Aihe: Neuvoja barree- sointuihin
1 2
Henkeen ja Vereen
04.05.2005 13:40:04
Tööt! Tekniikkavirhe, älä jännitä - ota löysin rantein...

Sointuja harjoitellessa tulisi mielestäni muutenkin kiinnittää huomiota soittomukavuuteen. Eli kokeilemalla voi hakea peukalon paikkaa ja käden asentoa eri soinnuissa.
I like people who shake other people up and make them feel uncomfortable. -J.Morrison-
Mimi
05.05.2005 19:07:07
Siis... F-barre on toi, että etusormella painetaan 1. nauhalta ja muut sormet siirretään omille paikoilleen? Tuleeko G-barre siten, että etusormella 3. nauhalta ja g-kieli 4. nauhalta ja D- ja A-kielet 5. nauhalta?

Toivottavasti saatte selvää...

Kyllä, jos etusormi "peittää" kaikki kielet. Kyllähän se karu totuus on, ettei niitä opi ja soitto suju jos ei vaan jaksa kärsivällisesti treenata. Ja kokeilemalla pitää itse löytää se kohta mistä ne soinnut parhaiten soi. Otat sen saman barren niin monta kertaa, että löytyy se kohta jossa soi kaikki kielet. Muutat sormien asentoa vähän kerrallaan, ja muistat pitä sen etusormen juuri siinä nauhalla, ei ihan nauhan päällä, mutta ei myöskään keskellä nauhaväliä. Ja kyllä mullakin kipeytyy joskus peukalo, ehkäpä merkki siitä, että jotain on pielessä...
Ihan HUONO(kili)!
Mako eräässä topikissa: "Kohta on great balls on fire itse kullakin kun nuo Mnetin femakot™ rynää tänne"
Robert
05.05.2005 22:23:52
Jesh, kädet vaan rentoina niin kyllä ne barreet sieltä irtoaa. Harjoitusta vaatii pirusti, mutta kun sen kerran oppii, niin se on siinä.
:)

kalamies#4 >-)))>
Punttisika #4
pira
05.05.2005 22:31:20 (muokattu 05.05.2005 22:31:43)
Tuetteko barreissa kämmenpohjalla kaulaa? Itse tuen vain peukalolla, mikä saattaa aiheuttaa tuon peukalon jännittämisen.
Vibrato lähtee syrämmestä.
HungryFD
08.05.2005 17:16:08
Tuetteko barreissa kämmenpohjalla kaulaa? Itse tuen vain peukalolla, mikä saattaa aiheuttaa tuon peukalon jännittämisen.

Itse ainakin tuen vain peukalolla, eli pidän sitä siinä suunnilleen keskellä kaulaa ja ei ole tullut kipeäksi.
Seek & Destroy
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)