Aihe: Tuplapedaalien huolto
1
lethus1
06.05.2005 09:41:49
Mooro,

Itselläni on Yamahan dfp 9400 suoravetopedaalit ja nyt olen parin kk:n aikana huomannut jatkuvasti lisääntyvää klippausta tuossa slavepedaalin ja pääpedaalin yhdistävässä putkelossa. Yhdessä liitoksessa on selkeästi väljää ja tämä todella pahasti haittaa soittoa. Mitään varsinaisia kiristysruuveja ei juuri tuossa kohdassa ole. Onko muilla saman pedaalin omistajilla vastaavia ongelmia ja/tai onko kukaan huoltanut pdaaleita musiikkiliikkeissä. Jos, niin missä. Keikkaa pukkaisi ja paniikki rupeaa iskemään pedaaleiden ollessa ei nyt soittokelvottomat, mutta vasemman pedaalin puolelta todella laiskat soittotatsin ollessa aivan kadoksissa.. Tattista.
grind
06.05.2005 10:15:54
Mooro,

Itselläni on Yamahan dfp 9400 suoravetopedaalit ja nyt olen parin kk:n aikana huomannut jatkuvasti lisääntyvää klippausta tuossa slavepedaalin ja pääpedaalin yhdistävässä putkelossa. Yhdessä liitoksessa on selkeästi väljää ja tämä todella pahasti haittaa soittoa. Mitään varsinaisia kiristysruuveja ei juuri tuossa kohdassa ole. Onko muilla saman pedaalin omistajilla vastaavia ongelmia ja/tai onko kukaan huoltanut pdaaleita musiikkiliikkeissä. Jos, niin missä. Keikkaa pukkaisi ja paniikki rupeaa iskemään pedaaleiden ollessa ei nyt soittokelvottomat, mutta vasemman pedaalin puolelta todella laiskat soittotatsin ollessa aivan kadoksissa.. Tattista.

Jaa-a, paha tilanne. Mulla levis dw7002:sen väliakseli aika täydellisesti, siis nivel hajosi kesken soiton kun ristitappi tipahti nivelestä. Rupesi kestämään, kun räkärautaisen dw:n ristitapin tilalle laittoi 3mm poranterän varren (pikaterästä..) ja hitsasi päät umpeen. Oletan kuitenkin yamahan pistävän hiukan paremmaksi laadussa :)

Pidätkö pedaaleitasi kuinka kovassa kulmassa toisiinsa nähden? Näin jollain foorumilla, (olisko Mr.Roddyn) kuinka joku oli sorvannut suoran alumiinitangon pedaalien väliin, siis mallia niveletön - toimii, jos pedaalit ovat tasan samansuuntaiset.

Eipä hirveästi apuja osannut tarjota. Niitä niveliä on kotikonstein loppuseltaan aika vaikea fiksailla täysin klapittomiksi.Jos lyhyellä varoitusajalla pystyisit hankkimaan esim axiksen väliakselin, tai jonkun muun korvaavan?

Voithan tietysti kysellä uutta niveltä sen kulahtaneen tilalle?
Incarnate deathrash.
lethus1
06.05.2005 15:18:44
Eipä hirveästi apuja osannut tarjota. Niitä niveliä on kotikonstein loppuseltaan aika vaikea fiksailla täysin klapittomiksi.Jos lyhyellä varoitusajalla pystyisit hankkimaan esim axiksen väliakselin, tai jonkun muun korvaavan?

Voithan tietysti kysellä uutta niveltä sen kulahtaneen tilalle?

JHaa-ah... Vähän ahidstaa. Pitää kai mennä vinkumaan musaliikkeisiin että tehkääpä perkele jotain. Takuut on mennyt umpeen jne, eli ei auta kuin ihmetellä. Tai kattoa josko oma macguyver-faija osaisi säätää. Rahaa ei tietenkään mitään uusia ostella enkä nyt ihan heti keksi mistä saisin korvaavan väliakselin... Mutta, ensimmäistä kertaa tulee vastaan tuplapedaalin kanssa mitään ongelmia. Tuo on kyllä varmasti yleinen ja "syystäkin" aiheutuva ongelma.
käreyndanni
06.05.2005 15:42:11
Yamahat ovat paskoja. Hanki Axiksen välitanko.
Ozagon
06.05.2005 17:11:40
Onks toi klappi jotain nivelen kulumista?
Pöörlit ne olla pitää, niitä on jokapuolella, koulussakin!
ddrum54
06.05.2005 23:16:36
Onks toi klappi jotain nivelen kulumista?

Joo, klappi tarkoittaa kulumisesta aiheutuvaa väljyyttä.
2`n 4
HeavyMachinery
08.05.2005 01:39:02

Mulle tuli just uusi DW:n välitanko maksoikohanse 105€ että aika suolainen hita olisin halunnut vain toisen puolikkaa vääntyneen tangon tilalle muttei saanut. Ikävän kallista- elämä on.
Minä tiedän - siis pelkään !
lethus1
08.05.2005 11:26:02
Yamahat ovat paskoja. Hanki Axiksen välitanko.

Mistä ja paljolla ja onko liitännät (tm) samankokoisia ? Eli onko yhteensopiva Jammun kaa.
polytoximaniac
08.05.2005 21:34:06
Joo, klappi tarkoittaa kulumisesta aiheutuvaa väljyyttä.

Huih.. Onkohan mun rautamatosissa sit joku valmistusvika kun on kans tossa orjapetaalissa hieman klappia ollu uudesta asti.. Ei kyllä soittoon vaikuta.. Ainakaan vielä :( Aapuva.. No takuuseen varmaan menee jos jotain vikaa on.. Onko muilla IC:den omistajilla samoja kokemuksia vai onko taas tuurilleni tyypillisesti sattunut paska versio mukaan??
Mosh your ass off!!!
KoRn88.
08.05.2005 22:48:23
Mistä ja paljolla ja onko liitännät (tm) samankokoisia ? Eli onko yhteensopiva Jammun kaa.

Itsellä oli IC:n kanssa samanlainen ongelma kuin sinulla. Loppujen lopuksi klappi alkoi olla niin suurta, että soitto kävi todella hankalaksi ja hommasin tuon Axiksen (Universal Drive Shaft) välitangon. Hintaa on melko paljon, 142 euroa, mutta eipä ole ainakaan vielä ollut mitään valittamista. Tuosta Axiksen tangosta on ollut juttua, että se käy melkeen mihin pedaaliin vaan, mutta kannattaa jostain varmistaa yhteynsopivuus tohon jammuun.
Paha tilanne kyllä jos rahaa ei liikoja ole. Jos kuitenki kiinnostaa niin itse sen tilasin SMI:n kautta. Eli Tuolta http://www.smi-music.com/hinnastot/axis_hinnasto_03_2005.htm
käreyndanni
09.05.2005 10:23:26

Tuossa jo näköjään tuli, että mistä niitä voisi hankkia ja mihin hintaan. Nykyään niitä löytyy tosiaan tuolta Smi-Musicista, mutta itte tilailin alkutalvella Saksan maalta, kun Smi-Musicista ei löytynyt.

Ei ole ainakaan vielä milliäkään klappia ja se on ollut kohtuullisen paljon käytössä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)