Aihe: Steve Vain vahvistin
1 2 3
bodomreaper
07.05.2005 16:04:41
Mitä vahvistinta mahataa kyseinen herra käyttää?

Erityisesti kiinnostaa ku hain netistä For the Love of God live videon et mitä käytti siihen aikaan ku oli loistava soundi?Ja myös tämän hetkiset tietysti kiinnostaa.
HEVI ON PASKIMMILLAANKIN PARASTA!!!!!!!!!
biibob
07.05.2005 16:24:03
nykyisin käyttää ainakin carvin legacya.
Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page.
Kimmo72
07.05.2005 16:43:37
nykyisin käyttää ainakin carvin legacya.

Ja mä...

Sori oli pakko.

poistun ---->
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
PoLFus
07.05.2005 16:57:58

Mesa/Boogie tais olla käytössä passion&warfare levyllä ja myöhmemin tuli mukaan bogner, nyttemmin carvin.
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ
Les Fender
07.05.2005 17:13:33
Hyvä esimerkki kitaristista joka kuulostaa hyvältä soitti sitten minkä merkkisellä vahvarilla hyvänsä. Käyttänyt myös Marshalleja.
Kitara tykkää kun sillä soitetaan!!
Strutsi
07.05.2005 18:19:03
Hyvä esimerkki kitaristista joka kuulostaa hyvältä soitti sitten minkä merkkisellä vahvarilla hyvänsä. Käyttänyt myös Marshalleja.

Jep. Firegardenilla oli marsu.
"I've gone where the hand of man has never set foot."
zepeteus
07.05.2005 19:05:07
Passion & Warfaren aikoihin studiossa vahvistuksena oli Marshallia. Eritoten JCM 900 nuppi ja Marshallin pääte.

"That´s the closest I´ve come to the perfect sound"
S.Vai- GW Apr. 91

Keikoilla noihin aikoihin käytti lähinnä Soldanoa.

"I used Soldano amps on tour because they are very reliable. They don´t have that Marshall edge, but they are very consistent performers."

Lisäksi mm. "The Audience Is Listening" biisin komppikitaroissa Steve käytti Fender Deluxe vahvistinta.

"Blue Powder" oli äänitetty jo aiemmin Carvinin vahvistinmainokseen, vahvistimena tuossa siis Carvin.
Jucciz
07.05.2005 19:08:41
Passion & Warfaren aikoihin studiossa vahvistuksena oli Marshallia. Eritoten JCM 900 nuppi ja Marshallin pääte.

Eikö JCM900:ssä sitten ole päätettä, vai käyttikö Vai todella pelkkää etuastetta siitä? :)
kalamies#11 >-)))>
« kalusto · räpellystä »
zepeteus
07.05.2005 19:23:32 (muokattu 07.05.2005 19:53:19)
Eikö JCM900:ssä sitten ole päätettä, vai käyttikö Vai todella pelkkää etuastetta siitä? :)

No tuotapa ihmettelin itsekin.

"In the studio, I´m currently using a Series 900 head through a Marshall power amp."

Tosin tuo haastattelu oli hieman P&W:n jälkeen, 1991. Slip Of The Tonguen (Whitesnake) ajalta tuottaja Mike Clink mainitsee:
"He has about 10 modified Marshall 100-watts, so we set about picking the five best ones and we went with those. We used H&H power amps."
GW Jan 1990

Näytti olevan tapana hänellä, tuo erillisten päätteiden käyttäminen.

--------

Otetaanpa vielä DLR ajoilta, Eat Em And Smile.
Vahvistimina Carvin X-100B ja räyhäkkäämpiin osuuksiin Marshalleja...Lee Jacksonin ja Jose Arredondon modifioimia.

--------

Ja livetavaraa:
http://www.vai.com/Machines/livegear.html
PoLFus
07.05.2005 20:25:36

niin tosiaan Zappa-aikoihin käytti hän sitä Carvin X-100 - nuppia.
"I believe in what George Harrison says that you can change the world with love-if you really got it. If you really care, you can do it." - FZ
N33m0
07.05.2005 20:41:16

Juu kyllähän melkeen mistä vahvarista vaan saa hyvän ku tungetaan kompuran, delayn, choruksen ja ties minkä härpäkkeen läpi.
( 'o')-d[||] More Beer!
superfly
07.05.2005 20:44:33
Juu kyllähän melkeen mistä vahvarista vaan saa hyvän ku tungetaan kompuran, delayn, choruksen ja ties minkä härpäkkeen läpi.

Munkaan korvaan tuo kompressoitu multiefektisaundi ei kuulosta lainkaan hyvältä. Se o kauhiaa.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Miikathebest
07.05.2005 20:49:07 (muokattu 07.05.2005 20:49:30)

Munkaan korvaan tuo kompressoitu multiefektisaundi ei kuulosta lainkaan hyvältä. Se o kauhiaa.

Määrittele kompressoitu multiefektisoundi.
Onko se siis sama kuin AleXi Laiho & Bodom. :P
No ei kai...

Joka tapauksessa Steve Vain soitto jotenkin yksinkertaisesti vain kuulostaa hyvältä.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
PoLFus
07.05.2005 20:52:13

Mä joskus kans pohdin, ettei kamat soundia tee, mut nyt mulle on ihan sama mistä ääni tulee. Onse sitten käyrätorvi, huuliharppu, kitara tai kalsarit. Vaikka ois kuinka prosessoitu, ei väliä.

Music is the best.
PoLFus
07.05.2005 20:55:41 (muokattu 07.05.2005 20:56:43)

Mulle vaan on ihan sama, tuleeko soundi vaan piuhalla tai jääkaappi-pakastinyhdistelmällä.

Musiikki on tärkeintä.
Miikathebest
07.05.2005 21:00:08 (muokattu 07.05.2005 21:02:12)

Mulle vaan on ihan sama, tuleeko soundi vaan piuhalla tai jääkaappi-pakastinyhdistelmällä.

Musiikki on tärkeintä.

Itse ainakin saan siitä musiikista paljon enemmän irti, jos kamat toimii niin kuin pitääkin.
Vertaa: putkimarsu pedaaleineen & valvestatemarsu.

Ja jos en sitä musiikkia hallitsisikaan, niin on silti hauska kuunnella miten ihanasti se marsu laulaa.

... sama se miten tulee, kunhan Vain tulee.
Miika Rocks It
Kärpäsruoska
07.05.2005 21:01:07 (muokattu 07.05.2005 21:03:19)
Joo, ja P&W:n kannessahan lukee, että käytti Mesaa ja Marsua sillä levyllä.

Kummastuttaa monesti, tarvitsevatko nämä kitaristit OIKEASTI monta jääkaappi-pakastinyhdistelmän kokoista räkkikaappia täynnä efektejä kuulostaakseen "hyvältä"? Malliesimerkkinä vaikkapa J. Petrucci.

Kun nyt tulit maininneeksi, niin en usko että tarvitsevat, mutta he taitavat olla perfektionisteja tuossakin suhteessa. Tietenkin se juureva soundikin voi olla tuon ominaisuuden tuotos.
Kääntänyt takkini? tällä hetkellä minulla ei ole takkia laisinkaan, sillä olen alasti ja hieroin koko uljaan vartaloni laardilla ja kompostijätteellä jotta raatokoirat luulisivat minua hirveksi.
PoLFus
07.05.2005 21:04:21

Itse ainakin saan siitä musiikista paljon enemmän irti, jos kamat toimii niin kuin pitääkin.
Vertaa: putkimarsu pedaaleineen & valvestatemarsu.

Ja jos en sitä musiikkia hallitsisikaan, niin on silti hauska kuunnella miten ihanasti se marsu laulaa.

Hmm...no...esim, periaatteessa paljon mielummin seurailen aloittelijoita treenaamassa paskoilla kamoilla kuin ns. kitarajumalia jumalattomilla kamoilla. Eihän tämä sulje pois tietenkään sitä, että en ikinä seuraisi hyviäkin kitaristeja, mutta kyllä soittamisen into aloittelijalla on jotain ihan toista kuin ammattilaisella.

nimim. Kun fiilis ohittaa soundin..
Miikathebest
07.05.2005 21:14:29

Hmm...no...esim, periaatteessa paljon mielummin seurailen aloittelijoita treenaamassa paskoilla kamoilla kuin ns. kitarajumalia jumalattomilla kamoilla. Eihän tämä sulje pois tietenkään sitä, että en ikinä seuraisi hyviäkin kitaristeja, mutta kyllä soittamisen into aloittelijalla on jotain ihan toista kuin ammattilaisella.

nimim. Kun fiilis ohittaa soundin..

Tästä päästäisikin aiheeseen rokkarit vastaan ammattimuusikot... Aloittelijoillakaan ei välttämättä ole samaa intoa kuin joillain puolikuolleilla tanssiorkesteripatuilla.

Pysytään nyt kuitenkin vain vahvistimissa.
Miika Rocks It
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)