Aihe: passiivi ja aktiivi
1 2 3 4
Niskamies
04.05.2005 22:37:07
Hmm...okei, mut mistä sen saa selville?

Siis sen että voiko korostaa ja leikata vaiko pelkästään korostaa?

Mulla on kahessa sbassossa etunen, toisessa voi korostaa ja toisessa sekä korostaa että leikata. Siinä missä voi vaan korostaa niin potikat nollilla ei ole mitään eroa passiivisignaalii. Toisessa bassossa on potikan keskiasennossa sellanen "lokonen", jossa potikan ollessa ei ole korostusta tai leikkausta. Siitä sitten kääntäen suuntaan jos toiseen niin korostuu tai leikkaantuu.
Meitsi on meshissä.
Karlsson
04.05.2005 22:38:52

Mulla on kahessa sbassossa etunen, toisessa voi korostaa ja toisessa sekä korostaa että leikata. Siinä missä voi vaan korostaa niin potikat nollilla ei ole mitään eroa passiivisignaalii. Toisessa bassossa on potikan keskiasennossa sellanen "lokonen", jossa potikan ollessa ei ole korostusta tai leikkausta. Siitä sitten kääntäen suuntaan jos toiseen niin korostuu tai leikkaantuu.

Mites vanhat musarit joissa ei oo "lokosta", mut voi silti korostaa ja leikata?
"Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis
hemmo
04.05.2005 22:41:01

Huoh! Sen, että oot ns. kova jäbä.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
Niskamies
04.05.2005 22:42:00
Mites vanhat musarit joissa ei oo "lokosta", mut voi silti korostaa ja leikata?

Mä en tiedä, toi lokonen on kyllä ihan kätevä juttu, ihan selvyyden kannalta.

Mitens muuten, saako ostettua potikoita missä olis tollanen lokonen, vai pitääkö se itse tehdä jotenkin?
Meitsi on meshissä.
Karlsson
04.05.2005 22:43:06
Mä en tiedä, toi lokonen on kyllä ihan kätevä juttu, ihan selvyyden kannalta.

No on!

Mitens muuten, saako ostettua potikoita missä olis tollanen lokonen, vai pitääkö se itse tehdä jotenkin?

No, nopeestikkos sitä rautasahalla...
"Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis
hemmo
04.05.2005 22:44:07

No on!
No, nopeestikkos sitä rautasahalla...

Voi kiesus sentään, tätä pöljäilyä...
Karlsson
04.05.2005 22:46:20
Voi kiesus sentään, tätä pöljäilyä...

Tällä pääsis johnii huumori kirjaan jo..
hemmo
04.05.2005 22:48:13

Tällä pääsis johnii huumori kirjaan jo..

Taas, jälleen kerran allekirj. ainesta:
- Mites vanhat musarit joissa ei oo "lokosta", mut voi silti korostaa ja leikata?
- Mä en tiedä, toi lokonen on kyllä ihan kätevä juttu, ihan selvyyden kannalta.
ICE
04.05.2005 23:13:03
Hehheh..

Tää keskustelu on saanut aivan uusia piirteitä. Eiku helkkari, mähän oon skitaristi... no kuitenkin. :-)
"Taidetta taiteen vuoksi" - Theophile Gautier Ärlä #025
toivajar16
04.05.2005 23:15:05
Keskustelun taso on kyllä lähellä tietofinlandiaa....
Ihme spedeilyksi mennyt koko palsta.NIH.
Uusi kehuttu latinduo: Gloria & Stefan
Karlsson
04.05.2005 23:16:50
Keskustelun taso on kyllä lähellä tietofinlandiaa....
Ihme spedeilyksi mennyt koko palsta.NIH.

No päästä ny tämmönen läjä basisteja samaan paikkaan. Mitä odotit?
toivajar16
04.05.2005 23:56:49
Odotin että maailmassa olisi vielä hyvyyttä ja harmoniaa....
Kuppi teetä ja sympatiaa. Noh basistit on kuitenkin bändin munat. Vi**uako niillä aivoilla.
pardy
04.05.2005 23:58:20

Vi**uako niillä aivoilla.

Eekäku just niillä munilla sitä vittua yleensä...
"...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua
toivajar16
05.05.2005 00:00:27
Eekäku just niillä munilla sitä vittua yleensä...

En tajua. Ei ole aivoja. Onneks on munat joilla sitä vittua...
pardy
05.05.2005 00:08:34

Onneks on munat joilla sitä vittua...

No näihän just sanoin!
"...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua
toivajar16
05.05.2005 00:11:20
No näihän just sanoin!

Deja vu. Kappas vain.
chief
05.05.2005 02:28:54
poppamies:
Passivisella elektroniikalla ei voi kuin leikata diskanttia.

No mitenkäs sitten G&L:n sähköihin tulisi suhtautua? Niissä kun on passiivinen basso- sekä diskanttileikkuri.
"It's the ear, not the gear. "
poppamies
05.05.2005 08:04:34

poppamies:

No mitenkäs sitten G&L:n sähköihin tulisi suhtautua? Niissä kun on passiivinen basso- sekä diskanttileikkuri.

No tottakai voidaan ihan samalla tavalla rakentaa passiivinen piiri joka leikkaa bassoja mutta sellainen on "harvinaisempi" bassossa.
Perinteisessä oikeassa bassossa (lue:Fender) ollaan tyydytty yksinkertaisimmista yksinkertaisimmpaan passiivi piiriin joka vain leikkaa diskanttia. Minusta se riittää 99% tapauksista.
Vipuja ja hilavitkuttimia voi aina lisätääärettömyyteen asti mutta niiden käytännön hyödystä voidaan olla montakin mieltä.
Myytävänä 300W Fenderin nuppi!
Karlsson
05.05.2005 09:36:23
Vipuja ja hilavitkuttimia voi aina lisätääärettömyyteen asti mutta niiden käytännön hyödystä voidaan olla montakin mieltä.

Totta. Tossa Beckissäkin on tota vipstaakia ja vaikka mitä,mutta kyllä ne aika pitkälti jämähtää yhteen asentoon pysyvästi.

Olenkin joskus fantasioinut bassosta, jossa olisi yksi kolmiasentoinen kytkin: Volat täysillä/volat täysilla ja yläpää leikatt/ mute. Sillä pärjäisin, luulen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)