Aihe: Bassovahvistinta hankkimassa
1 2
Jannipaali
06.05.2005 20:12:13 (muokattu 07.05.2005 21:06:49)
Eli oon hankkimassa bassovahvistinta:

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/154/bluecab_30.phtml

Mitä mieltä ootte, tulee kotikäyttöön.

Voitteko avittaa mua vähän kun en paljoa noista bassovahvistimista tiedä.
*Kaikki vahvistimet toimivat savulla, kun savu tulee ulos ne ei enää toimi*
poppamies
06.05.2005 20:54:23 (muokattu 06.05.2005 21:05:08)

Näistä ottaisin tuon Kustomin. Jo pelkästään wattiensa puoilesta. Riittää autotallihommiin bändin kanssa. Warwickista en tiedä riittääkö muuhun kuin kamarimusiikkiin.

Huomasin jälkeenpäin että Kustomilla on hintaa 330€.
Ehkä ne 330€ voisi laittaa parempaan talteen ja ostaa vähän tehokkaampi käytetty combo. Esim Peavey TNT 115 (150W) 395€ uutena Thomannilla, Peavey TKO 115 (75W) tai Peavey Basic 112 (50W) 298€ uutena Thomannilla.
Uskoisin että mikä tahansa näistä palevelee sinua pitempään ja paremmin.
Myytävänä 300W Fenderin nuppi! MYYTY!
Jannipaali
07.05.2005 21:08:20
Joo, nyt haluaisin tietää tuosta Warwickista, että onko siitä mihinkään (kotikäyttöön tulee ja ehkä reenikselle).

Kaikki mielipiteet ovat arvokkaita ;)
hemmo
07.05.2005 22:38:48

Kaikki mielipiteet ovat arvokkaita.

30 W ei riitä mihinkään. Et osta.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
Wil-J
07.05.2005 22:41:43
30 W ei riitä mihinkään. Et osta.

Samaa sanoisin. Kotiin riittää, bändissä jos soittaa yrittäisi niin on sama vetääkö tolla vai akustisesti.
hemmo
07.05.2005 22:43:28

Samaa sanoisin. Kotiin riittää, bändissä jos soittaa yrittäisi niin on sama vetääkö tolla vai akustisesti.

Kotiin riittää semmonen mallintava pedalli, vai-mikä-se-nyt-on.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
Jannipaali
08.05.2005 12:28:20
Mutta jos yhdistän sen kaappiin?

Toimiiko?
Teijo K.
08.05.2005 12:33:46

Kotiin riittää semmonen mallintava pedalli, vai-mikä-se-nyt-on.

Näin muuten on. Sitä katsoo sitä pedallia, ja miettii että tässä se sbassonsoiton tulevaisuus nyt sitten on. Äkkiä ei teekään yhtään mieli enää soittaa ja koko ongelma poistuu siinä samalla.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Zarmo
08.05.2005 15:34:21

No mun mielestä kotiin riittää ihan pelkkä sbasso. Oppiipahan soittamaan niin että se akustinen saundi on jo hyvä -> vahvistettuna myös pitäisi toimia.

No joo. Muuta ilman vahvistinta ei varmaan ihan sellasella hiplaustatsilla tule soitettua, ku ei siitä silleen mitään kuulu. Onko se sitten hyvä vai huono juttu lienee makuasia, mie tykkään ronskimmasta tatsista. Ja kotisoitteluun riittää miusta ihan mikä vaan purkki, mistä ääntä tulee, jos nyt jotain vahvari tahtoo kotona ylipäätään käyttää.
Lukekaa runoutta
"Mitä isompi kotelo, sitä isompi soitin"
Zarmo
08.05.2005 15:37:43

http://www.behringer.com/BX108/index.cfm?lang=ENG
Tollasella vetelen kun akustisvolyymeillä reenataan, ihan passeli hiljaseen kotisoitteluun.
Lukekaa runoutta
Teijo K.
08.05.2005 15:42:54

No joo. Muuta ilman vahvistinta ei varmaan ihan sellasella hiplaustatsilla tule soitettua, ku ei siitä silleen mitään kuulu. Onko se sitten hyvä vai huono juttu lienee makuasia, mie tykkään ronskimmasta tatsista. Ja kotisoitteluun riittää miusta ihan mikä vaan purkki, mistä ääntä tulee, jos nyt jotain vahvari tahtoo kotona ylipäätään käyttää.

No miun tatsi nyt varsinaisesti ei mitenkään ronski ole, ja ihan hyvin kuuluu sbasso ilman vahvistintakin. Jopa levyjen mukana voi soitella, laittaa vain ne levyt piemennälle soimaan.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
chief
08.05.2005 15:42:55

Mä soitan kotona monesti kuulokkeet päässä. Tai ilman vahvistinta. Tai stereoiden kautta.
"It's the ear, not the gear. "
Jannipaali
08.05.2005 15:43:56
http://www.behringer.com/BX108/index.cfm?lang=ENG
Tollasella vetelen kun akustisvolyymeillä reenataan, ihan passeli hiljaseen kotisoitteluun.

Taitaa olla 5W? Kyllä mä tuon Warwickin 30W vahvarin ostan vaikka heviä soitankin, liittää vaan kaappiin ja voila!
Zarmo
08.05.2005 15:46:56

No miun tatsi nyt varsinaisesti ei mitenkään ronski ole, ja ihan hyvin kuuluu sbasso ilman vahvistintakin. Jopa levyjen mukana voi soitella, laittaa vain ne levyt piemennälle soimaan.

No riippuuhan se toki bassostakin ja kaikesta. Mie ainaskin huomaan soittavani aina melko ronskisti tälleen ilman vahvistinta.
Lukekaa runoutta
Zarmo
08.05.2005 15:50:04

Taitaa olla 5W? Kyllä mä tuon Warwickin 30W vahvarin ostan vaikka heviä soitankin, liittää vaan kaappiin ja voila!

no kotona riittää vähempikin, rumpalin kanssa tarttet enempi. En hirveesti näe tarvetta 30 wattiselle bassovahvarille.
Lukekaa runoutta
Jannipaali
08.05.2005 15:52:06
Taitaa tulla mulle kalliiksi jos ostan kotia pienemmän vahvarin ja reenikselle isomman vahvarin.
(Pappa betalar)
Teijo K.
08.05.2005 16:01:22

no kotona riittää vähempikin, rumpalin kanssa tarttet enempi. En hirveesti näe tarvetta 30 wattiselle bassovahvarille.

Juu, toi 30w on passeli miusta vain ja ainoastaan tommoseen loungeen ilman rupnuja. Toi 5w Behku olisi siinä juuri ja juuri hikulla etä joutuuko laittamaan niin lujalle, ettei soi nätisti enää. Kotiin 30w on liikaa ja bändin kanssa liian vähän.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Jannipaali
08.05.2005 16:06:09
Mulla on kotona 75W (combo) kitaravahvistin, ääntäkin lähtee jotenkin.
Zarmo
08.05.2005 16:08:21

Mulla on kotona 75W (combo) kitaravahvistin, ääntäkin lähtee jotenkin.

no kyllähän sillä nyt sitten kotibassottelutkin hoitaa
Lukekaa runoutta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)