Aihe: fenderit mexicot ynnä jenkit
1
NYdoll
12.04.2003 16:09:12

Elikkä kertokaa mulle mitä muuta eroa on semmosessa meksikon fenderissä ja jenkkifenkussa muuta ku hinta ja valmistusmaa?
kalkkuna
12.04.2003 16:10:37
Elikkä kertokaa mulle mitä muuta eroa on semmosessa meksikon fenderissä ja jenkkifenkussa muuta ku hinta ja valmistusmaa?

Mikit jotka voi vaihtaa ja puu.
absqua
13.04.2003 01:00:03
No ei niissä periaatteessa ole erona kuin hinta ja valmistusmaa. Mutta halvempi hinta ei yksistään aina johdu valmistusmaasta, vaan myös halvemmista osista. Mutta ne kalleimmat Mexicon Fenderit ovat jo ihan käypää tavaraa, itsekin sellaisen meinasin kerran ostaa kun se yksinkertaisesti vain oli niin loistava basso. Mikeistä en tiedä kun en kokeillut vahvistimella ollenkaan, mutta akustinen soundi oli todella hyvä - tiukka ja tasapainoinen eikä työnlaadussakaan ollut moitteen sijaa. Yllätyin todella positiivisesti, koska en ollut vanhana puritaanina tullut koskaan edes ajatelleeksi että mexicon fenderi voisi olla mitenkään hyvä.

Mehiko-fenderi voi olla hyvä vaihtoehto, mutta ennenkaikkea kannattaa itse kokeilla valita sitten se mieluisin, olipa valmistusmaa sitten usa tai mexico tai jaappani.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
NYdoll
13.04.2003 12:30:47

alkoi vaan houkuttelemaan kun oli tuolla thomannin hot deals osiossa niin epäilyttävän halvassa tarjouksessa tollanen mexico jazzbasso.

http://www.netzmarkt.de/thomann/fender_mexjazzawh_prodinfo.html?iwid=3

tapana vaan ei ole ollut ostaa ihan sokkona noita soittimia...
mutta tuo ois vielä niin pirun tyylikäskin. väritykseltään ynnä muulta.
RikuTheMan
13.04.2003 13:57:44 (muokattu 13.04.2003 13:58:30)
alkoi vaan houkuttelemaan kun oli tuolla thomannin hot deals osiossa niin epäilyttävän halvassa tarjouksessa tollanen mexico jazzbasso.

Kylläkai noista kaikista mexicon ihmeistä saa pelin, kun niihin vaan vaihtaa kunnon mikit. Siis kyllähän noilla omillakin soittaa, mutta kyllä oikeilla, stydeillä magneeteilla varustetuilla mikeillä saa ihan eri meiningin.
Basifisti...
RikuTheMan
13.04.2003 15:44:29

vähintään 85%, muodostuu siitä kuinka se basso soi akustisesti, eli kuinka hyvät puut ovat ja mikä on työn laatu.

Toi on kyllä ihan totta. Tarkoitin lähinnä sitä, että jos pääsee itse soittamaan ja kokeilemaan kunka se istuu käsissä ja soi, jonka jälkeen mikkien vaihdolla (esim. Fenderin omat american standardit) basson ei pitäisi suurestikaan erota aidosta jenkistä. Tottakai eroja vielä löytyy, lähinnä siitä onko vehje täyttä puuta, muutamasta palasta tehty vai lastulevystä, jossa päällä viilutettu vaneri. Hintakin kasvaa sitä myötä kuinka laadukas runko soittimessa on.
Basifisti...
basspete
14.04.2003 09:42:02

Voisiko kukaan vahvistaa tietoa et noi vanhemmat fenderin mehikobassot ois kasattu mehikossa mut kuitenkin osat ois ameriikasta??

Mie ostin sellasen vanhan viiskielisen jatsarin ja ovh siinä tasi olla joku 4 500 markkaa..mulle se myytiin tollasena mehikon-amerikan sekasikiönä..
Komsii Kosmaa !!
absqua
14.04.2003 09:56:36
Voisiko kukaan vahvistaa tietoa et noi vanhemmat fenderin mehikobassot ois kasattu mehikossa mut kuitenkin osat ois ameriikasta??

En valitettavasti pysty varmuudella vahvistamaan tietoasi, mutta olen kuullut samansuuntaista juttua itsekin. Tosin en ole mitenkään varma että kyse olisi "vanhoista"mehikon fendereistä, ennemminkin kyse lienee jostain tietystä mallista - varmaankin se malliston paras.

Ymmärtääkseni Fenderillä on myös halpis-osista USA:ssa kasattuja kitaroita - eikös ne Thomannin halvimmat usa-fenderit ole juuri näitä? Kertokoon se ken varmuudella tietää. Saattaa selvitä Fenderin nettisivuiltakin, mutta nyt ei jaksa käpistellä. ;-)

Kumma juttu muuten miten Made in Mexico tuntuu kuitenkin mukavammalta ajatukselta kuin Made in India, Made in China tai Made in Korea... Bisneksen kannalta varmaan aika hyvä idea fenderiltä aloittaa halpatuotanto aivan rajan takana.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Niskamies
05.05.2003 17:51:51
niissä ei ole muuta eroa kun että jenkeissä on paremmat mikit, niissä on parempi talla ja virittimet. ja ne on tehty usassa. siinä se. jenkeissä on tietty se "jenkkiarvo", sillä kaikki haluu jenkkibasson. mullaki on semmonen ja se on ihan loistava. oon kokeillu fasulla mehiko jazzareita, ja ihan loistavii neki. jenkit on vaa pikkusen parempia. ja jenkeissä tulee myös kova kotelo, mikä seki maksaa n. 200 €. jenkit on hirveetä rahastusta, mutt signature mallit on vielä kauheempaa rahastusta. mä en tietysti oo paras sanomaa ku mull on nauhaton jaco pastorius fender minkä hinta on 2200€. mutt kyll kummatki fenderit on hyvii että kyllä mehikolaisenki voi ostaa. myös 80-luvun japanifenderit on loistavii. jenkkifenderit myös pitää niiden arvon paremmin ku mehikot ja niiden arvo nousee iän myötä, ku ne saa "vintage" arvoa. osta ihmeessä kumming mehiko fender ku mikää warwick
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)