Aihe: EH Holy Grail luotettavuus
1
Samuel P.
08.05.2005 09:51:09

Terveeks.

Tulin tuossa tilanneeksi, ehkä hiukan riskillä, Electro Harmonixin Holy Grailin. Tuon laitteen luotettavuudestahan on ollut aika paljon negatiivista juttua liikkeellä. Kokeilin hakua, ja näköjään myös jollakin Mnettiläisellä, olikohan Kalm, on laite päästänyt käyttösavut ulos.

Olisinkin tässä kysellyt, onko muilla kokemuksia tai tietoa laitteesta. Lähinnä, mistä hajoaminen johtuu ja miten sen voi välttää, mikäli kuitenkin laitetta aikoo käyttää.
Kapane
08.05.2005 11:53:52

Ainakin nuo halvat EHXt on tosi epätasaisia laadultaa. Niin äänessä kuin kestävyydessä. Jos voit testaile rauhassa vaikka paria kolmea eri HGta, jos vain mahdollista. Ota niistä sit paras.
Archetype H.D
In Goth We Trust! The 666 Club #555
Mikko Kankaanpää
08.05.2005 16:23:18

Ainakin nuo halvat EHXt on tosi epätasaisia laadultaa. Niin äänessä kuin kestävyydessä. Jos voit testaile rauhassa vaikka paria kolmea eri HGta, jos vain mahdollista. Ota niistä sit paras.

Laatu ja hinta tietysti menee monesti käsikädessä, mutta ovatko tosiaan eri yksilöt samasta tuotantoerästä eri soundisia?
http://www.uraltone.com
-septimisti-
08.05.2005 17:04:54
Laatu ja hinta tietysti menee monesti käsikädessä, mutta ovatko tosiaan eri yksilöt samasta tuotantoerästä eri soundisia?

Ei oikein millään jaksa uskoa että olisivat. Kyseessähän on kuitenkin digitaalivehjes, tuskin niissä muuntimien liitännöissäkään hirveitä eroja on.
lxi
08.05.2005 17:26:01
Olikohan se Chemo jolla moinen sanoi sopimuksen irti kätevästi takuun umpeutumisen jälkeen?
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
McNulty
08.05.2005 17:46:06
Mulla oli Pyhä Pisuvati vuoden verran laudassa kiinni, ihan hyvin se toimi kotona ja reeniksellä jne. Sen jälkeen myin tuon värkin kaverille joka reverbiä kaipasi (itse ostin Digitech Digiverbin tilalle) ja kyllä se vieläkin pelittää.

En tiedä sitten sattuiko kohdalle joku unelma EHX Pyhä Malja vai mitä... mutta olen itsekin kyllä törmännyt sopimuksen irtisanoneisiin malleihin.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Jucciz
08.05.2005 17:53:00
En ole ikinä ymmärtänyt reverbipedaaleja.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Kimmo72
08.05.2005 17:55:24

Tosimiehellä on reverbi vahvarissa (pitäsiskö hymiö laittaa...)
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
McNulty
08.05.2005 18:00:23

minä ymmärrän... en meinaan diggaile spring-reverbin saundista lainkaan.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Jucciz
08.05.2005 20:06:45
Minusta reverbi tulisi lisätä vasta siihen signaaliin, mikä poimitaan mikillä kitarakaapin tai -combon kaiuttimesta, sillä sen luontevin sijainti signaaliketjussa on kuitenkin jossain aivan muualla kuin ennen pääte- (tai vielä kummallisempaa, ennen etu)astetta.

Tästä johtuen reverb on mielestäni MIKSAAJAN eikä SOITTAJAN vastuulla oleva asia. Tähän mennessä kaikki kuulemani "pätsit", joissa kitaristi itse on säätänyt reverbin laadun ja määrän siten, että homma kuulostaa treenikämpällä täydelliseltä, ovat yleensä olleet ihan hirveää kuraa live-olosuhteissa: miksaaja kun ei voi vähentää kaikua omilla vempeleillään mitenkään etupäästä käsin, sen sijaan sitä olisi verrattoman helppoa lisätä liian kuivaan lavalta tulevaan signaaliin. Tämän takia annan itse keikalla miksaajalle täysin reverbistä vapaan signaalin käsiteltäväksi ja luotan, että tiskin takana istuva setä tietää, minkälainen tilaefekti millekin instrumentille parhaiten sopii.

Yllä olevaan suon kuitenkin ainakin yhden poikkeuksen: jousikaiku voi toimia jopa kitaristin "säätämänä", sillä se vaan on enemmänkin "efekti" kuin perinteinen tilasimulaatio, mitä taas useimmat digitaalireverbit edustavat.
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
Exhausted
08.05.2005 20:23:05

Tuskin reverb-pedaalia käytetään yleisreverbinä. Ennemmästi varmaan efektinä (joka siis ei ole aina päällä). Tosin multiefekteistä reverbiä laittaa helposti liikaa jolloin tulee edellä kuvattuja saundeja joissa on usein vähän middlejä, chorus, stereo delay ja paljon reverbiä. Kiva soitella kotona kuulokkeisiin mutta ei välttämättä fiksuin ratkaisu bändikäytössä
Samuel P.
08.05.2005 20:38:07

Olikohan se Chemo jolla moinen sanoi sopimuksen irti kätevästi takuun umpeutumisen jälkeen?

Joo, Chemohan se olikin. Tuolla Harmony Centralin arvosteluissa laitteen arvostelut polarisoituvat hyvin rajusti, toiset sanovat aivan kuraksi ja toiset antavat kymppiä. Negatiivista palautetta antaneet sanovat laitteen hajonneen käytössä ja toisaalta pitäneen häiritsevää, ilmeisesti korkeataajuista ininää/kohinaa. Mietin vain, voisiko kyse tällaisissa tapauksissa olla jostain semmoisesta, että laitteelle on annettu virtaa jonkin muun kuin laitteen mukana tulevan muuntajan kautta, esim. semmoisen useammalle laitteelle kerrallaan virtaa antavan muuntajan kautta pedaalilaudassa?

Olen hankkimassa laitteen surf/rautalanka -tyyppistä meininkiä varten, kun tuossa Marsun Jubileessa tai Kochin Pedaltonessa ei ole jousikaikua. Jep, ei ehkä Fenderin tasoinen ratkaisu, mutta mun lompakolle sopivampi vaihtoehto.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)