Aihe: Jackson Fusion & Fender strato, sointi ja statsi
1
mungiisi
04.05.2005 19:39:50 (muokattu 04.05.2005 19:41:53)
Soittelin tässä tänään pitkästä aikaa pidemmän aikaa mun Fender Mexico Standard Stratolla, ja huomasin että se soi ja tuntuu käteen paljon paremmalta kuin mun Jackson Fusion Pro.

No, se tatsi ja käteen sopiminen ei tässä ole pääasia, vaan se on seuraavanlainen:

Tuo Jackson on ollu mulla jonkun 8kk, käytettynä ostin. Ylänauhoilta särisee sävelet kun soittaa, ja se ei johdu kielten mataluudesta, kielet ovat tarpeeksi korkealla.
Kaverini sanoi, että kieli saattaisi olla epävireessä itsensä kanssa, ja suositteli nauhojen hiomista. Tähän tarvisin nyt neuvoa, kellään ollut samantapaisia ongelmia?

Sitten tää sointi-ongelma, vaikka tossa jacksonissa on Schallerin lisenssi floyd rose-talla, niin ei luulisi sen vievän niin paljon sointia/sustainia, vaikka kelluva talla onkin?

Ja vielä tosta tatsista, jos nyt päätän vaihtaa tuon jacksonin vähän paksumpi kaulaiseen, niin mitä merkkiä/mallia suosittelette? Floyd-rose (Aito, tai kopio, mutta hyvä sellainen) on lähinnä ainoa vaatimus.
Henkkiz
04.05.2005 19:42:03
Ittelläni olis himas Esp MMV SN kitara kotona.. Loistava peli, voin myydä sen :D
overtake
04.05.2005 20:04:30
Eikös nuo Fusionit ole 24.75", eli ns. Gibsonin skaalalla?
www.stonetabs.tk
mungiisi
04.05.2005 20:06:13
Eikös nuo Fusionit ole 24.75", eli ns. Gibsonin skaalalla?

Juu ovat, se on ihan kiva lisä kun mun kädet ei kumminkaan kauhean isot ole.
Flepio
04.05.2005 21:13:06
Kannattaa varmaan tarkistaa ettei ongelma johdu kaularaudan säädöistä. Se saattaisi aiheuttaa särinää.
Ei se nyt niin kovalla ole...
mungiisi
04.05.2005 22:13:14
Kannattaa varmaan tarkistaa ettei ongelma johdu kaularaudan säädöistä. Se saattaisi aiheuttaa särinää.

Tuskin se kaularaudasta on nyt kiinni, päinvastoin, se on hyvässä asennossa nyt, ja kieletkin on niin korkealla ettei niiden pitäisi toisiin nauhoihin säristä.
dfloreno
05.05.2005 12:33:43

Tuskin se kaularaudasta on nyt kiinni, päinvastoin, se on hyvässä asennossa nyt, ja kieletkin on niin korkealla ettei niiden pitäisi toisiin nauhoihin säristä.

Kyllä se voi olla kaularaudasta kiinni. Miten määrittelet hyvän asennon? oletko mitannut? Ja se voi olla myös niistä nauhoista kiinni (epäilen kyllä). Suurin osa näistä ongelmista johtuu paskasti säädetyistä skeboista. Suosittelen että viet sen jollekin kitarakorjaajalle huoltoon, ja se sitten osaa myös opastaa sua jatkossa. Harjoittele sitten kitaran säätöä (mikäli semmoiseen tunnet tarvetta, saispahan oni korjaajat paljon töitä jos jengi ei ite säätäisi :) sillä sun mehikon stratolla... strato on paljon yksinkertaisempi perustalloineen jne.
joo, ei lähe.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)