Aihe: Taas yksi virvelikysymys..
1
afro
14.04.2003 19:42:25
Anteeks että näitä virvelikysymyksiä on näin hirveesti.
Mutta jos kuitenkin uskaltaisin kysyä.

Eli:
Onko kellään tietoa (tai peräti kokemuksia) Pearlin Free Floating -virveleistä?
Eli mitä tämmöinen systeemi hyödyttää? Rumpu pääsee soimaan vapaammin?
Eli kysehän on siitä että rumpuun ei ole porattu reikiä, vaan virityspesät ovat "kelluvina" rummun ympärillä olevassa vanteessa?

Olen vähän kahden vaiheilla. Joko Pearlin MMX -snare tai joku vastaava Free Floating.

Noita viimeksimainittuja virppoja ei taida olla kuin muutama vaahterasta tehty. Mutta saako metallivirvelistä semmosta "jokapaikanhöylä" -soundia?
Ja mitä muuta käytännön eroa puu- ja metallivirvelillä on?

Olen vähän tumpelo näissä, suonette anteeksi. ;)
Kiitos!
http://www.afrotumza.cjb.net
Roberto
14.04.2003 23:30:33

Eli mitä tämmöinen systeemi hyödyttää? Rumpu pääsee soimaan vapaammin?

Niinhän nuo väittävät.

Eli kysehän on siitä että rumpuun ei ole porattu reikiä, vaan virityspesät ovat "kelluvina" rummun ympärillä olevassa vanteessa?

Jep, ja runkoja sai ainakin joskus ostaa erikseenkin, sekä puisia että metallisia.

Mutta saako metallivirvelistä semmosta "jokapaikanhöylä" -soundia?

Joku vanhempi Ludwig 5" x 14", tai joku sen kopioista (Premier, Beverley ym.) on varmaan jokapaikanhöylin mitä löytyy. Ylipäätään metallivirveleissä on enemmän yläpäätä ja kovempi mekkala, messinkisissä varsinkin. Puiset on yleensä vähän tuhdimpia mutta molemmista saa tietenkin asiallista soundia.
Mikael
15.04.2003 10:31:49

Jep, ja runkoja sai ainakin joskus ostaa erikseenkin, sekä puisia että metallisia.

mun yhdellä frendillä on tuollanen ylimääräinen 6½" käyttämätön free-floating vaahterarunko. jos jotain kiinnosta niin voin onkia tiedot ja hinnan...
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
jimmypage
17.04.2003 11:41:19

pearlin snaret on mun mielest ku unelma itel on ollu joka setis joku pearli
afro
17.04.2003 17:11:50
Kiitos kaikille vastanneille tosi paljon.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta harmittaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)