Tubelius 04.05.2005 20:03:42 | |
---|
Voisiko joku tietävä kertoa mitä eroa on suoravetoisella ja ei suoravetoisella tuplapedaalilla?..ja entä mitä eroa on ketju- ja hihnavetoisella tuplapedaalilla?..siis muuta kuin että toinen on hihna ja toinen ketju vetoinen.. Kummat on paremmat? |
Antti1997 04.05.2005 20:07:47 | |
---|
Kummat on paremmat? Makuasioita. Haulla varmaan löytyy muutama topic, ainakin jos kirjoittaa oikein sanan "tuplapedaali". :) Ärlä #024 |
Tubelius 04.05.2005 20:09:15 | |
---|
no kiitos korjauksesta:D:D:D |
moderndrummer88 04.05.2005 20:13:05 (muokattu 04.05.2005 20:17:04) | |
---|
mainstream=painstream |
Tubelius 04.05.2005 20:17:56 | |
---|
Kiitoksia paljon nyt tiedän tämämänkin:D |
TAMAS 05.05.2005 13:21:10 | |
---|
eikös sitä *ei suoravetoista* kutsuta epäkeskolla toimivaksi? näin olen kuullut. ja se kiihtyy aina loppua kohden ja on nopea palutumaan. Ei voi kehittyä jos ei soita. |
moderndrummer88 05.05.2005 13:30:14 (muokattu 05.05.2005 13:34:03) | |
---|
eikös sitä *ei suoravetoista* kutsuta epäkeskolla toimivaksi? näin olen kuullut. ja se kiihtyy aina loppua kohden ja on nopea palutumaan. ööh noita keskosjuttujahan on monen mallista, esim iron cobristahan on olemassa rolling glide, power glide ja power glide 2, power glide on se epäkeskostsydeemi ja kakkonen siitä toinen versio, muiltakin valmistajilta kyllä löytyy vastaavia epäkesopedaaleita, mutta missään nimessä ketjuvetoiset eivät ole automaattisesti epäkeskosvetoiset. itse en tykkää noista powerglideistä juuri tuon keskosjutun takia, hankala kontrolloida kiihdytyksissä kuten diablon icon of fleshin alussa olevassa jutussa tuolla vertailemalla tajuat varmaan homman jujun http://www.tama.com/drums/tama_link … /products/hardware/pedal/index.html mainstream=painstream |
sekin on tottumus kysymys. kyka tukkää suoravetoisista ja kuka ei. mulle ei oikeen käy toi suoravetonen. mulla on toi iron cobra powerglide ja se on käynyt mun jalkaan... kuten sanoin tottumus kymysys Ei voi kehittyä jos ei soita. |
ToMi88 05.05.2005 22:08:58 | |
---|
sekin on tottumus kysymys. kyka tukkää suoravetoisista ja kuka ei. mulle ei oikeen käy toi suoravetonen. mulla on toi iron cobra powerglide ja se on käynyt mun jalkaan... kuten sanoin tottumus kymysys Näinhän se on. Mulle käy molemmat oikeestaan. Oon soittanu suoravedoilla ja ketjuilla ja molemmat toimi ihan yhtähyvin. Tuollasta flexiglideä kun vielä pääsis testaamaan.. |
dictatorsh*t 05.05.2005 23:50:15 (muokattu 05.05.2005 23:51:53) | |
---|
keskosjutun Haha. sekin on tottumus kysymys. kyka tukkää suoravetoisista ja kuka ei. mulle ei oikeen käy toi suoravetonen. mulla on toi iron cobra powerglide ja se on käynyt mun jalkaan... Mnää soittelen aikas paljon Jammun suoravedoilla ja sit Iron Kooprilla, niistä kyllä ehdottomasti paremmat kaikessa on ne Jamahat. Mutta nekään ei ihan vedä munsta vertoja Eliminaattoreilla. Ja näin loppuu juttu ohi aiheen. Play it again Jack
and then rewind the tape
and then play it again,
and AGAIN,
and AGAIN. |
Youni 19.07.2005 19:05:04 (muokattu 19.07.2005 19:09:30) | |
---|
En jaksa avata taas topikkia tuplista, joten kysyn täällä. Eliminaattorit ovat ostossa ja ainakin Iron Cobrista hihnaveto tuntui hyvältä. Utelen siis sellaista, että onko Iron Cobra strap driven ja Eliminaattorin strap driven välillä suuriakin eroja? Pearleissahan on niitä paloja, joilla voi säätää keskiön muotoa, joten oman tatsin löytämisen luulisi olevan helppoa. Ylempään kysymykseen en tarvitse vastausta, jos vain joku tietää missä päin Helsinkiä on Eliminaattoreita testattavana. Perjantaina olen Hesaan menossa ja pääsisin testaamaan. E: Löysinkin jo diilerin: SMI Lönnrotinkatu 32D 37 00150 Helsinki Finland E2: Onpa vaan kalliit hinnat, 388€. Soitin-Laineella on 320€ . Voihan aina yrittää tinkiä, tai sitten testaan SMI:ssä ja tilaan Laineelta. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
HCW 19.07.2005 19:23:38 | |
---|
Itellä on hihnavetoiset eliminaattorit ja maksoin nuista jotain 350€ hujakoilla. Passelit vehkeet meikän tassulle. Mutta jälleen kerran, makuasioita. Jokainen merkki tekee hyvää jälkeä. Kyse on vain siitä mikä itsestä tuntuu hyvältä. Esim. Iron Cobrissa itseäni häiritsi ehkä hivenen pieni footboardi (vaikkei sitä eroa siinä koossa ole niin paljoa). Muutenkin netin välityksellä on hankala neuvoa pedaalien,peltien, virvelien, settien etc. ostossa kun sitä tuotetta ei voi fyysisesti kokea, voi vaan kehua ja paistatella omia vehkeitään :D Että ei muuta kun kauppaan ja testaamaan. "V*************i soitan enkä mä sitä grooveakaan arvosta" |
Youni 19.07.2005 20:16:55 | |
---|
Muutenkin netin välityksellä on hankala neuvoa pedaalien,peltien, virvelien, settien etc. ostossa kun sitä tuotetta ei voi fyysisesti kokea, voi vaan kehua ja paistatella omia vehkeitään :D Että ei muuta kun kauppaan ja testaamaan. Tämä on todellakin fakta. Menen perjantaina tai lauantaina noita speduja testaamaan. Luultavasti sopivat hyvin. Pitää vielä SMI:stä varmistaa, että niillä on noi pedaalit liikkeessä. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
Suleima 19.07.2005 20:42:22 | |
---|
E2: Onpa vaan kalliit hinnat, 388€. Soitin-Laineella on 320€ . Voihan aina yrittää tinkiä, tai sitten testaan SMI:ssä ja tilaan Laineelta. En menis muuten takaamaan että SMI:llä on yhtään settiä esillä, jota testata. Ei ollut ainakaan viime helmikuussa, kun kävin haistelemassa itselleni exportteja. Toisaalta, Soitin-Laineellakaan oo yhtään settejä Helsingin liikkeessä. Kai niitä tuplia voi jotenkin kokeilla ilman rumpuakin :) |
Youni 19.07.2005 20:51:26 | |
---|
En menis muuten takaamaan että SMI:llä on yhtään settiä esillä, jota testata. Ei ollut ainakaan viime helmikuussa, kun kävin haistelemassa itselleni exportteja. Toisaalta, Soitin-Laineellakaan oo yhtään settejä Helsingin liikkeessä. Kai niitä tuplia voi jotenkin kokeilla ilman rumpuakin :) Laitoin kyselyn sinne, että onko testimahdollisuutta. Voihan sitä testata vaikka jotain pädiä vasten. Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
vapauskauppias 20.07.2005 00:31:19 | |
---|
Pearleissahan on niitä paloja, joilla voi säätää keskiön muotoa, joten oman tatsin löytämisen luulisi olevan helppoa. Just joo. Noissa Eliminaattoreissa alkaa olla jo liikaa säätöjä! ;) No ei mutta oikeasti. Siinähän koko elämä menisi, kun etsisi Eliminatoreista juuri sinulle oikeat säädöt. Varmasti todella moni löytää oikean säädön itselleen, jos jaksaa viikon aktiivisesti kokeilla eri vaihtoehtoja ja pitää kirjaa ajatuksistaan. Itse tyydyin vain jättämään muutaman tunnin asetuksien jälkeisen tilan pedaaliini. Ehkä olen vain yksinkertainen ihminen. :) (Se on oikeastikin todennäköistä.) |
moderndrummer88 20.07.2005 00:46:07 | |
---|
heh, itelläni meni ensimmäiset 3kk noiden suoravetojen kanssa etsiessä "unelmasäätöjä" no sen jälkeen ei ole tarvinnut pätkääkään rassata niitä, ja se oli juuri sitä että "yksi milli tähän suuntaan vielä..." Harva mainitseva erota vieras avulla moinen eloisa painos, kö it's ajaa kirsikanpunainen kukkia kotona rauhallinen puisto -lta |
Edguy 20.07.2005 02:52:22 | |
---|
En oo itte soittanu ikinä muilla ku ketjuvetosilla tuplareilla. Kestääkö nuo suoravedot kuinka hyvin? Itelläni on DW:n tuplarit joihin olen laittanu Iron Cobran nuijat soittotuntumaa parantamaan. |
Stereophile 20.07.2005 05:16:58 | |
---|
heh, itelläni meni ensimmäiset 3kk noiden suoravetojen kanssa etsiessä "unelmasäätöjä" no sen jälkeen ei ole tarvinnut pätkääkään rassata niitä, ja se oli juuri sitä että "yksi milli tähän suuntaan vielä..." Minä testailin pari kolme päivää eri säätöjä ennenkuin löyty. Ei oo tarvinnu koskea säätöihin ainakaan viikkoon... En ole puolesta enkä vastaan. Pikemminkin päinvastoin. |
moderndrummer88 20.07.2005 11:20:02 | |
---|
Minä testailin pari kolme päivää eri säätöjä ennenkuin löyty. Ei oo tarvinnu koskea säätöihin ainakaan viikkoon... jokaisessa meissä asuu pieni perfektionisti, minussa asuu vähän isompi... Harva mainitseva erota vieras avulla moinen eloisa painos, kö it's ajaa kirsikanpunainen kukkia kotona rauhallinen puisto -lta |