Aihe: Mistä kytkentäkaavio Vox Cambridge Reverbiin?
1
Esse
08.05.2005 10:52:48
Omistan ko. laitteen ja tarvitsisin kytkentäkaavion laitteen korjausta varten. Vikana on molemmilla kanavilla esiintyvä terävä "kilahdus" heti äänen alussa, aivan kuin jokin komponentti ylikuormittuisi hetkellisesti. Ääni on erittäin lyhyt, enkä ole varma onko se tämän laitteen ominaisuus vai vika. Kuitenkin se minua häiritsee ja ilman sitä vahvistimen saundi olisi minulle hyvinkin mieleinen. Siniaaltogeneraattorilla ja oskilloskoopilla mitattuna vikaa ei saa esiintymään, joten se johtunee kitaran signaalin erilaisesta rakenteesta, jossa ääni syntyy erittäin nopeasti ja taajuuksia on tarjolla rutkasti siniaaltoon verrattuna.
Jos teillä on näkemyksiä aiheeseen, niin kiitos jo etukäteen.
KoskPaavo
08.05.2005 12:06:16
Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti
Esse
08.05.2005 16:20:49
Taisipa tulla kerrottua huonosti laitteen laatu; vahvistin on tyypiltää Vox Cambridge 30 Reverb, eli Koreassa valmistettu transistorivahvistin eikä suinkaan "wanhanajan" putkilaite. Putkivahvistimien kaaviot on netistä kyllä saatavilla, kuten edellä on ystävällisesti kerrottu, mutta näihin uusiin ei tunnu löytyvän mistään.
Jos jollakin on samanlainen masiina, olisin kiinnostunut esiintyykö vastaava "häiriö" heidänkin laitteissaan.
Tubeman
10.05.2005 21:11:24
Omistan ko. laitteen ja tarvitsisin kytkentäkaavion laitteen korjausta varten. Vikana on molemmilla kanavilla esiintyvä terävä "kilahdus" heti äänen alussa, aivan kuin jokin komponentti ylikuormittuisi hetkellisesti. Ääni on erittäin lyhyt, enkä ole varma onko se tämän laitteen ominaisuus vai vika. Kuitenkin se minua häiritsee ja ilman sitä vahvistimen saundi olisi minulle hyvinkin mieleinen. Siniaaltogeneraattorilla ja oskilloskoopilla mitattuna vikaa ei saa esiintymään, joten se johtunee kitaran signaalin erilaisesta rakenteesta, jossa ääni syntyy erittäin nopeasti ja taajuuksia on tarjolla rutkasti siniaaltoon verrattuna.
Jos teillä on näkemyksiä aiheeseen, niin kiitos jo etukäteen.

Onko siinä jousikaiku? Tuo kilahdus voi olla kulahtanut kaikujousi .
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
Esse
11.05.2005 10:38:55
Kyllä jousikaiku on, mutta vika esiintyy, vaikka reverb-nappula on nollilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)