Aihe: Nauhakaikuja.. (kuvagalleria)
1 2
Corba
28.09.2003 11:05:21 (muokattu 28.09.2003 11:08:11)

Fulltonelta on näköjään tulossa nauhakaiku, itseasiassa putkinauhakaiku. Vaikutaa aika mielenkiintoiselta, tosin hintaa tullee täällä pohjolassa olemaan jonkin verran, jos alustavaksi jälleenmyyntihinnaksi on Fulltonen sivuilla ilmoitettu 999$.

Mites toi jännitepuoli sähköverkkoon liitettäessä?
Eiks jenkeissä ole eri jännite laitteissa kun täällä pohjolassa.

Kuvien perusteella ei mukava kaikkakäytössä. Koneisto avoin pölylle, tupakan savulle, tanssilattian liukasteen (pölyää) haittavaikutukselle.

Ootellaan. Olen kuullu et saattaisi tulla uusia putkinauhakaikuja (kolme eri mallia) euroopasta. Hinnat pyörisi siinä 1500-3000e.

Corba
Corba http://www.the-legends.org
HBM
28.09.2003 14:12:59
Säätöjen perusteella tuo Fulltone näyttäisi olevan tuollainen Echoplex tyyppinen yksittäisten toistojen laite. Tuosta ei löydy tuollaisia 60-luvun Voxien tai Meazzien useamman äänipään rullaavia kaikuohjelmia eikä tätä monien suomalaisten rautalankakitaristien hamuamaa Pulliaisen käyttämää Echo Orbitin kuutosohjelman kaltaista ohjelmaa.

Noita Echoplexejähän ovat käyttäneet mm. Jimi Hendrix, Jimmy Page, Eric Johnson yms. kumppanit, joten varmasti ostajia saattaa tuollekin löytyä, mutta rautalankakitaristit eivät tuosta varmasti paljoakaan kostu.
J-R
30.09.2003 23:05:27

Mites toi jännitepuoli sähköverkkoon liitettäessä?
Eiks jenkeissä ole eri jännite laitteissa kun täällä pohjolassa.

Veikkaanpa että tuohon seikkaan on kiinnitetty huomiota, Fulltonea kuitenkin myydään aika monessa maailman kolkassa.

Kuvien perusteella ei mukava kaikkakäytössä. Koneisto avoin pölylle, tupakan savulle, tanssilattian liukasteen (pölyää) haittavaikutukselle.

Kieltämättä vaikuttaa aika avonaiselta tuo kotelo. Jonkinlainen kantokassi tulee mukaan, mutta itse varmaan kyllä teettäisin jonkinlaisen casen josta laitetta voisi kuitenkin operoida...jos tuo nyt tulee joskus hankittua.

Olen kuullu et saattaisi tulla uusia putkinauhakaikuja (kolme eri mallia) euroopasta.

Mielenkiintoista...elämme siis jännittäviä aikoja :). Itse olen nimenomaan kiinnostunut tuollaisesta putkilaitteesta. Kyllähän noihin tietty joutuu sijoittamaan ihan kipupisteeseen saakka, mutta on se vaan niin mukavaa jos/kun on löytynyt mieleinen. Laita ihmeessä infoa tänne jos tiedät jotain valmistajista ja malleista.

Saa nyt nähdä, vähän tarkempia speksejä tuosta TTE:stä kaipaisi vaikka noista kytkimistä aika paljon pystyykin päättelemään.
Corba
01.10.2003 20:58:23

Mielenkiintoista...elämme siis jännittäviä aikoja :). Itse olen nimenomaan kiinnostunut tuollaisesta putkilaitteesta. Kyllähän noihin tietty joutuu sijoittamaan ihan kipupisteeseen saakka, mutta on se vaan niin mukavaa jos/kun on löytynyt mieleinen. Laita ihmeessä infoa tänne jos tiedät jotain valmistajista ja malleista.

Tässä infoa uusista...

Tulossa Englannista ESE Echomatic IV, IVB ja VI. Kaikki täysputkilaitteita joissa säädettävä nopeus, kahdessa ensin mainitussa neljä äänipäätä. VI mallissa on kuusi äänipäätä. Kahdessa jälkimmäisessä mallissa mahdollista kierrättää äänisingaali miltä äänipäältä tahansa eli saa näitä suomalaisessa rautalangassakin käytettyjä kaikuja aikaiseksi. Pistän kuvia kaikugalleriaan, kun saan käsiin tuotantomallien kuvat. Esituotantomalleista on kuvat ja täytyy sanoa, et tyylikkäitä ovat;-))) Putkisilmä ala Dynacord Super ja vox-potikat ym...

Hinta tosin karsii renkaan potkijat pois. Hintaluokka alk. reilusti yli 1000e. Echolandista kannattaa kysellä lisää...

Corba
Corba
13.10.2003 21:59:26

Tässä infoa uusista...

Tulossa Englannista ESE Echomatic IV, IVB ja VI. Kaikki täysputkilaitteita joissa säädettävä nopeus, kahdessa ensin mainitussa neljä äänipäätä. VI mallissa on kuusi äänipäätä. Kahdessa jälkimmäisessä mallissa mahdollista kierrättää äänisingaali miltä äänipäältä tahansa eli saa näitä suomalaisessa rautalangassakin käytettyjä kaikuja aikaiseksi. Pistän kuvia kaikugalleriaan, kun saan käsiin tuotantomallien kuvat. Esituotantomalleista on kuvat ja täytyy sanoa, et tyylikkäitä ovat;-))) Putkisilmä ala Dynacord Super ja vox-potikat ym...

Hinta tosin karsii renkaan potkijat pois. Hintaluokka alk. reilusti yli 1000e. Echolandista kannattaa kysellä lisää...

Corba

Joo, ny ne kuvat on galleriassa uusista kaiuista ja on siellä muutama uusi kuva vanhoistakin....

Corba
echo66
09.05.2005 22:16:07
Sakke ja Echo puhuu asiaa.....

Nykyään osa "rautalanka" kitaristeista yrittää etsiä sitä Pulliais soundia. Kannaisi keskittyä enemmän oman tunnistettavan soundin hakemiseen, ja mikä kuullostaa omaan korvaan kivalta.

Sit oon ainakin itse huomannu sellaisen asian, et se hyvä soundi joka on löytyny kotona saitettaessa. Ei sitten toimikkaan bändin kanssa, kun mukana muitakin soittimia.

Corba

Corba puhuu asiaa!! Kun olen pitänyt sapattia bändikuvioista ja olen kaikessa rauhassa etsiskellyt pari kolme kuukautta rauhassa ns. omaa soundia (tosin käytän vain ja ainoastaan Zoom RFX-2000 simulaattoria) ja tullut siihen tulokseen, että varsinkin Orbit-ohjelman 6 mallinnus ei ole mun juttu..se säksätys käy jo hermoon...Enemmän tykkään alkukantaisista Echomatic-ohjelmista sekä Customoiduista Echomatic-ohjelmista...muutenkin kun nykyisellään tyyli enemmän kallellaan Surffiin päin...ja mukana on myös vahvistimen omaa reverbiä..niin sopivampi on lyhyempi toisto...ja jos taas nauhakaiun hommaisin, niin se olisi varmaan jo e.m. RE-150 tai Copycat...
Ja kiitos myös galleriasta!! tyylikkäitä ovat kaikki tyynni!!!
Let´s go Journey to the Stars!!!!!
Corba
11.05.2005 13:58:38

Corba puhuu asiaa!! Kun olen pitänyt sapattia bändikuvioista ja olen kaikessa rauhassa etsiskellyt pari kolme kuukautta rauhassa ns. omaa soundia (tosin käytän vain ja ainoastaan Zoom RFX-2000 simulaattoria) ja tullut siihen tulokseen, että varsinkin Orbit-ohjelman 6 mallinnus ei ole mun juttu..se säksätys käy jo hermoon...!!!

Jep! Niin se maailma muuttuu ja me sen kanssa... Reilun vuoden olen käyttäny keikoilla Orbittia;-). Jospa vielä toive siitä putkinauhakaiusta toteutuisi...
Twist! Beat! Tulta ja tunnelmaa!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)