mathew1983 28.04.2005 14:38:23 | |
---|
Vinkkejä missä päin suomea myydään irto kauloja?? Olis tarvetta Les Paulin kaulalle. Ja minkä hintaisia kaulat yleensä on?. Itse en viitsi alkaa tekemään. En ole ihan niin näppärä käsistä. |
Juzzu 28.04.2005 14:46:03 | |
---|
Ei LP:iin myydä irrallisia liimakauloja varmaan juuri missään. Sun pitäisi moinen teettää soitinrakentajalla -> eip ole halpaa. Tonttoroi |
Juniper 28.04.2005 14:47:02 | |
---|
Millbrookista ja sp-elektroniikasta saa kauloja. Soitinrakentajat tekevät myös kauloja. Lespan kaula on aika hankala löytää valmiina muuta kuin tilaamalla soitinrakentajalta. Hinnat lähtevät 150e ylöspäin. Ei kaulan tekeminen itse niin hirveän kovin vaikeaa ole. Suosittelen tekemään itse, se kun on vielä hauskaa puuhaa. |
Explorer 28.04.2005 16:15:10 | |
---|
Suosittelen tekemään itse, se kun on vielä hauskaa puuhaa. Näin on. Varsinkin kun tilaa siihen valmiiksi uritetun otelaudan, niin homma on melko suoraviivaista. Trust me, I know what I'm doing. |
SH1THEAD 30.04.2005 14:21:49 | |
---|
Jos ei intoa itse rakentaa löydy, niin sitten warmothilta. www.warmoth.com Itte tilaan varmaan tuolta kaulan omaan keppiin. Runko kyl tehdään käsin Suomessa.. äsh :/ |
rijopu 06.05.2005 13:10:04 | |
---|
Tee ihmeessä ite, niin kuin täällä jo neuvottiin. Jos ostat uritetun (tai jopa valmiiksi nauhoitetun) otelaudan niin loppu on perus puuntyöstöä. Siis kivaa nikkarointia! 2 mainiota bassoa myytävänä!
No, se on semmoista suomalaista...
kalamies#14 >-)))> |
mathew1983 06.05.2005 18:29:15 | |
---|
Katselin noilta eri jenkkiläisilta sivuilta kaikenlaisia malleja ja vinkkejä. Voipi olla että teen itse. Nimittäin maksais jotain pari sataa dollaria tilata LP:n kaula rapakon takaa. Valmiiksi uritettu otelauta muistaakseni maksoi jotain 40e jossain sp-elektroniikassa. (vai mikä se nyt oli) Olis tietty kiva saada otelauta myö nauhoitettuna. Mutta sitä vain mietin että mistä sais oikeanlaista puuta kaulaa varten, sopivan kokoisen palan. Ja millä työkaluilla kannattaa nikkaroida se kaulan takaosa sellaiseksi puolikaareksi. Ja sit mietityttää se miten saan hyvin sen kaulan sisällä menevän säätöpultti systeemin. ajatuskatkos, en millään muistanut sen nimeä) Myös jännittää se että tuleeko siitä suora. |
Juniper 06.05.2005 18:56:20 | |
---|
Millbrookista saa lp:n otelaidan täysin valmiina 39€ Elikkä laudassa on reunalista, nauhat ja inlayt. Tuollaisella pääsee helpoiten alkuun. Itse kaulan puut löytyy puukaupasta, puusepiltä, veneenveistäjiltä, soitinrakentajilta tai jostain muusta yllättävästä paikasta. |
tommi_899 06.05.2005 20:06:38 | |
---|
Millbrookista saa lp:n otelaidan täysin valmiina 39€ Elikkä laudassa on reunalista, nauhat ja inlayt. Tuollaisella pääsee helpoiten alkuun. Itse kaulan puut löytyy puukaupasta, puusepiltä, veneenveistäjiltä, soitinrakentajilta tai jostain muusta yllättävästä paikasta. hyvä tietää tässä vaiheessa :D, olisin tuolta valmiin ostanut jos olisin tiennyt. nyt täytyy vaan toivoa että oma nauhoitus ei mene pahasti pieleen, ja inlaytkin jätän kokonaan pois. |
päänahka 06.05.2005 20:51:39 | |
---|
Mutta sitä vain mietin että mistä sais oikeanlaista puuta kaulaa varten, sopivan kokoisen palan. Lähde mukaan kimppatilaukseen, tilataan jenkeistä puuta. "Puiden tilaus" -thread. Ja millä työkaluilla kannattaa nikkaroida se kaulan takaosa sellaiseksi puolikaareksi. Yksi tapa on pyöristää ensin molemmat päät raspilla tai jollain, ja kavahöylällä vetää siitä välistä saman muotoiseksi. Ja sit mietityttää se miten saan hyvin sen kaulan sisällä menevän säätöpultti systeemin. ajatuskatkos, en millään muistanut sen nimeä) Myös jännittää se että tuleeko siitä suora. Kaularauta. Ennen kaulan muotoilua ja otelaudan liimausta vedetään jyrsimellä sopiva ura, johon rauta mahtuu, eikä yhtään isompi. Vanhan tyylin rauta vaatii kaarevan uran, mutta helpompaa on ostaa esim. alumiiniprofiilissa oleva rauta, joka sopii suoraan uraan. Soolot on perseestä. |
Millbrookista saa lp:n otelaidan täysin valmiina 39€ Elikkä laudassa on reunalista, nauhat ja inlayt. Tuollaisella pääsee helpoiten alkuun. Itse kaulan puut löytyy puukaupasta, puusepiltä, veneenveistäjiltä, soitinrakentajilta tai jostain muusta yllättävästä paikasta. Yhden tuollaisen olen siellä nähnyt. Oli harvinaisen karsea ilmestys. Valmiiksi kierokin. Danae: "Sometimes I wonder how we got words. Like, where does 'war' come from?"
Dad: "It's a universal acronym."
Danae: "An acronym of what?"
Dad: "We Are Right."
— from the cartoon Non Sequitur by Wiley |
Explorer 07.05.2005 12:57:18 | |
---|
Yhden tuollaisen olen siellä nähnyt. Oli harvinaisen karsea ilmestys. Valmiiksi kierokin. Se onkin ihan odotettua, kun otetaan huomioon että pelkkä laadukas valmiiksi uritettu otelauta-aihio maksaa siinä 30-40€. Trust me, I know what I'm doing. |
yaffa 10.05.2005 22:37:04 | |
---|
Juupa juu.. Mullakin alkais pikkuhiljaa olla tarvetta lesen kaulalle (tai mahdollisesti SG:n, saa nähä) ja olen pikkuhiljaa kääntynyt sen puoleen, että hommaan soitinrakentajalta aihion ja käännän loput itse... Halvempaa ja mukavampaa:D "I smoke my cigarette with style" |