Aihe: Tech 21 Trademark 60 - negatiiviset puolet?
1 2
Fide
19.10.2004 11:02:42

Vanha aihe, mutta nostetaan nyt omakohtaisten kokemusten nimissä =)

Trademark 60 on ollut omistuksessa nyt...ööö... vuosia. Ja tänään siitä luovuin. Techin paikalle löytyi Vox Cambridge 30 reverb... ja syy?

No tuo monien kehuma tumma ja täyteläinen soundi... Tech 21 ei kerta kaikkiaan puhu samaa kieltä mun Telen kanssa, tvängi jää puolitiehen ja kuten tuolla aiemmin tuli esille, niin noiden säätöjen "kaikki-vaikuttaa-kaikkeen" takia ei keikkatilanteissa soundi vain koskaan osunut kohdalle.

Kitarani mikit soivat hyvin kauniisti läpi skaalan ja lopputulos oli se, että jos säädin Techin sävyn pois tunkkaisen puolelta niin yläpää lähti välittömästä lyömään läpi... ongelma olisi ehkä poistunut erillisellä EQ:lla, mutta miksi nähdä vaiva, kun paremmin soundiin ja käyttöön istuvia pelejä on kuitenkin markkinoilla? (sanottakoon siis, että kuljetin kitarani eteen aika liudan eri vaihtoehtoja myös sieltä kalliimmasta päästä)

Tavallaan hermostuin myös vehkeen monipuolisuuden tuomaan sähläämiseen, kun kaipaan ainoastaan yhden hyvän cleanin, yhden hyvän särön ja kohtuullisen kaiun... Rautalankaa =)

Ostin vahvarin aikoinaan Japsi Stratocasterin pariksi ja siinä se toimi. Samoin vahvari toimi vielä joten kuten Mexico Custom Telen kanssa (humpuukkeri kaulalla), mutta tällä Ruokankaan Mojolla ei sitten millään... vedän siis johtopäätöksen, että mitä paremmat ja koko ääniskaalalta soivat mikit, sen suurempi ongelma tuo Techin tumma sävy on. Huonommilla mikeillä (varsinkin diskanttisävytteisillä mikeillä) vahvistimen tumma luonne tuo kaivattua jykevyyttä ja sävyä soundiin... mutta jos se sävy löytyy jo valmiiksi mikeistä ja kitarasta, niin lopputulos on jo liian paksu.

...tai jotain...

No, Vox soi MINUN korvaan paremmalta, ja se vissiin on pääasia =)
:-)>+
bubi
19.10.2004 13:44:01
Kävin kaverin kanssa musamaailmassa lauantaina testailemassa ESP/LTD kitaroita. Soiteltiin Screamerilla ja Trademark 60 combolla vierekkäin kahta lähes samanlaista kitaraa ja ristiinkin kokeiltiin vahvistimien välillä.. ja lopputulos aina sama..
Kitaroina Viper 400-malli ja 400 MH NT-malli Kummassakin kitarassa EMG81 mikit. Ja ei jumalauta Tech21:ssa paljon enemmän munaa (alakerran) sellainen jytinä että musamaailman soittohuoneen lasiovi alkoi resonoimaan.. ainakin melkein =)
Itselläni Tech21 kotona, ja ajattelin ennen testisessiota vaihtoa screameriin..kyllä nyt pisti miettimään.. Taitaa olla niin että haen sen Viperin..perkkele.
Fide
19.10.2004 14:08:07

Tech21:ssa paljon enemmän munaa (alakerran) sellainen jytinä että musamaailman soittohuoneen lasiovi alkoi resonoimaan.. ainakin melkein =)

Niimpä... eli jos hakee rautalankaa ja kaunista heleää soundia ilman kirkuvaa diskanttia... Ei se oikein Techillä irtoa...
:-)>+
bubi
19.10.2004 14:38:14
Niimpä... eli jos hakee rautalankaa ja kaunista heleää soundia ilman kirkuvaa diskanttia... Ei se oikein Techillä irtoa...

Olen jokseenkin samaa mieltä.. saman olen huomannut..diskantti menee kyllä vähän riipiväksi.
slopez
05.05.2005 20:38:36 (muokattu 05.05.2005 20:40:30)

En saa hyvää säröä aikaan tästä laitteesta. No on tässä semmoinenkin juttu, että vaihdoin tehtaan mikin tilalle Duncan Customin, ei näytä pelaavan tän laatikon kanssa, tehtaan mikki toimi paremmin, mutta ei se särö silloinkaan hääppönen ollut. Soitin kaverin SG:llä jossa on myös Duncan Custom, ei soundannut hyvälle,kun taas soittelin samalla SG:llä kaverin Randall:sta, niin soundas ihan helevetin hyvälle. Olen kokeillut Trademark 300 LTD:n Stephen Carpenter 7-kielisellä, ei sitten millään saanut hyvää ääntä aikaseksi. Kliini kanava on loistava tässä TM60:ssä, mutta särökanava on köyhä omaa käyttätarkoitusta ajatellen.

EDIT: Kun soittelee kovemmilla volilla niin tuntuu kuin säröt katoaisivat.
This road is unclear but it feels like I'm almost home
Finest Our - Will Haven
Pluto
05.05.2005 21:04:38
Kaiku on huono, jos sitä pistää vähänkin enemmän. Enpä nyt muuta keksi.
Dillon, you son of a bitch!
WeetM
06.05.2005 14:18:16 (muokattu 06.05.2005 14:18:38)

Vai että huonoja puolia...Tämänpäiväisen Sabbath-Teräsbetoni-Satriani-coverkeikan jälkeen huomasin, että huonoja puolia ei ole tai ainakaan minun käytössäni ne eivät ilmene. Tosin pedaalia oli edessä jos jonkinlaista, mutta vahvistimen oma särö pelitti kyllä niin mahtavasti kuin vain voi.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Kitarajeesus
01.01.2006 19:28:15 (muokattu 10.01.2006 16:35:33)
Vähän vanha ketju on,mutta kirjoitellaanpa silti kun on asiaa. Olen omistanut tuon noin vuoden verran ja ollut erittäin tyytyväinen monipuolisiin ja miellyttäviin saundeihin jatsista mättöön. Erittäin hyvä ostos,mutta toki muutama miinus tästäkin löytyy. Esimerkiksi juuri tuo namiskoiden ainainen säätäminen ottaa joskus hermoille ja säröt voisivat olla vähän paremmatkin. Resonoinnin kanssa oli myös pientä säätämistä tässä taannoin. Volumen puolesta riittänyt ainakin minulle hyvin keikka-ja kotikäytössä, mutta treeneissä on joskus ollut särösaundeilla pieniä ongelmia kohinan kanssa vaikka ei nostaisi volyymejä edes puoleenväliin. Onko muilla ollut sama ongelma, ja mitä tälle osaisi tehdä?? Auttakaa toverit..

EDIT: No minähän fiksuna poikana en vuodenkaan käytön jälkeen ollut vaivautunut sen vertaa tutustumaan itse laitteeseen että olisin tajunnut sen BOOST-namiskan käyttötarkoitusta. Nyt loppui kohinat. Hyvään saumaan huomasin siinä mielessä että huomenna on taas keikka.
Musiikki on elämä.
Aki
02.01.2006 17:21:57

En ole omistanut, mutta bändikaveri taannoin soitti moisella, ja useamman kerran olen testaillut sekä sitä, että myöhempiä yksilöitä.

Esille tullut tummuus vaivasi etenkin tässä uusimmassa versiossa todella pahasti, itse kun pidän heleänkirkkaista soundeista. En löytänyt makuuni sopivia cleaneja ollenkaan. Rockimpaan soitteluun olisi tuollaisenaankin luultavasti asia vehjes, mutta ilman kaiutinelementin vaihtoa en omaan käyttööni moista soisi.

Kokonaisuutena hirmu näppärä combo, ja hyvä vaihtoehto esim herkästi rikkoontuvalle Peavey Classic 30:selle. Tuolla hinnalla tosin alkaa jo olemaan upeita vaihtoehtoja, kuten Vox AD50VT (aivan mainio, ehkä hieman tumma elementti) ja Peavey ValveKing (ei kokemusta).
Ostakaa mun Ibanez Roadstar II RG200 '86!!
juuso a
02.01.2006 17:45:28 (muokattu 02.01.2006 17:48:41)

Missäs helvetissä noita trademarkkeja sitten huolletaan? Ehdoton miinuspuoli jos niitä ei kerran saa huollettua missään vaan suurinpiirtein pitää viedä tehtaalle korjattavaksi. Arvatenkin itse saisin juuri sellaisen maanantaikappaleen jos ton värkin menisin ostamaan.. Multa tulee ainakin plussaa heti jos erilliset spedut kuulostaa hyvältä pelkän kliinin päälle.

EDIT: muuten toi http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-187479.html kuulostaa jo hintansa puolesta ihan varteenotettavalle vaihtoehdolle Techiin verrattuna. On sentään EQ erikseen kaikille kanaville.
Ääh.. Emmie jaksa.
Mesa/Boogie
02.01.2006 17:51:59
Voi olla fiilispuolen juttuja, mutta oikean putkistyrkkarin soittotuntuma on vaan enemmän mun mieleen. Jotain jäi Techistä puuttumaan.

Sen lisäksi mulla tuli vastaan eräs muotoilullinen seikka: Mulla on kengän koko tollanen siro 46. Ja sit tykkään vielä käyttää suht massiivisia kenkiä mistä löytyy paljon rautaa yms. Arvatkaa vaan osuinko keikalla muutaman kerran väärään nappiin siinä mielestäni aivan liian ahtaassa jalkakytkimessä.

Ja sit noi säröpedaalit tuntuis toimivan vähän paremmin putkien edessä.

Myin oman Techini tossa loppuvuodesta ja ostin tilalle putkifenkun. Hinnat meni mukavasti melkein päittäin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)