Aihe: mitä kalvoja käytätte?
1 2 3 4 5 6
moderndrummer88
05.05.2005 18:14:33 (muokattu 05.05.2005 18:15:37)
Jaa-a, oletko mitannut rungon ja vanteiden pyöreyden? Onko vanteet muutenkin suorat, pöytää vasten testi. Onko ripustus samanlainen kaikissa tomeissa? Onko tomiripustin kireä, eli tuntuuko klappia missään? Mitä tapahtuu, jos säädät hiukan tiukemman vireen kaikkiin? Oletko kokeillut erilaisia kalvoja?

Paljon kysymyksiä joo. Jokin tuossa aiheuttaa demppausilmiötä. Noi on pirullisia ongelmia. Toki pienempi tomi ei välttämättä soi niin pitkään, kuin isompi (pienempi ilmatila ).

niskis oli oikeassa! ei ikinä remon kalvoja minulle kiitos! kokeilin laittaa valmiina tulleen kalvon ja sain siihen oikean vireen puolen minuutin virittämisellä. eli vika ei ollut pöntöissä vaan paskassa kalvossa.
E: seuraavan kerran kun olen rumpujani kalvottamassa niin käännyn aquarianiin tahi evnasiin mutta en remoihin
mainstream=painstream
Niskamies
05.05.2005 19:00:16
niskis oli oikeassa! ei ikinä remon kalvoja minulle kiitos! kokeilin laittaa valmiina tulleen kalvon ja sain siihen oikean vireen puolen minuutin virittämisellä. eli vika ei ollut pöntöissä vaan paskassa kalvossa.
E: seuraavan kerran kun olen rumpujani kalvottamassa niin käännyn aquarianiin tahi evnasiin mutta en remoihin

Oikea asenne! Satin Finishit vaan pönttöihin, niin kyllä hymy levenee ainakin metrillä!
Meitsi on meshissä.
moderndrummer88
05.05.2005 19:50:10 (muokattu 05.05.2005 19:55:12)
Oikea asenne! Satin Finishit vaan pönttöihin, niin kyllä hymy levenee ainakin metrillä!

joo noi varmaan pitäneen kyllä hommata, onkos nuo yksi- vai kaksikerroskalvot?
E: dlxmusiikin sivuilta löytykin olennainen tieto. passaa vielä hyvin kun ajttelin siirtymistä kaksikerroksisista yksikerroksisiin
mainstream=painstream
Niskamies
05.05.2005 19:53:28
joo noi varmaan pitäneen kyllä hommata, onkos nuo yksi- vai kaksikerroskalvot?

Yksikerroskalvot, mutta kyllä aquarinin valikoimasta kaksikerroskalvotkin löytyvät.
Meitsi on meshissä.
TAMAS
05.05.2005 20:49:42
tällähetkellä remon weather kingit mutta kohta on tulossa remon ambassodeurin karkeat kalvot.
Ei voi kehittyä jos ei soita.
moderndrummer88
05.05.2005 21:30:17
tällähetkellä remon weather kingit mutta kohta on tulossa remon ambassodeurin karkeat kalvot.

elä osta remoja!! hoho
mainstream=painstream
Ruoste
05.05.2005 21:47:13
Naurakaa pois vaan mutta mie tykkään näistä: Remo PinStripe
oikein kun osaa virittää ne niin saundi on munaakin munakkaampi
I Like It When The Red Water Comes Out...
Niskamies
05.05.2005 21:52:11

Mä en ymmärrä tota Pinstripe dissausta. Etenkin koivurummuissa noi toimivat helvetin hyvin. Varsinkin äänittäessä. Saundi on todella muhkea ja hyvä, mutta ei kyllä aivan kaikkeen musaan sovi.
Meitsi on meshissä.
moderndrummer88
05.05.2005 21:55:27
Mä en ymmärrä tota Pinstripe dissausta. Etenkin koivurummuissa noi toimivat helvetin hyvin. Varsinkin äänittäessä. Saundi on todella muhkea ja hyvä, mutta ei kyllä aivan kaikkeen musaan sovi.

sillon kun haetaan munaa soundiin niin nuo, lattiatomiin olen itsekkin harkinnut tuommosen laittoa. taitaapi muuten olla kaikesta haukkumisesta huolimatta yleisimmin studioissa käytetyt kalvot.
mainstream=painstream
Ruoste
05.05.2005 21:56:29

Samaa mieltä. Mulla on ollu pinstripet tosi kauan ja tyytyväinen oon ollu. Eikä se johduu siitä ettenkö ois muita kalvoja kokeillu, pinstripeen saa viritettyä juuri oikeanlaisen munakkuuden
I Like It When The Red Water Comes Out...
Niskamies
05.05.2005 21:57:52
Samaa mieltä. Mulla on ollu pinstripet tosi kauan ja tyytyväinen oon ollu. Eikä se johduu siitä ettenkö ois muita kalvoja kokeillu, pinstripeen saa viritettyä juuri oikeanlaisen munakkuuden

Kuunteleppa Ozric Tentaclesin rokahtaa tuotantoa. Siinä kuulee sitä hyvää pinstripesaundia. Sonor Force 3000+pinstripe=rock.
Meitsi on meshissä.
ddrum54
06.05.2005 12:12:05

Tässä on tärkeä pointti: jos osaa virittää ne. Kovin harva osaa, edes ns. normaalikalvoja. Pinstripen toimiva alue on aikas kapea. Vaatii hermoja / taitoa löytää se.
2`n 4
Veksi
06.05.2005 20:01:09
Pinstripe kirkas, kaikissa pöntöissä lyöntipuolella, myös
virvelissä.Lisänä Remon demppirenkaat,niin a,vot!
moderndrummer88
06.05.2005 20:15:52
Pinstripe kirkas, kaikissa pöntöissä lyöntipuolella, myös
virvelissä.Lisänä Remon demppirenkaat,niin a,vot!

mitenkäs toimii virvelissä kirkas emperor?
mainstream=painstream
nakke
06.05.2005 21:56:56
Virvelissä lyöntipuolella Remon coated cs, resopuolella ambassador clear snare side.
Tomeissa emperor clear lyöntipuolella, resopuolella diplomat clear.
Basarissa powerstroke 3 falam lätkällä, tehdaskalvo resopuolella
Veksi
07.05.2005 18:48:03
mitenkäs toimii virvelissä kirkas emperor?

ei ole emperor, vaan pinstripe, hyvin toimii, ainakin tuossa
3,5*13 puuvirvelissä, ilman demppiä on huonompi saundi !
savopie
07.05.2005 19:12:09
tällä hetkellä pinstripe, toivottavsti kohta coated emperor ja virveliin coated ambassador.
Voihan se niinki olla.... vaan mitehän tuo lienee??
zmb
28.09.2005 22:16:01
Mihin hävisi maailman paras snare kalvo Evans Uno 58 (1000). Tällä palstalla on varmasti paljon unon käyttäjiä, tais olla miusta ehkä käytetyin evans snare kalvo.

Mikä kalvo tuli tilalle. Uus levarin myyjä said "en tiiä mikä tuli unon tilalle" hän eij tienny unosta mitään!
stam1naaa!
Niskamies
28.09.2005 22:20:16
En muista olenko vastannut tähän, mutta nykyään on näin:

Tomit: Evans Coated G1/Evans Clear G1
Virveli: Evans Coated G1/Remo Diplomat snare side
Basari: Evans clear EQ4/Evans Clear G1

Toimii!
Meitsi on meshissä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)