Aihe: Monitoreista..
1
apalomak
12.04.2003 15:02:09
Voisiko joku asiantunteva neuvoa, kun olen hankimassa studiolle aktiivikaiuttimia ja rahaa on tietysti rajallisesti. Olen kuitenkin päätynyt valitsemaan tästä listasta jonkun vaihtoehdon :

Behringer Truht B2031
Event TR5
Yamaha MSP5
Edirol MA-10A

Nuo kaikki liikkuu siinä 200-550€/pari. Genelecit ostaisin, mutta ovat liian arvokkaat. Olisiko kellään kokemusta noista Eventin tai Yamahan kaiuttimista. Myös hieman epäillyttää tuo Edirol, siitä olisi lisä-info tarpeen. Kiitos etukäteen!
askomiko
12.04.2003 15:36:17
Edirol vaikutti speksien perusteella hieman "yksi askel ylöspäin RadioShackin saippuarasioista". Vaan en vanno kun en ole kuullut. :)
"Paskasta ei saa konvehtia" - Leila P. Makkonen
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
Soppe
12.04.2003 19:47:36
http://www.prorec.com/prorec/articl … es/79ED4ACCBC15E60386256AE10010743B

Tuolta löytyypi Behringerin arvostelua ja siellä voi verrata muihinkin monitoreihin. Tuo arvosana on aika karu, mutta kun vertaa kilpakumppaneihin, niin sen ymmärtää.
I will choose a path that's clear, I will choose freewill.
askomiko
12.04.2003 20:12:33
Mutun perusteella behringerit ottaisin noista.
apalomak
12.04.2003 21:41:44
Luin kyseisen artikkelin jo ennen kysymystä, mutta jäi kaivelemaan tuo Event TR5 ja Yamaha MSP5. Ne vaikuttaa hyviltä myös. Olisiko kenelläkään kokemusta näistä?
C7
13.04.2003 13:04:18
Voisiko joku asiantunteva neuvoa
Asiantuntevuudesta en tiedä, mutta kokemuksia voin kertoa:-)..sillä painiskelin saman asian kanssa n. 2 kk sitten.
Behringer Truht B2031
Erinomainen soundi, mutta kun myyjä kertoi, että Trutheja tulee isolla prosentilla takaisin, väitti, että Behringerin tuotteiden viallisuusprosentti hipoo 20% ja se on paljon, heitti vielä sellaisen arveluttavan kommentin, että jos Truthit takuuajan kestää, niin sitten ne kestää ainakin 5 vuotta. 5 vuotta? Liian lyhyt aika meikäläiselle, joten hylkäsin Truthin. HUOM! Tämä oli myyjän kommentti, ei minun.
Event TR5
Ei kokemuksia
Yamaha MSP5
Tämä oli minun valintani. Kävin testailemassa, kuuntelemassa ja tein kaupat. Hinta/laatu on mielestäni kohdallaan. Sain ennen kaupantekoa kuulla, että alapää on Msp5:n heikoin lenkki, ehkä näin on, mutta ei se missään nimessä heikko ole! Minä olen kyllä hyvin tullut juttuun näiden monitoreiden kanssa enkä, ainakaan vielä, ole kauppojani katunut. Olen n. 2 kk käyttänyt monitoreita päivittäin.
Edirol MA-10A
Ei kokemuksia...Rolandin tuote, edullinen, kävi myös mielessä, mutta hylkäsin, kun ihastuin Msp5:iin
Mitä enemmän kyselin, sitä enemmän menin pihalle...heh...jokainen kehui omia monitoreitaan maasta taivaaseen ja keskittyi kertoilemaan muiden pönttöjen puutteita, jotenka päätin tehdä kierroksen ja todeta itse mikä minulle on sopivin. Tätä menetelmää suosittelen. Toivottavasti löydät itsellesi sopivat monitorit!
vanha, mutta edelleen elossa!
askomiko
13.04.2003 16:52:50
Entäpäs Dynaudio M1.

MS-Music Shop myy demokappaleet, pari 1070,-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)