Aihe: Yamaha Recording Custom
1
Niskamies
11.04.2005 19:57:37 (muokattu 11.04.2005 19:59:00)
Mistä näitä saisi halvalla? Thomannilla ei ole, eikä Musik-Produktivilla. Musicstorekoelnissä on mustia ihan hyviin hintoihin, mutta ei ole viininpunaisia mitkä haluaisin. Eli mistä näitä saisi halvimmillaan?

EDIT: ainiin, olisi hakusessa setti 20" basarilla ja 10/12/14 räkkitomeilla.
Meitsi on meshissä.
ddrum54
11.04.2005 22:17:04
Mistä näitä saisi halvalla? Thomannilla ei ole, eikä Musik-Produktivilla. Musicstorekoelnissä on mustia ihan hyviin hintoihin, mutta ei ole viininpunaisia mitkä haluaisin. Eli mistä näitä saisi halvimmillaan?

Musafasulla Vantaanportissa on yksi viininpunainen setti, 1750€. Yrittävät hankkia niitä lisää.
2`n 4
Guido
12.04.2005 13:07:30

Käytettyjä kannattaa katsella, jos halvalla haluaa. Moni liike ei ota tämän hintaluokan rumpuja nurkkiinsa pölyttymään, kun kuitenkin ne ovat tehdastilauskamaa. Tilatessa voi sitten sen settinsä räätälöidä mieleisekseen.

Ja mulla on vastaava setti vihreänä... :) Niin ja mitenkäs olisi tuo Absolute Birch -sarja? Olis värejä vaikka kuinka tarjolla...
Niskamies
12.04.2005 15:12:46
Ja mulla on vastaava setti vihreänä... :) Niin ja mitenkäs olisi tuo Absolute Birch -sarja? Olis värejä vaikka kuinka tarjolla...

Jotenkin nuo RC:t viehättää enemmän. Vantaanportissa on Birch Custom setti silver sparklena hintaan 1500, ei paha sekään. Mutta sitten taas Taman Starclassic Performerit olisi vieläkin halvemmat. Kun olisi koivurummut hakusessa. Häviääkö Tamat Yamahoille?
Meitsi on meshissä.
*Veeti
04.05.2005 15:26:09
eipä olluna enää tuota birch customia kun kävin viimeksi, mutta oak, maple ja rec. customit kylläkin.
LaKu
04.05.2005 21:32:00
Mutta sitten taas Taman Starclassic Performerit olisi vieläkin halvemmat. Kun olisi koivurummut hakusessa. Häviääkö Tamat Yamahoille?

Jos koivurunkoiset haluat niin miksi ei Pearlin SBX? Runsaalla tonnilla irtoaa uusi setti (ainakin omat...) Halvemmat kuin esim. Taman S.C. Performerit, ja yhtä laadukkaat ;)
Tää menee kyllä vähän jankuttamiseksi, mutta osta Paas'in Tamat. Katso tori.
Outkast
04.05.2005 22:06:23
Niissä ei ole valuvanteita, ja Pearlillä on mielestäni huonoimmat tomiripustukset, jollaisia en enää koskaan halua rumpuihini.

Aina ne nuo läpikuluvat kumipallot voittaa.
Omakuvassani on kumut joissa on PINSTRIPET.
Niskamies
04.05.2005 22:39:15
Aina ne nuo läpikuluvat kumipallot voittaa.

Näin tekevät, mutta pointtia en oikeastaan ymmärtänyt?

Mä ajattelin investoida kerralla rumpuihin jotka pidän pitkään. Pearlit ei herätä kovin vahvoja tunteita mussa, ts. ne ei ole sellaset rummut jotka haluan ja todennäköisesti en tulisi sellaisia hirveän pitkään pitämään. Tällä hetkellä kiikarissa Premier Genista, Yamaha RC, Tama Starclassic Performer ja Sonor Sonorlite ja Force 3000. Saa nähä mitä tulee vastaan kun aika koittaa.
Meitsi on meshissä.
Outkast
05.05.2005 11:12:55 (muokattu 05.05.2005 11:13:38)
Näin tekevät, mutta pointtia en oikeastaan ymmärtänyt?

Olit juuri samaa mieltä kanssani, mutta en tajunnut pointtia ?

No selitänpäs sitten. Meinasin vain, että useammankin kerran olen törmännyt näihin pallosysteemeihin jossa tomit kiristetään telineisiin näillä "kumipalloilla" (yahaman, taman, premierin kiinnitykset). Niillä on paha tapa kulua puhki aika nopeastikkin.

Toki Pearlin tomiripustukset ovat joskus aika tönkön näköiset, mutta se ei pearleista tee yhtään sen huonompia, tosin et sitä ilmeisesti tarkoittanutkaan. Sen vain olen todennut, että nuo pearlin kiinnitykset kestävät, kestävät ja kestävät. Ainakin omalla kohdalla ovat sen tehneet.
Omakuvassani on kumut joissa on PINSTRIPET.
Niskamies
05.05.2005 11:17:07
Toki Pearlin tomiripustukset ovat joskus aika tönkön näköiset, mutta se ei pearleista tee yhtään sen huonompia, tosin et sitä ilmeisesti tarkoittanutkaan. Sen vain olen todennut, että nuo pearlin kiinnitykset kestävät, kestävät ja kestävät. Ainakin omalla kohdalla ovat sen tehneet.

Kyllä ne varmasti kestävätkin, mutta niin kestävät noi palloniveletkin kunnon käytössä. Mulla ei mitään ole Pearlin ripustuksia vastaan, en vaann halua sellasia omiin rumpuihini.
Meitsi on meshissä.
Simbe
05.05.2005 14:26:33
No selitänpäs sitten. Meinasin vain, että useammankin kerran olen törmännyt näihin pallosysteemeihin jossa tomit kiristetään telineisiin näillä "kumipalloilla" (yahaman, taman, premierin kiinnitykset). Niillä on paha tapa kulua puhki aika nopeastikkin.

Hyvä pointti, mutta tässä on käyttäjälläkin osansa. kokemukseni mukaan monet kiristävät näitä kumipalloja turhan tiukalle. Pysyvät ne kevyemmälläkin kiinni, itsellä on aikasta raskas käsi ja 3S kapuloita ja pallurat toimivat kevyelläkin kiristyksellä ja todellakin ilman suurempia kulumia ja ennen kaikkea löystymättä.

Kouluissa kun on Yamahan settejä, niin niitä tomeja siten vain käännnellään avaamatta ruuvia välillä. Tottahan se siinä kuluu. Omassa setissä omassa asiallisessa käytössä kuluminen ei ole ongelma, ne pallot kestävät vuosikymmeniä.

Syletti tässä viime keikalla, kun piti jakaa setti, eikä meinannut virppatelineen korkeussäätöruuvia auki saada. Oli taas joku rautanäppi vääntänyt tehotiukkaan. Vieraalla setillä tulee itsekin joskus "varmisteltua" mutta jotain rajaa sentään!!
Ruuvien päissä on sitä katkaisusta jäänyttä röpöä, mikä sitten pitää hyvin putkea vasten. Jos sen ruuvin kiristää todella tiukalle, menee se röpö "littiin" eikä pidä sitten niin hyvin. -> pitää kiristää lisää. Huonokuntoinen hardware opettaa huonoille tavoille.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass.
Niskamies
07.05.2005 11:08:48
Osaako joku sanoa että kuinka kauan Recording Customeissa on ollut YESS-tomiripustukset?
Meitsi on meshissä.
sakkemule
07.05.2005 11:35:22
käsittääkseni Slingerland oli ensimmäisiä joka palloniveltä käytti. Mun rummuissa kyseinen pallo on kestänyt kohta 35 vuotta....
kyllä se pallonivel kestää yamahoissa ja tamoissa mutta kokemuksia on premieristä, jossa ruuvi porautui kahdessa vuodessa suoraan siihen palloon, ja sitä ei saanut sen jälkeen muuhun kohtaan kuin aina siihen samaan painautuneeseen reikään. Yammulla ja tamalla eui sitä ongelmaa ole, koska rauta kiristyy joka puolelta palloon, samoin kuin siinä vanhassa Slingerlandissa.
En tiedä onko premiereissä kyseistä ongelmaa enää, mutta muutama vuosi sitten vielä oli.
Pearlilla on ihan ok nuo optimountit, mutta iss ei ole henk koht makuuni, mutta ihan näppärä keksintö.
Deja Voodoo
Simbe
07.05.2005 15:00:39
Osaako joku sanoa että kuinka kauan Recording Customeissa on ollut YESS-tomiripustukset?

Kun 9000 sarja täytti 25 vuotta tuli siihen Y.E.S.S:it. Olisko ollut 93. Jossain olen ainakin kuullut olevan '78 kuvastoja joissa "uusi" 9000 sarja esittäytyy. 93 muuttui Yamahan mallisto muutenkin aika laajalti.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)