Koaks 04.05.2005 23:11:07 | |
---|
Gösta Sundqvist Voi meitä, muita ei voi. -Juice Leskinen |
J.Hollström 04.05.2005 23:36:48 | |
---|
Andy McCoy on soitellut SG Customilla (eikös sitä kolmimikkistä SG:tä nimitetä customiksi?), 1980-luvulla mustavalkoisella ja 2000-luvulla kermanvalkoisella. Tuo malli on minusta ainoa järkevän näköinen SG, vaikka en itse välttämättä sellaista ostaisi. Minulle taas kepaisi vallan mainiosti joku nätti punainen SG, josta puunsyyt kultaa läpi. SG on sentään kitaran näköinen verrattuna näihin rakettikitaroihin joita joka toisella teinillä täälläkin m.net:ssä näyttää olevan. Hirveetä kattoo, tietsä... |
Timesby 04.05.2005 23:42:26 | |
---|
Onhan tässä threadissä jo mainittu Allison Robertson. Ei ole. Mutta hyvä, että mainitsit :) "Vain pikkukaloilla on charmantti ote elämään." |
wilzhu 05.05.2005 00:03:14 | |
---|
Paljon se ottaa, vähän se antaa. |
pekkaautio 05.05.2005 11:25:44 | |
---|
Onko ketään muita kitaristeja kuin Agnus Young ketkä soittaa Gibson SG kitaralla? Kertokaahan jos on, tarvitsisin kyseistä tietoa. Siis nytten pitäis olla julkkis että pääsee mokomalle listalle. Tuli nyt äkkipäätään mieleen ainakin Lynyrd Skynyrdin Gary Rossington, taitaa tosin käyttää vain Freebirdissä. Suomi-rock miehistä silloin vanhan vaarin aikaan (siis silloin kun olin nuori) käyttivät Popedan Puukka ja Mikkonen ja Eppujen Torvisen Juha. Itsekin soitin toistakymmentä vuotta. En vain ole julkkis - vielä...... |
Dinorocker 05.05.2005 11:28:45 | |
---|
Kapsaekin Hans Julla Outrider |
Artist 05.05.2005 12:30:53 | |
---|
Minulle taas kepaisi vallan mainiosti joku nätti punainen SG, josta puunsyyt kultaa läpi. SG on sentään kitaran näköinen verrattuna näihin rakettikitaroihin joita joka toisella teinillä täälläkin m.net:ssä näyttää olevan. Hirveetä kattoo, tietsä... Juu, tottahan tuo, itselleni ei vaan tuo punainen SG ole koskaan iskenyt. Muutenkin preferoin doublecut LP:tä huomattavasti enemmän kuin SG:tä. Kyllähän se SG silti ihan kitaralta näyttää, varsinkin, jos vertaillaan moniin "rakettikitaroihin". ;) I'm a never ever gonna be a nothin' but a reggae rocker!
*Bella Italia #10* |
fox 05.05.2005 12:36:27 | |
---|
Juu, tottahan tuo, itselleni ei vaan tuo punainen SG ole koskaan iskenyt. Muutenkin preferoin doublecut LP:tä huomattavasti enemmän kuin SG:tä. Kyllähän se SG silti ihan kitaralta näyttää, varsinkin, jos vertaillaan moniin "rakettikitaroihin". ;) Mittavaan ja kattavaan listaan on toki lisättävä varht. soolokitaristi-laulaja Ohtonen http://www.lehmo.com/passion/photos/earlydays/3mic_sg.htm sekä soolokitaristi Mr.SG eli Pete http://www.lehmo.com/passion/ |
Kjukka 05.05.2005 12:39:27 | |
---|
Polfus: Larry LeLonde, Jake E. Lee, Kjukka BD |
R.Syke 05.05.2005 13:08:28 | |
---|
-Tuossa se vieressä möllöttää. Kohta soitan. |
Olenko ainoa joka ei pidä SG:stä? Tuntui jotenkin ihan lelulta sylissä / kädessä... Oli ihan oikea Gibsoni vielä. Ja pienen hetken tunsin olevani Tero Vaara. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Artist 05.05.2005 13:16:27 | |
---|
Olenko ainoa joka ei pidä SG:stä? Tuntui jotenkin ihan lelulta sylissä / kädessä... Oli ihan oikea Gibsoni vielä. Ja pienen hetken tunsin olevani Tero Vaara. Juu, itse en oikein tykkää. Onhan se sinänsä varmasti hyvä kitara, mutta ei mun käyttöön. Olemukseltaan ja tuntumaltaan jotenkin epäilyttävä. Mutta jos rikas oisin niin ehkäpä SG Customin poistaisin itselleni ainakin koristeeksi, jos ei muuten. I'm a never ever gonna be a nothin' but a reggae rocker!
*Bella Italia #10* |
Jake24-25 05.05.2005 13:31:44 (muokattu 05.05.2005 13:38:34) | |
---|
Onko ketään muita kitaristeja kuin Agnus Young ketkä soittaa Gibson SG kitaralla? Aiemmissa vastauksissa onkin jo tullut esille tunnettuja SG:llä soittaneita kuten Pete Townsend, Frank Zappa, Andy McCoy. Lisäisin yhden tähän listaan, joka tuli mieleen. Tosin voin olla väärässäkin ja saa korjata, mutta muistelisin että Freddy King olisi soittanut Gibsonin SG:llä. EDIT: Tuli vielä mieleen, että Big Brother & the Holding Companyn kitaristi (nimeä en muista) olisi myöskin soitellut Gibson SG:llä ja tietenkin myös saman aikakauden bändin the Doorsin Robbie Krieger. EDIT2: Tulipa mieleen lisää SG:llä soittaneita kitaristeja: the Beatlesin George Harrisonhan käytti toisinaan SG:tä muistaakseni the Beatlesin loppuaikoina eli 60- ja 70-luvun vaihteessa. EDIT3: Mahavishnu Orchestran John McLaughlin käytti kaksikaulaista Gibson SG:tä. "Rock´n Roll is cool, but ain´t nobody´s fool!" Jake T |
J.Hollström 05.05.2005 16:26:53 (muokattu 05.05.2005 16:29:00) | |
---|
Muutenkin preferoin doublecut LP:tä huomattavasti enemmän kuin SG:tä. Kyllähän se SG silti ihan kitaralta näyttää, varsinkin, jos vertaillaan moniin "rakettikitaroihin". ;) Juu, mulla oli tommonen ao. linkin doublecut LP vielä joku aika sitten, mutta meni vaihdossa LP standardiin. SG:tä ei vielä ole ollut, joten siksi olisi joskus kiva testailla semmonenkin. http://www.gibson.com/products/gibson/LesPaul/SpecialDoubleCut.html |
fox 05.05.2005 17:01:06 | |
---|
|
konehes 05.05.2005 17:14:59 | |
---|
Smashing Pumpkinsin James Iha soitteli toisinaan. Radioheadin Thom Yorke ekan levyn aikoihin. Musiikki on parhaimmillaankin paskaa. |
mvirta 05.05.2005 21:48:44 | |
---|
Blue Öyster Cultin pojat silloin aikoinaan , Mick Jagger, Mike Oldfield. |
StJerky 06.05.2005 10:03:12 | |
---|
Paul Samson, Uli Roth (70-luvulla). |
Jargo 06.05.2005 11:33:23 | |
---|
Jimi Hendrixin kaulas oon nähny. |
migeboy 06.05.2005 13:44:34 | |
---|
|