Aihe: Kaulapainoisuudesta/poraamisesta
1 2
ozmo
08.05.2005 21:00:33
Jeespoks. Eli mua on pidemmän aikaa häirinnyt toi meitsin Warren lievä kaulapainoisuus. Mut vasta nyt häiritseminen on kasautunut niin suureksi, että vakavasti harkitsen uuden hihnatapin reiän poraamista, sillä käsittääkseni lievän kaulapainoisuuden saa poistettua kun nostaa toisen hihnatapin aavistuksen korkeammalle..?
Eli miten paljon sitä yleensä nostetaan? Onkos tämä sit muuten mitenkä tarkkaa, et pitääkö viedä jollekin ammattilaiselle? (ei meinaan huvittais maksaa kellekään pelkästä reiän poraamisesta)
Neuvokaahan kokeneemmat. Niinjoo, tottakai mulla on sit nahkahihna! Siitä vaan ei oo paljoa apua kun teepaita sen alla luistaa hihnan mukana.
Fuck pride! Pride only hurts, it never helps...
rijopu
08.05.2005 21:40:22 (muokattu 08.05.2005 21:41:04)
Poraa vaan reikiä badiin ja sulata niihin tinaa. Mä olen tehny silleen oikeasti. Omakuvassani olevassa nauhattomassa on tehty semmoinen moraaliton temppu badin onttouden takia. Tosin tein sen rakennusvaiheessa, joten kukaan ei tiedä siitä, eikä nää sitä :)
2 mainiota bassoa myytävänä! No, se on semmoista suomalaista... kalamies#14 >-)))>
Novis_3
08.05.2005 21:43:28
Jeespoks. Eli mua on pidemmän aikaa häirinnyt toi meitsin Warren lievä kaulapainoisuus. Mut vasta nyt häiritseminen on kasautunut niin suureksi, että vakavasti harkitsen uuden hihnatapin reiän poraamista, sillä käsittääkseni lievän kaulapainoisuuden saa poistettua kun nostaa toisen hihnatapin aavistuksen korkeammalle..?
Eli miten paljon sitä yleensä nostetaan? Onkos tämä sit muuten mitenkä tarkkaa, et pitääkö viedä jollekin ammattilaiselle? (ei meinaan huvittais maksaa kellekään pelkästä reiän poraamisesta)
Neuvokaahan kokeneemmat. Niinjoo, tottakai mulla on sit nahkahihna! Siitä vaan ei oo paljoa apua kun teepaita sen alla luistaa hihnan mukana.

Mulla sama vika itsetehdyssä nauhattomassa, ratkaisin asian yksinkertaisesti siten, että pietän semmosta nillkapainoa hihnassa tai vastaavasti joku pieni paino. (esim. piuha) Eipä tarvi porailla ainakaan..
rijopu
08.05.2005 22:35:58
Siis täh?? No en varmasti! Kiloeuron bassoon rupee mitään tinaa sulatteleen... :) Eiköhän sit olis sama nostaa sitä hihnatappia jos reikiä porailee.
sviddu tinaa... :D Ihan oikeestikko meinasit

No täytyy myöntää, että pilke silmäkulmassa tuon vihjeen annoin. Ei noihin valmiisiin soittimiin sitä tosiaan kannata tehdä.

En ole kyllä varma, että auttaako hihnatapin muuttaminen, ellei sitten sitä lavan puoleista tappia saa siirrettyä lähemmäksi lapaa.
2 mainiota bassoa myytävänä! No, se on semmoista suomalaista... kalamies#14 >-)))>
Novis_3
09.05.2005 00:13:12
Joku urheilu juttu vai? Kuin iso tollanen on ja paljo painaa?

Joo semmonen urheilujuttu. Ihan parinsadan gramman painoki auttaa melko varmasti. Joskus oon pitäny hihnassa semmosta kolmen metrin piuhasta käärittyä solmua ja seki autto jo.
ozmo
09.05.2005 12:27:46
Joo semmonen urheilujuttu. Ihan parinsadan gramman painoki auttaa melko varmasti. Joskus oon pitäny hihnassa semmosta kolmen metrin piuhasta käärittyä solmua ja seki autto jo.

Heh, saattaa aika mötikkä olla kolmen metrin piuhasta tehty solmu... :D Pitääpä kokeilla tota paino juttua. Roudarinteipillä jokin vastaava hihnaan kiinni...

Toisaalta voisin myös laittaa jesarilla kiinni jotain tina klönttejä tonne "konehuoneeseen." Epäilen vain ettei painoa tule tarpeeksi... noh, eipä se ny niin kaulapainoinenkaan loppuunsa ole... Kiitoksia vihjeistä.
Wil-J
09.05.2005 12:33:47
Heh, saattaa aika mötikkä olla kolmen metrin piuhasta tehty solmu... :D Pitääpä kokeilla tota paino juttua. Roudarinteipillä jokin vastaava hihnaan kiinni...

Toisaalta voisin myös laittaa jesarilla kiinni jotain tina klönttejä tonne "konehuoneeseen." Epäilen vain ettei painoa tule tarpeeksi... noh, eipä se ny niin kaulapainoinenkaan loppuunsa ole... Kiitoksia vihjeistä.

Eiku suojaat jesarilla "konehuoneesta" elektroniikat ja lopun tilan täytät kaatamalla sulaa tinaa sinne!
"You can´t hold no groove if you ain´t got no pocket."
M.Hanski
09.05.2005 12:39:13 (muokattu 09.05.2005 12:42:21)
Ostat joltain ammuntaa harrastavalta 2 mm - 3 mm lyijyhauleja tai pienikaliiperisen kiväärin luoteja, tunget haulit/luodit minigrip-pusseihin ja pussit konehuoneeseen.

Edit: Tätä tuli testattua Thumb Bolt-On Maple Monsterin kanssa, ja kaulapainoisuus väheni hieman. Käytin tosin 180-grainisia (11,7 g) .40 S&W -luoteja, jotka ovat vähän turhan isoja. Lyijyhaulipussit saisi muotoiltua paremmin konehuoneen syövereihin pienemmän raekoon ansiosta.
TeeTee
09.05.2005 13:11:13
Tuo takimmaisen hihnatapin siirtäminen auttaa jonkin verran, itselläni on siinä himpun verran tallan yläpuolella, enemmän vaikutusta on sillä jos jotenkin saa sitä sarven tappia lähemmäs lapaa, ja siis tässä kikka kakkonen: hommasin piitkän ruuvin ja laitoin 2 hihnatappia päällekkäin. Ja vielä kikka nr. 3: hihnaan saa kätevästi painoja tunkemalla kännykkäkoteloon jotkin painavaa tavaraa ja kännykkäkotelo on sitten kiinni hihnaan - siisti ratkaisu. Mulla on kaikki 3 kikkaa käytössä, kaulapainoisuutta kun en siedä tippaakaan, mikä johtuu varmaan tuosta klassisen kitaroinnin taustasta.
bize
09.05.2005 13:28:27
Joo, tossa Unskelotti ehtikin jo suositella lyijyn laittamista sinne bodyn syövereihin. Uraani olis myös tiheää tavaraa mut miinuksena on radioaktiivisuus..
Jazz music can't get make of living in Finland as it might can be in America example. -teemujazz
Wil-J
09.05.2005 13:31:00
Joo, tossa Unskelotti ehtikin jo suositella lyijyn laittamista sinne bodyn syövereihin. Uraani olis myös tiheää tavaraa mut miinuksena on radioaktiivisuus..

Niin, no onhan lyijyki myrkyllistä. Kai se kulta ois paras, suht raskasta ja ihan terveellistä!
ozmo
09.05.2005 15:26:56
Ostat joltain ammuntaa harrastavalta 2 mm - 3 mm lyijyhauleja tai pienikaliiperisen kiväärin luoteja, tunget haulit/luodit minigrip-pusseihin ja pussit konehuoneeseen.

Tosiaan, lyijyhän on vielä painavampaa mitä tina. Pitääpä purkaa muutamat savikiekkopanokset niin saan kunnon lyijysäkit tonne konehuoneeseen... :) Veikkaan, et voi olla toimivin ratkaisu. jos ei riitä, niin sit vielä jotain siihen hihnaan...
hmm.. mitenkähän jytäkän pommin niistä ylimääräisistä ruudeista sit sais. Meinaan olis "keikka" huomenna ja vois olla mukava säikytellä rumpalia laittamalla tommonen sen penkin alle... ;)
moikki
11.05.2005 07:44:42
Tosiaan, lyijyhän on vielä painavampaa mitä tina. Pitääpä purkaa muutamat savikiekkopanokset niin saan kunnon lyijysäkit tonne konehuoneeseen... :) Veikkaan, et voi olla toimivin ratkaisu. jos ei riitä, niin sit vielä jotain siihen hihnaan...
hmm.. mitenkähän jytäkän pommin niistä ylimääräisistä ruudeista sit sais. Meinaan olis "keikka" huomenna ja vois olla mukava säikytellä rumpalia laittamalla tommonen sen penkin alle... ;)

Siirrät vaan sitä hihnatappia..Ei ole vaikea operaatio, jos ei onnistu sulta niin mä tuun laittaa ;)
Rock like FUCK!
ozmo
11.05.2005 12:29:14
Siirrät vaan sitä hihnatappia..Ei ole vaikea operaatio, jos ei onnistu sulta niin mä tuun laittaa ;)

Tuolla ylempänä epäiltiin, ettei tallan puoleisen tapin siirtämisellä ole hirvittävästi vaikutusta. Kaulan puoleista tappia taas en pysty lähemmäksi lapaa siirtämään. Tottakai se onnistuisi, ei se siitä ole kiinni, mutta en mielelläni poraisi ylimääräisiä reikiä bassooni, jos siitä ei merkittävää hyötyä ole...
Laitoin muuten noita hauleja konehuoneeseen reilun pari sataa grammaa... kyllä se aavistuksen auttoi, mut ei poistanut vielä ongelmaa... (huom. tämä silti auttoi enemmän kuin kolme ja puoli sataa grammaa hihnassa!) Pitää varmaan purkaa lisää noita panoksia ja laittaa lisää hauleja tonne basson sisään. (vähän vielä mahtuu) Sit hihnan päähänkin voisin pienen paketin tehdä... (on vaan ihan helvetin typerän näkösiä, kun mulla on vaan harmaata jesaria :/)
Niskamies
11.05.2005 15:51:31
Mitens olisi karhea nahkahihna?
Meitsi on meshissä.
chief
11.05.2005 16:03:26
Mitens olisi karhea nahkahihna?

Luitko sä tota alotusviestiä ollenkaan?!?! Prkl...
"It's the ear, not the gear. "
Niskamies
11.05.2005 16:04:11
Luitko sä tota alotusviestiä ollenkaan?!?! Prkl...

Hassua, ei mulla ainakaan ole t-paita luistanut. En sitten osaa neuvoa, olen hiljaa.
Meitsi on meshissä.
rijopu
11.05.2005 16:13:31
Mitens olisi karhea nahkatee-paita?
Wil-J
11.05.2005 16:42:52
Mitens olisi karhea nahkatee-paita?

Tai kireä paita muuten vaan. Sellanen että nännit näkyy kunnolla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)