Aihe: Rock purkkia
1 2
mzg
15.11.2004 18:13:27
Kumpi tää nyt olikaan muusikoiden.net vai offtopic.net?
Kimmo72
15.11.2004 18:22:41

Eiks ne oo melkeen sama asia :P
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan
mzg
15.11.2004 18:27:06
Eiks ne oo melkeen sama asia :P

niinhän ne taitaa olla.
Miikathebest
15.11.2004 20:47:25 (muokattu 15.11.2004 20:51:17)

Kas eikö ole parempi että asiat tulee selviksi, kuin että tämä viestiketju vajoaisi tuonne toiselle sivulle, mistä sitä ei kukaan enää huomaisi...

Voi tässä asioita valoittaakseni kertoa, että käytin itse tuollaista suunnilleen samaa menetelmää: bossi kiinni neutraaliin vahvistimeen ja kitarakaiuttimeen. Siihen olisi sitten tarvinnut saada säröpedaalia, mutta testailtuani putkivahvistimia tajusin kuitenkin että kannatti heivata GT-6 mäkeen ja kunnon vahvarilla se soundi siihin...
Toki ostin nykyään hyväksi havaitsemani säröpedaalin Boss OS-2 jo ennen putkivahvistinta, ja käytin sitä sitten gt-6:n kanssa ja en saanut sillä yhdistelmällä oikein mitään hienompaa irti. Vain suuremman johtosotkun.
Yleensä säröpedaalit toimii putkivahvarin kanssa paremmin kuin mallintavien kanssa... tulee jotenkin aidompi, elävämpi ja hengittävämpi soundi.

Näytät myös hakevan jokseenkin samanlaista soundia kuin minä: sitä kasarirokkimarsua... Minä ostin oikean marsun jolla saan oikeat marsusoundit. Niin yksinkertaista. Ja huomaan multibossin jääneen merkityksettömämmäksi.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Mokoma
16.11.2004 00:14:31
Eikös GT-6:sessa ole liitäntämahdollisuus erilliselle säröpedaalille, joten kytkentöjä ei tarvitse sen enempää miettiä. Tosin vika on kyllä miehessä jos et siitä kunnon säröä saa irti !
Metal God
16.11.2004 00:41:15
Rakenna itse säröpurkki.
"How much more black could this be?" and the answer is: "None ... none more black."
ejhfi
16.11.2004 06:23:36

Tarve:80-luvun kasari/hard-rock soundi kotiin.

Olihan se aikamoinen pirinäsoundin(kin) vuosikymmen, joten ei muuta kuin mikä hyvänsä säröpurkki vain suhisemaan ja alapäät styrkasta veks ;)

Mutta joo, ProCo:n RAT on ehdoton kasaripoljin, kuten myös BOSSin Overdrive, Distortion & Heavy Metal -spedut. Toinen vaihtoehto on hankkia sen aikalainen trankkucombo (Peavey StudioPro, Roland Super Cube, Carlsbro), joita saa varmaan hyvässä lykyssä kotitarpeisiin sopivaa kokoluokkaa uuden pedaalin hinnalla - itse en ainakaan maksaisi juuri enempää.
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
JLM
16.11.2004 12:38:52

Minulta saapi ostaa Carl Martin Rock Driven jos haluaa. En tiedä onko se riittävän "hevi" pedaali, mutta laadukas ja hyvän kuuloinen ainakin.
mzg
16.11.2004 15:25:44
Näytät myös hakevan jokseenkin samanlaista soundia kuin minä: sitä kasarirokkimarsua... Minä ostin oikean marsun jolla saan oikeat marsusoundit. Niin yksinkertaista. Ja huomaan multibossin jääneen merkityksettömämmäksi.

Kyllähän sitä heti "oikean" marsun ostaisi jos vain olisi paikka missä sitä luukuttaa, täällä kerrostalossa taitaisi olla seurauksena vain vihaiset naapurit+häätö. Sen takia joudun tyytymään vain tähän sinnepäin olevan soundin hakemiseen.
ninos
06.05.2005 21:31:00

Sanokaapas oikean RAPEA ja PUHDAS särö. Sellainen ei mikään diskantti sirinä mössö eikä semmonen laiha Chuck Berry "särö" (en pilkkaa Chuckia, minusta mainio mies) vaan kunnon hard-rock ruista! Päässä soi se saundi kokoajan ja aina :S mutta kun ei osaa selittää, eli jotenkin näin:

-rapea isolla ÄRRÄLLÄ
-ei tunkkainen, vaan kirkas
-gainin säätövara uskomaton :D ja kun gaini on täysillä pitää vahvarin kiertää vaikka se olisi pois päältä :D (TOTTAKAI)
-sustainia paljolti (mukava lisä)
-lämmin ja tuhti saundi, putkimainen
-semmonen mukava, kyllä tiiätte :D

ÄH!!! En osaa selittää, mutta se soi aina päässä... yrittäny ettiä sellaista sopivaa mutta ei oo löytyny, eikä paljoakaan ole testailtu mitään purkkeja... Viimeksi yritin Boss GT-3:sella väsätä jotain mutta siitäkin tuli tunkkanen ja sirisevä :S mutta pakko se on yrittää vielä ellei löydy mitään mukavaa. Eli APUJA TE "AMMATTILAISET" ;)
rokke roll
Sintti
06.05.2005 21:48:42
Olihan se aikamoinen pirinäsoundin(kin) vuosikymmen, joten ei muuta kuin mikä hyvänsä säröpurkki vain suhisemaan ja alapäät styrkasta veks ;)

Mutta joo, ProCo:n RAT on ehdoton kasaripoljin, kuten myös BOSSin Overdrive, Distortion & Heavy Metal -spedut. Toinen vaihtoehto on hankkia sen aikalainen trankkucombo (Peavey StudioPro, Roland Super Cube, Carlsbro), joita saa varmaan hyvässä lykyssä kotitarpeisiin sopivaa kokoluokkaa uuden pedaalin hinnalla - itse en ainakaan maksaisi juuri enempää.

Vintage Rat saa minun ääneni. Irtoaa monenlaista menoa kevyistä bluesseista kunnon fuzzeihin, ja kaikki siitä väliltä. Näin ainakin minulla.. :)
Les-Gas on persiestä! Sitten kun pitäis vielä stratokin hommata... Nyt männöö huonosti! Plastik da band: http://www.plastikband.tk
ninos
06.05.2005 21:52:49

ajattelinpa ehkä semmosen rakentaa, mutta ihan normaalin rotan, ei vintagea
rokke roll
ninos
06.05.2005 22:15:46

olisiko niitä kuuluisia ääninäytteitä? :D
rokke roll
Sintti
06.05.2005 23:12:46
http://www.procosound.com/ratindex.htm

Tuolt löytyy rottiin ääninäytteitä..
Les-Gas on persiestä! Sitten kun pitäis vielä stratokin hommata... Nyt männöö huonosti! Plastik da band: http://www.plastikband.tk
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)