JCM 01.05.2005 10:15:17 | |
---|
Se on kiinni käyttäjästä ja osaksi myös tuurista. Tuurista varmaan paljonkin, itse en haluaisi tuurilla tehdä kitarakauppoja. Meneehän tuo epävireeseen melkoisen nopeasti, varmasti kampikoneistolla jotain tekemistä asian kanssa, ja saa aika innolla säädellä niitä. Hyvin toimii samanmerkkisen vahvistimen kanssa sekä V-Amp 2:sen kanssa. Tuo on yksi merkittävän huono puoli kitarassa, nimittäin jos ei pysy vireessä. Ainoita haittapuolia on juuri matalimpien kielien rätinä, jota en saanut kuitenkaan kovin paljoa pienennettyä nostamalla tallaa tai löysentämällä kielilukkoja. Pitää vissiin viedä ammattiliiikkeeseen mokoma. Toisena haittana löysin erittäin huonosti viimeistellyn kaulan. Pinta on melko rosoinen ja muutama nauha raapi aika inhottavasti käteen soiton aikana. Viila ja hiekkapaperi käteen niin kaikki toimii. "Ainoita haittapuolia". Haittapuolia silti, ja aika merkittäviä nuokin... onko sulla alkuperäiset kielet siinä vielä paikallaan, jos on, niin kielten "rätinä" saattaa johtua siitäkin. Mikäli olet kielet vaihtanut ja ne ovat asettuneet, on syy jossain muualla. Kaulan huono viimeistely on myöskin epämiellyttävä yksityiskohta kitarassa, tottahan toki ne viilalla ja hiomapaperilla saa kohtuudella korjattua. Onhan tuossa toivomisen varaa, mutta ainakin vähän huonomman tasoinen aloitussoitin on pitänyt oman intoni mukavana. Olenkin hankkimassa juuri uutta. Tuossa on tämän kirjoituksen tärkein kohta, jos sulla on soittoinnostus säilynyt, niin homma toimii. Miksi muuten hommaat uutta, ja kauanko sulla on ollut tuo kyseinen kitara? Vielä siis, mikäli kaikille ei tullut täysin selväksi: HB ei ole niin huono kuin väitetään. Hyvällä tuurilla voi jopa saada aivan mainion kitaran. Kuitenkaan en suosittele muille kuin aloittelijoille. Hieman edistyneempien kannattaa kyllä ostaa vähemmän kopiotavara. :) Mä oon edelleen sitä mieltä, että ennemmin hiukan laadukkaampi käytetty kitara kuin HB, tai vielä paaaljon pahempi eli Williams. Mä uskon kyllä, että noita HB:n kitaroita voi löytyä laadukkaitakin.. Mä silti odotan, että jos joku aloittelija ostaa kitaran niin sitä ei tarvitsisi heti alkaa viilaamaan ja hiomaan ja viemään ammattiliikkeeseen säädettäväksi, saati että virikoneisto ja talla pitäis vaihtaa.. sehän tulee tuossa tapauksessa jo hintoihinsa ja samalla rahalla ois saanut jo kunnon kitaran kerralla. Ja vielä, tuosta Williamsista ja HB:stä ei voi puhua edes samana päivänä, HB on maanantaikappaleenakin laatuvehjes Williamsiin verrattuna. Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
Teijo K. 01.05.2005 10:59:03 | |
---|
Eh, sä tulkitset näköjään ihan oikein tota mun tekstiä. Sehän on yks ja sama, mistä ostaa soittimet, ja jos ei halua soitinta niin käännytään Anttilan puoleen. Onhan se stomp- ryhmäkin menestynyt.. ja ne soittaa sillä mitä ne käteen saa. Ootko sää Arva joskus kokeillut tommosta Anttilassa myytävää Williams- merkkistä ritsaa? Oikeasti, oletko? Minä olen. Jos haluan kitaran, en osta Williamsia, enkä kokemusteni perusteella HB merkkistä myöskään. Ostan ennemmin vaikka Squierin, tai EPIn, tai Tokain. Siinä on halvalla hyvää, ja kestävää. Ja varsinkin aloittelijalle ostaisin jonkun edellä mainituista, eipähän olisi ainakaan soittimessa syyttämistä sitten jos into soittamiseen lopahtaa. Oli muuten erittäin hyvä vertaus sulla tuo Ramones. Minä olisin ollut lapsena tyytyväinen jos olisin saanut ihan minkä vain ritsan. Varmasti olisi ollut kehittävämpää soittaa vaikka Williamsin bassolla (onko niillä bassoja?) kuin tennismailalla. Kyllä tämä nykyajan nuoriso on sitten lepsua porukkaa, tosita se oli kun minä olin nuori nirin narin nirin. :) noin |
Shagroth 03.05.2005 09:02:50 | |
---|
Katselin tuossa vähän hintoja uutta kitaraa silmällä pitäen ja silmääni tarttui useaan otteesseen Harley Bentonin soittimet. Mikäs on hinta-laatu-suhde? Kertokaas ihmiset kokemuksia. Vähän kyllä arvelluttaa tuo Harley Benton, mutta Banjot ja Mandoliinit vaikutti houkuttelevilta hintansa puolesta. Perseestä ne on kaikki. Itse voisin harrikan ottaa jos joku maksaisi minulle että ottaisin. |
overtake 03.05.2005 22:19:25 | |
---|
Olisi mielenkiintoista nähdä tuollainen Benttoni luonnossa että kuinka huonoja ne oikein ovat. Huuto.netti noita kyllä nykyään on puolillaan mutta kun pyytävät lähes uuden hintaa ja vielä huonoja soittimia kerta niin mitäs järkeä siinä sitten on. Pari kymppiä voisin maksaa tuollaisesta LP-kopsusta. Myykää. www.stonetabs.tk |
risto 04.05.2005 01:14:00 | |
---|
Mielenkiintoista olisi myös tietää että mihin ne kaikki Harley Suomeen tuodut Bentonit sitten lopulta päätyvä. |
Teijo K. 04.05.2005 08:18:39 | |
---|
Mielenkiintoista olisi myös tietää että mihin ne kaikki Harley Suomeen tuodut Bentonit sitten lopulta päätyvä. Olisko käyttöön? |
Lego 04.05.2005 18:05:14 | |
---|
Perseestä ne on kaikki. Eihän meillä yleistetä? Itsellä on kokemusta vain hyvistä benttoneista, bassoista & kitaroista joten voin siis vain sanoa että hyviä ovat kaikki. Minkä vanhana oppii, sitä ei nuorena osannut. Ibanez, probably the best guitar in the world! |
...And Justice For All 04.05.2005 18:09:40 | |
---|
Herätkää nyt saatana. Kaikki kehuu kuinka hyviä yksilöitä on Benttonilta nähny ja kuinka upeita ne oli ja muuta... Onko jotain järkee siinä? Joku alottelija tulee tänne katteleen ja lukasee nää ja päättää ostaa Benttonin sen perusteella. Kyseessä on niin surkea merkki, ettei mitään rajaa. Miten soitin voi olla hyvä jos kaikki osat ovat paskoja ja markkinoiden halvimpia? Jatkakaa vaan bentonin palvomista, otan osaa sille joka oikeesti ostaa HB-kepukan. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
risto 04.05.2005 19:07:44 | |
---|
Miten soitin voi olla hyvä jos kaikki osat ovat paskoja ja markkinoiden halvimpia? Kun myyntihinnasta kuitenkin menee ensin puolet bisnesmies Thomanille ja verottajan ja rahtaajankin taskuun jotakin, voi päätellä että osien hintojen vähentämisen jälkeen ei valmistajalle voi jäädä juuri mitään. Helposti tulee mieleen että jotakuta kyllä käytetään hyväksi, on siinä sen verran käsityötä väkisinkin. Toivottavasti ei vaan lapsityövoimaa.... On tää taas sellasta tää nykyajan bisnesmeininki...Onneks täällä nyt on sentään joitakin onnellisia businessBenton keppinsä omistajia näköjään. Lepoa ja rauhaa |
aarghto 04.05.2005 20:45:21 | |
---|
Minun Bentoni on ainakin kelpo yksilö. Ei mitään moittimista. prkl. |
Super-Jari 04.05.2005 20:47:37 | |
---|
Minun Bentoni on ainakin kelpo yksilö. Ei mitään moittimista. Juurihan ...And Justice For All sanoi sen olevan paska. Älä höpötä. Find me before another is found |
...And Justice For All 04.05.2005 20:59:46 | |
---|
Juurihan ...And Justice For All sanoi sen olevan paska. Älä höpötä. SUN kommentit tässä enemmän huolestuttaa. Mä en oo kymmenen testatun bentonin jälkeen löytänyt yhtään hyvää, kertoo jo jotain. Eli bentoneista 1/100 on varmaan kohtalainen. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
SUN kommentit tässä enemmän huolestuttaa. Mä en oo kymmenen testatun bentonin jälkeen löytänyt yhtään hyvää, kertoo jo jotain. Eli bentoneista 1/100 on varmaan kohtalainen. Oot testannu kymmentä, tuomitset 99. Outo. Minkä vanhana oppii, sitä ei nuorena osannut. Ibanez, probably the best guitar in the world! |