Aihe: Led zeppelin
1 2 3 4 512 13 14 15 16131 132 133 134 135
enema
06.05.2005 22:24:19
Whole Lotta Love on kyllä Zeppelinin huonoimpia biisejä.
Leijonan tunnistaa usein sitä ympäröivästä savannista.
ozz3
07.05.2005 11:59:00

Olisi kiva jos perustelisit kanssa.

Joojooniponipo.
When there's no more room in hell, the dead will walk the earth "Melkone Sonni!"
biibob
07.05.2005 13:01:53

kaikilla saa olla mielipide. Itse kyllä olen vahvasti sitä mieltä, että whole lotta love on zeppeliinin parhaimpia biisejä.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
heu heu
07.05.2005 13:12:53 (muokattu 07.05.2005 13:13:20)
Ja kaikki mitä en diggaa on syvältä..
Ei voi kuin ihmetellä mistä näitä provoja tulee.
Tonne root puolelle kun heittää sellaisen provon kuin SVR ja jimi hendrix on p.........tä.
Niin kyllä aina jonkun hermot pettää ja topicci täyttyy just tällä.
Eiköhän tuo zeppelin ole tehnyt niin paljon legendaarista musaa ettei teinit sitä ikinä tajuu, sillä siisti.
Kannattaa yleensä kuunnella semmoista musaa josta itse pitää niin ei ahista niin paljon..
Itse kuuntelen ainakin smoista

Rokkan roll....
Huonoa huumoria jo vuodesta 1959
enema
07.05.2005 14:38:53 (muokattu 07.05.2005 14:42:39)
Ja kaikki mitä en diggaa on syvältä..

Rokkan roll....

Mitä ihmettä selität? Led Zeppelin on mielestäni parhaimpia bändejä ikinä. Tällä hetkellä Whole Lotta Love on mielestäni melko huono kappale, Zeppelinillä surkeita biisejä ei montaa ole. Joskus taas saatan kuunnella sitä aivan fiiliksissä. Usein kyllä kuuntelen mielummin vaikka Kashimiria, Immigrant Songia jne jne. Heti kun arvostelee jotain biisejä niin "Mee muualle provvooomaaan!!1" Ihmeellisiä uunoja.
ozz3
07.05.2005 15:10:23
Heti kun arvostelee jotain biisejä niin "Mee muualle provvooomaaan!!1" Ihmeellisiä uunoja.

Ei siinä mitään, mutta kansa haluaa perustelut tuolle mielipiteelle. Vitun tylsää lukea "tää on mun mielestä hyvä" ja "tää on mun mielestä paska" -viestejä.

Ja musta Whole Lotta Love on kerpeleen kova rokkipala, riffit mainioita ja meininki ehdottoman kohdallaan.
When there's no more room in hell, the dead will walk the earth "Melkone Sonni!"
Rock00
07.05.2005 15:39:13

No jos tykkään Whole Lotta Lovesta, niin ei sinun tarvitse siitä tykätä. Anteeksi kauheasti että se on mielipiteeni.
heu heu
07.05.2005 16:30:36
Mitä ihmettä selität? Led Zeppelin on mielestäni parhaimpia bändejä ikinä. Tällä hetkellä Whole Lotta Love on mielestäni melko huono kappale, Zeppelinillä surkeita biisejä ei montaa ole. Joskus taas saatan kuunnella sitä aivan fiiliksissä. Usein kyllä kuuntelen mielummin vaikka Kashimiria, Immigrant Songia jne jne. Heti kun arvostelee jotain biisejä niin "Mee muualle provvooomaaan!!1" Ihmeellisiä uunoja.

Ite ooot uuno.. Kuuntele mitä kuuntelet mutta jos et jostain diggaa nii so what..
Huonoa huumoria jo vuodesta 1959
enema
07.05.2005 17:34:40 (muokattu 07.05.2005 17:35:38)
Ei siinä mitään, mutta kansa haluaa perustelut tuolle mielipiteelle. Vitun tylsää lukea "tää on mun mielestä hyvä" ja "tää on mun mielestä paska" -viestejä.

Ja musta Whole Lotta Love on kerpeleen kova rokkipala, riffit mainioita ja meininki ehdottoman kohdallaan.

Äh joo en sulle sitä viestiä osoittanut. Perustelut puuttuivat, olet oikeassa.

Ite ooot uuno.. Kuuntele mitä kuuntelet mutta jos et jostain diggaa nii so what..

Eikö tämä ole Led Zeppelin keskustelu? Tarkoittaako se että pelkkää kehumista?

No jos tykkään Whole Lotta Lovesta, niin ei sinun tarvitse siitä tykätä. Anteeksi kauheasti että se on mielipiteeni.

Ja mun mielipide liittyi miten tuohon sun mielipiteeseen? Luuletko että sanoin sen koska sanoit pitäväsi siitä. Ehh juu. Tauno.
MK73
07.05.2005 17:41:31
Kertakaikkiaan jumalainen bändi, jolla tyylien ja biisien kirjo on yllättävän laaja. Isäni kuunteli Zeppeliniä jo -70-luvulla, mutta itse innostuin oikeastaan vasta nyt. Kyllä palautuu lapsuusmuistoja mieleen, tuttuja kappaleita... Olen tässä parisen viikkoa ollut Zeppelin-kuurilla. Pelkästään se bändisoundi on niin hieno ja uniikki, eikä vähiten rumpali Bonhamin ansiosta - niistä bassorumpukuvioista ja tomifilleistä en saa tarpeeksi :D
M1kk0
08.05.2005 11:17:55
kaikilla saa olla mielipide. Itse kyllä olen vahvasti sitä mieltä, että whole lotta love on zeppeliinin parhaimpia biisejä.

muuten olisin tätä mieltä, mutta menee aina hermot siihen ku keskellä sitä kappaletta on semmonen 1-1:30 min sellasta ihme älämölöä ja ähinää. mainiot soolot yms. ihan kiva. göö.
'o' Googleta ennen kuin kysyt typeriä.
Wahi
08.05.2005 13:48:45
muuten olisin tätä mieltä, mutta menee aina hermot siihen ku keskellä sitä kappaletta on semmonen 1-1:30 min sellasta ihme älämölöä ja ähinää. mainiot soolot yms. ihan kiva. göö.

Se älämölö on mitä on, mutta biisin hienoimpia kohtia on soolon alku. Siinä on jotenkin sellanen uusi energia joka purkautuu Bonzon mahtavaan filliin. Upea soolo mahtavalla soundilla.

Asiasta toiseen: Oletteko saavuttaneet jotenkin tän kappaleen soolo soundi? Itselläni ei lähde tarpeeksi tukevaa soundia. LP:llä ja Vox wahilla on varmaan jotain tekemistä. Itse soitan Cry Babylla ja stratolla.
willie
08.05.2005 13:58:40

Joo sillon aikanaan sitä sanottiin psykedeliaksi, mitä olikin monilla sen ajan levyillä. Kyllä oli makeeta kuunnella Whole Lotta Love kuulokkeilla ja kun tuli se psyke-kohta niin äänet vaan pyöri päässä. Se oli siihen aikaan (v.1969) uutta ja ihmeellistä !
biibob
08.05.2005 15:23:05
Se älämölö on mitä on, mutta biisin hienoimpia kohtia on soolon alku. Siinä on jotenkin sellanen uusi energia joka purkautuu Bonzon mahtavaan filliin. Upea soolo mahtavalla soundilla.

Asiasta toiseen: Oletteko saavuttaneet jotenkin tän kappaleen soolo soundi? Itselläni ei lähde tarpeeksi tukevaa soundia. LP:llä ja Vox wahilla on varmaan jotain tekemistä. Itse soitan Cry Babylla ja stratolla.

Wahi ylä-asennossa koko ajan. Yläpäävoittoinen pörinä. Eli rebleä paljon ja middleä myös, bassoa hieman vähemmän.
Wahi
08.05.2005 16:20:04
Wahi ylä-asennossa koko ajan. Yläpäävoittoinen pörinä. Eli rebleä paljon ja middleä myös, bassoa hieman vähemmän.

Taitaa olla humbuckerilla iso osa soundista. Ei single coileilla saa niin tukevaa soundia. En tiiä Voxista mutta Cry Baby on kyllä ehkä liiankin treble...
biibob
08.05.2005 16:40:40
Minä itse käytän crybabya, ja ihan hyvin toimii. Stratolla voisi kokeilla kaulamikillä soittaa. Tuplamikki tietysti vaikuttaa. Straton kaulamikki saattaisi olla lähempänä. Boss sd-1 on hyvä laite tuollaisiin 70heavy-soundeihin..
Wahi
08.05.2005 17:21:07
Minä itse käytän crybabya, ja ihan hyvin toimii. Stratolla voisi kokeilla kaulamikillä soittaa. Tuplamikki tietysti vaikuttaa. Straton kaulamikki saattaisi olla lähempänä. Boss sd-1 on hyvä laite tuollaisiin 70heavy-soundeihin..

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millasilla kamoilla soitat Zeppeliniä ja Deep Purple yms.? Siis asetukset ja sillee.

Kenelläkään ei sattuisi olemaan Zoom Fire 15 vahvistinta? Kiinnostaisi tietää, että millä säädöillä lähtee mikäkin. Joitakin hyviä säätöjä olen löytänyt, cleania ei ole ollenkaan.
biibob
08.05.2005 17:53:49
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millasilla kamoilla soitat Zeppeliniä ja Deep Purple yms.? Siis asetukset ja sillee.

Kenelläkään ei sattuisi olemaan Zoom Fire 15 vahvistinta? Kiinnostaisi tietää, että millä säädöillä lähtee mikäkin. Joitakin hyviä säätöjä olen löytänyt, cleania ei ole ollenkaan.

No mitä itse olen tutkinut pagen ja blackmore soundia niin olen tehnyt tällaisia havaintoja.
Page: treble voittoinen kitarasoundi.
Blackmore: middleä enemmän.
Vahvistimenani on crate 15r, joka on trodella huono vahvistin, mutta boss sd-1:n avulla olen saanut siitä siedettäviä soundeja, oikeastaan ovat yllättävänkin lähellä tiettyjen kappaleiden soundia. En käytä ollenkaan vahvistimen omaa särökanavaa, vaan ainostaan sd-1:stä. Asetukset ovat näin:
1.Page/led zeppelin: vahvistin: treble 10, middle 7.5, bass 5
sd-1: tone klo2, drive klo3:ssa, level klo12
2.Blackmore/deep purple: vahvistin: treble 5, middle 7, bass 6
sd-1: tone klo12, drive klo3, level klo12

Joskus käytän myös led zeppelinin soitossa tuota 2 asetusta, jos soitan jotain physical graffitista eteenpäin tuotantoa, muuten pääsääntöisesti tuota treble voittoista.

Tuo blackmore -säätö on nimenomaan alkuaikojen purple kappaleisiin. Sitten kun mennään rainbown tai myöhempään purpleen niin sitten otan vahvistimestakin jo säröä. Mutta tuonne who do we think we are levylle asti blackmore käytti marshallin stackejä, joten säröä ei kannata laittaa liikaa.
Nuo minun säädöt eivät sitten ole todellakaan ainoat oikeat, ne vain ovat minun omat tekemäni. Kuuntelet vain cd:tä ja säädät samalla vahvistinta. Ja eihän sitä aina ole pakko yrittää kopioida sitä soundia, voi luoda myös itse. Sanoisin kyllä, että nuo minunkin soundi ehdotukset ovat loppujen lopuksi vain minun omia soundeja, joihin olen hakenut sitä 70luvun rock-soundia.
Wahi
08.05.2005 19:12:54
Oikean soundin löytäminen on aika pitkä prosessi.
Zeppeliniin, Deep Purplee ja yleensä kaikkeen käytän seuraavanlaisia asetuksia Zoom Fire 15:ssa:

Gain n. klo 12-13 (santana tai muu pitkä-sustain soundi: gain täysillä)
Valmiit vahistinmallinnukset ovat niin huonoja, että käytän aina "overdrivea"
Bass klo 11
Middle n. klo 13
Treble n. klo 13-14
Volume 10 (huom: tässä vahvistimessa volume 10="normaalisti" klo 11 )
Fire 15 on vielä sellaset "sustain" ja "boost" nappulat, joita pidän aina päällä, ainoa tapa jolla saa tukevamman soundin.
Ihan ihme vahvistin tää kyllä on: nuppi klo 12 on 0 ja klo 13 4 ja klo 11 -4 (?). Eli jos laittaa nupin kaakkoon niin näyttö sanoo 12.

meni vähän offtopiciks
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)