biibob 04.05.2005 23:02:50 | |
---|
Eli ketä säveltäjiä kannattaisi kuunnella renesanssiajalta? Itse tykkään siitä musiikista todella paljon, ja nyt haluaisin soittaa niitä kappaleita kitaralla. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Strutsi 05.05.2005 09:34:40 | |
---|
Entä tiedä onko Bach ja Vivaldi renessanssin ajalta, mutta Gilbert ainakin noita soittelee. Vivaldi neljästä vuodenajasta on kiva soitella sellaista Finger-Tap kuviota. "I've gone where the hand of man has never set foot." |
Makelele 05.05.2005 12:18:02 | |
---|
Entä tiedä onko Bach ja Vivaldi renessanssin ajalta, mutta Gilbert ainakin noita soittelee. Vivaldi neljästä vuodenajasta on kiva soitella sellaista Finger-Tap kuviota. Bach ja Vivaldi on barockia. Valitettavasti en ite oikeen tiedä mitään renesanssimuusikoita |
Torniojaws 05.05.2005 12:19:41 (muokattu 05.05.2005 12:20:32) | |
---|
So sweet the hour, so calm the time,
I feel it more than half a crime,
When Nature sleeps and stars are mute,
To mar the silence ev'n with lute. |
Samuel P. 05.05.2005 13:49:59 | |
---|
Tässä lisää eri aikakausien säveltäjiä: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_classical_music_composers Tuossapa olikin hyvä linkki, kiitoksia. Jostakin mulle on tullut sellainen kuva, että musiikissa renesanssin aikakausi on palttiarallaa 1480-1600. Yleensä aina, kun mulla on ollut tuon aikakauden teoksista tehtyjä nuotteja käsissä, on säveltäjänä ollut anonymous. |
cerulean 05.05.2005 15:44:47 | |
---|
Tuossapa olikin hyvä linkki, kiitoksia. Jostakin mulle on tullut sellainen kuva, että musiikissa renesanssin aikakausi on palttiarallaa 1480-1600. Yleensä aina, kun mulla on ollut tuon aikakauden teoksista tehtyjä nuotteja käsissä, on säveltäjänä ollut anonymous. Näin juuri. Itseasiassa 1600-luvullakaan ei ole enää mitään tekemistä renessanssin kanssa. Eikä renssanssi juuri säveltäjistään tunnettu olekkaan. Sitten alkoi barokin säveltäjien aika 1600-luvulla. Tämän jälkeen vähitellen wieniläisklassismi (Mozart, Händel, Beethoven) After Ruth left me, i´ve been ruthless. |
wrshredder 05.05.2005 17:56:26 | |
---|
Entä tiedä onko Bach ja Vivaldi renessanssin ajalta, mutta Gilbert ainakin noita soittelee. Vivaldi neljästä vuodenajasta on kiva soitella sellaista Finger-Tap kuviota. Älä tohen sitten ala ,että alat soittaa mitään tilutappingrenesanssi juttuja , luulen että arvostat noita ritchie blackmoren tms akustisia soitantaa sen verran että pidättäydyt pelkästään akustisessa.. Pliis minä rukoilen! Olen syntynyt samana vuodenpäivänä kuin Ynkkä ..ja 100 vuotta Liztin kuoleman jälkeen .. mussa on pakko olla jotai virtuoosiverta tai jotain.. |
biibob 05.05.2005 18:15:15 (muokattu 05.05.2005 18:16:10) | |
---|
Älä tohen sitten ala ,että alat soittaa mitään tilutappingrenesanssi juttuja , luulen että arvostat noita ritchie blackmoren tms akustisia soitantaa sen verran että pidättäydyt pelkästään akustisessa.. Pliis minä rukoilen! rukouksiisi on vastattu. Ei miuna mitkään tilutukset akustisella kiinnosta. Renesanssi-ajalla on vain hauskoja kuvioita musiikissa. Soitinvalikoima tosin oli aivan toinen. Ritchie blackmorea arvostan sekä akustisen että sähkökitaran soitossa, eikä hänen akustisessa soitossa minusta ole niin tiluttelua (oikeastaan ei ole yhtään), enemmänkin on keskitytty melodiohin. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
wrshredder 05.05.2005 18:30:27 | |
---|
rukouksiisi on vastattu. Ei miuna mitkään tilutukset akustisella kiinnosta. Renesanssi-ajalla on vain hauskoja kuvioita musiikissa. Soitinvalikoima tosin oli aivan toinen. Ritchie blackmorea arvostan sekä akustisen että sähkökitaran soitossa, eikä hänen akustisessa soitossa minusta ole niin tiluttelua (oikeastaan ei ole yhtään), enemmänkin on keskitytty melodiohin. Kiitos! Tässä on tällainen sivu. en tiedä onko siitä hyötyä sinulle mutta laitanpa kumminkin.. http://www.noad.com/Nbooks2.htmJa kirjastoissa kannattaa käydä kattomassa , tiesit varmaan.. Olen syntynyt samana vuodenpäivänä kuin Ynkkä ..ja 100 vuotta Liztin kuoleman jälkeen .. mussa on pakko olla jotai virtuoosiverta tai jotain.. |
Kitarajeesus 05.05.2005 19:20:30 | |
---|
John Downland lienee se merkittävin säveltäjä ja muita mainitsemisen arvoisia ovat ainakin Narvaez, da Milano, Gaspar Sanz ja Milan. Ja se on muuten renessanssi eikä renesanssi... Musiikki on elämä. |
biibob 05.05.2005 19:22:09 | |
---|
John Downland lienee se merkittävin säveltäjä ja muita mainitsemisen arvoisia ovat ainakin Narvaez, da Milano, Gaspar Sanz ja Milan. Ja se on muuten renessanssi eikä renesanssi... Niin muuten onkin. Juuri on ollut tuosta historian tunnilla puhetta, kuinka reneSsanssi tulisi kirjoittaa. Tietysti koulun opit pääsevät unohtumaan heti kun kotiin pääsee. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
wrshredder 05.05.2005 19:27:00 | |
---|
renessanssi englanniksi ei olekkaan enää niin helppo kirjoittaa. siis tosta noin vaan. ilman googlea en olisi keksinyt. Olikos Robert de Visee renessanssi säveltäjä.. Olen syntynyt samana vuodenpäivänä kuin Ynkkä ..ja 100 vuotta Liztin kuoleman jälkeen .. mussa on pakko olla jotai virtuoosiverta tai jotain.. |
M1kk0 05.05.2005 20:22:11 (muokattu 05.05.2005 20:22:51) | |
---|
kokeile blackmore's nighttia. Eli ketä säveltäjiä kannattaisi kuunnella renesanssiajalta? eli Ritchie Blackmore. |
blackmore innostui renessanssi musiikista jo 70-luvun puolessa välissä,eli kesti aika kauan ennenkuin sitä täyspäiväisesti soittamaan alkoi..tosin eihän tuo varsinaisesti mitään renessanssi musiikkia ole,mutta jotain sinnepäin..selloahan blackmore on soittanut jo pitkään ja ottihan mies klassisia tunteja 11-vanhana vuoden verran.. |
biibob 05.05.2005 20:40:28 | |
---|
kokeile blackmore's nighttia.
eli Ritchie Blackmore. hoho et ole tainnut lukea moniakaan aikaisempia kirjoituksiani, mutta sanonpa vain että kyllä tuo blackmore's night ja blackmore on ihan tuttuja juttuja. On suosikkikitaristini, ja blackmore's night on minusta paras nykyajan bändi, kun rock suuruudet ovat jo lopettaneet. Blackmore kertoi jossain haastattelussa, että hän on nyt soittanut jotain 5 vuotta aktiivisesti akustista. Ja opetellut klassisen tekniikkaa. Haluaisin kuitenkin tietää, että kumpaa blackmore käyttää enemmän akustisen kanssa, sormia vai plektraa? Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Kitarajeesus 06.05.2005 11:36:20 | |
---|
Olikos Robert de Visee renessanssi säveltäjä.. Taisi olla myöhäisbarokkiajan säveltäjäsetä. Hienoa matskua on äijä kyllä tehnyt. Toimii hyvänä treeninä ennen Bachiin siirtymistä. Musiikki on elämä. |
Khassera 13.05.2006 10:27:07 | |
---|
...Ja opetellut klassisen tekniikkaa.. Missä välissä se on nuin sanonu? :o Meinaan tossa jokuaika sitten tuli katsottua Masters of the Vaults Deep purplelta, ja siinähän se Blackness vetää klasarityylillä ES:llään (ja stratolla, tottakai). Meinaan se jäpähän on sitä klassista varmaan aiemminkin harrastellut, varmaan lämpimikseen sanonut että "opetellut" klassisen tekniikan, meinaten että hän vain lähinnä on terävöittänyt sitä viimevuosina. :) "Minä en ole koskaan nähnyt tätä musajuttua sanojen 'scene' tai 'genre' kautta. Sellainen ajattelu on musiikillista rasismia." -Daron Malakian |
Epämuusikko 13.05.2006 10:40:46 | |
---|
Luuttubiisejä. Orlando di Lasso, Jon Dowland, Giovanni Pierluigi dal Palestrina, "mitäniitämusahissantunniltamieleenjääneitänimiänytonkaan" It´s easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
BigPapa 13.05.2006 17:19:06 | |
---|
Onko renesanssiaika yhdyssana? Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
biibob 13.05.2006 17:51:36 | |
---|
Onko renesanssiaika yhdyssana? Onhan se, myönnän virheeni. ---> back to school. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |