaali -> Kaksi singaaliketjua: Cleanit ja säröt -> Toinen selector-pedaali, joka muuttaa ne ketjut yhdeksi -> Vahvari...

Toimisko?
BD
päänahka
09.05.2005 07:50:43
Kitara -> Kyseinen selector-pedaali -> Kaksi singaaliketjua: Cleanit ja säröt -> Toinen selector-pedaali, joka muuttaa ne ketjut yhdeksi -> Vahvari...

On niitä loop-pedaaleitakin. Tuossa on se huonous, että ketjua vaihtaakseen on stepattava molemmille AB-pedaaleille.
Soolot on perseestä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)