Aihe: Laivalla tapahtunutta
1 2 3 4
Anonymous-jazz
03.05.2005 00:35:55

Eräs pitkän linjan iskelmäartisti hermostui kerran pienessä sievässä laivan tarjoilijalle,kun tämä ei suostunut enää myymään alkoholia kyseiselle herralle.Sen verran vanha juttu,etten enää tarkasti muista,mutta suunnilleen näin se meni:"Perkele mä tämmöiseen ravintolaan jää,missä mulle ei tarjoilla.Soita mulle taksi!
"We must speak the truth about terror. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories conserning the attacs of September 11:th, malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists themselves, away from the guilty." George W.
Eddy
03.05.2005 00:46:20
Eräs pitkän linjan iskelmäartisti hermostui kerran pienessä sievässä laivan tarjoilijalle,kun tämä ei suostunut enää myymään alkoholia kyseiselle herralle.Sen verran vanha juttu,etten enää tarkasti muista,mutta suunnilleen näin se meni:"Perkele mä tämmöiseen ravintolaan jää,missä mulle ei tarjoilla.Soita mulle taksi!

Taipaleen Reiskahan ton muistaakseni aikoinaan täräytti.
Koskettelen soittimia...
riff
03.05.2005 23:08:37
Kerran pari bändikaveriani (toinen entinen, toinen vieläkin) vetivät ärjylärvit tukholman satamassa kun odoteltiin turkuun lähtevää iltalaivaa. Just aiemmin oli jääty toiselta laivalta pois, missä oltiin keikalla tukholman ja ahvenanmaan välillä. Pojat otti vinaa siihen malliin, että kun turkuun vievään laivaan viimein päästiin ni pojilla oli edellisen laivan hytti avaimet. No ei ne siinä kännissä enää älynneet että oltiin eri paatissa. Kyhjöttivät sitten infon vieressä kun sen aikainen solistimme käveli ohi. Pojat tahän: Olipa hyvä kun tulit hakemaan meidät pois täältä, kun me tultiin vahingossa väärään laivaan.
Ja tässä ei ole piiruakaan liioittelua! (asianomaiset voi todistaa...)
Älkää olko pojat huolissanne, kyllä tää tästä vielä huononee!
edge
04.05.2005 12:24:58
Meillä sattui Europa laivalla v.1996. Oltiin jo toista viikkoa ja sen aikainen kosketinsoittaja oli meidän muiden ohessa nauttinut laivan antimia enemmän kuin tarpeeksi eli juonut koko ajan läpi vuorokausien. Päiväkeikalle mennessä oli jo aika lailla eri galaksilla kunnes polkaistiin koneet käyntiin. Parin eka bossanovan jälkeen loppui urut kuulumasta kokonaan eikä sinnepäin uskaltanut vilkaista vaan soitettiin biisi loppuun basso/rummut. Ja sitten seuraava laulu, eikä uruista vieläkään mitään, katsoin ja huomasin urkurin kallistelevan Junoa päistä kiinni pitäen ilmaan ja menin kysymään että``Mitä vittua?`` Mihin urkuri`` Pudottelen noita pikku-ukkoja pois koskettimilta`` Kai ne sitten tippui kun alkoi urutkin soimaan pikkuhiljaa...
..verrattain nättiä hommaa..
Timi
04.05.2005 15:12:34
Vedettiin Europalla omat vuorot,tulivatten kysymään,käviskö millään jotta paikkais tuota kolmatta bändiä,ne ei päässeet oikein lauteille.Käytiin tsekkaamassa niiden kamat,olivatten näköjään kone puolen artisteja joten kieltäydyimme kohteliaasti.Varmaan niitä hävetti,luulisin
backwood
04.05.2005 16:11:55
riffi....en epäile yhtään...onhan noita sattunut samantyyppistä osastoa.mutta aina on keikat vedetty...tämäkin europalla...mulla oli menny ilta VÄHÄN PITKÄKS ja aamulla oli tietty se hieno 12 veto.olin fiksusti edellisenä iltana kerännyt kitaravahvistimen ja pedaaliosaston tieltä pois.mäkkäri sitten soitti mun hyttiin että bäkkäri!tule töihin....heti.laitoin luurin kii ja olin n.3 minuutin päästä lavalla familonit naamassa ja tukka näytti styyrpuuriin..siinä sitten takapuoli yleisöönpäin laitoin huojuen kamat paikoilleen ja menin basistille sanoon että mä en pysty laulaan voitko sä?se katso mua tomaatinvärisillä silmillä ja sano:e pysssssty...siinä sitten instrumentaalia mäkin johdolla ja seuraavassa setissä taisin jo jotain laulaa.....hävetti...
humppa huolet karkottaa humppa nuoren vanhentaa....
WanhaWetäjä
04.05.2005 20:37:19

Meillä sattui Europa laivalla v.1996. Oltiin jo toista viikkoa ja sen aikainen kosketinsoittaja oli meidän muiden ohessa nauttinut laivan antimia enemmän kuin tarpeeksi eli juonut koko ajan läpi vuorokausien. Päiväkeikalle mennessä oli jo aika lailla eri galaksilla kunnes polkaistiin koneet käyntiin. Parin eka bossanovan jälkeen loppui urut kuulumasta kokonaan eikä sinnepäin uskaltanut vilkaista vaan soitettiin biisi loppuun basso/rummut. Ja sitten seuraava laulu, eikä uruista vieläkään mitään, katsoin ja huomasin urkurin kallistelevan Junoa päistä kiinni pitäen ilmaan ja menin kysymään että``Mitä vittua?`` Mihin urkuri`` Pudottelen noita pikku-ukkoja pois koskettimilta`` Kai ne sitten tippui kun alkoi urutkin soimaan pikkuhiljaa...

Joo ja sitten ihmetellään miksi kapakka/laivasoittajilla on niin huono maine...toi on just sitä käsittämätöntä"vastuu viihteestä"-osastoa ;-)
humppa on kaunista ja haitari vuotaa..
sormunen
04.05.2005 20:52:58
Joku Lapinlahden linnuista marssi matkalaukkujen kanssa laivan infotiskille ja sanoi, että hän ei näin paskaan hotelliin yöksi jää.

Toisaalta, viitaten tähän hyvin etäisesti tositapahtumia muistuttavaan kuulopuheeseen, millä vissiin tavoitellaan jonkinmoista kredibiliteettiä, voin sanoa, että Cinderellalla Fågeleitten silloiselle tekniikalle sanottiin, että kyllähän toi teidän jengi dokaa, ei siinä mitään, mutta te olette kaikesta huolimatta ainoa laivoilla tekevä porukka, minkä perään ei tartte koko aikaa katsoa ja mikä pitää aikataulut minuutilleen.
isojussi
04.05.2005 20:57:22
Joo ja sitten ihmetellään miksi kapakka/laivasoittajilla on niin huono maine...toi on just sitä käsittämätöntä"vastuu viihteestä"-osastoa ;-)

Hiton hyvin sanottu!
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
KoskPaavo
04.05.2005 21:02:07
Itse olen ollut laivoilla soittamassa n. 30 vuoden muusikkourani aikana varmaankin yhteenlaskien 5-8 vuotta , ja en juuri koskaan ole tavannut muusikkoa joka "nyt niin hirveästi" mokaa. 5-10 kaveria tosin tapasin, mutta muusikkoura oli muutenkin lyhyt tai muuten amatöörimäinen asennoitumiseltaan.Tätä en kyllä kiellä etteikö tauoilla "otettu" mutta kelloa katseltiin.
Kuolemasta saa parhaat aplodit, ei kuitenkaan encoreen asti
PL
04.05.2005 22:35:43
Toisaalta, viitaten tähän hyvin etäisesti tositapahtumia muistuttavaan kuulopuheeseen, millä vissiin tavoitellaan jonkinmoista kredibiliteettiä, voin sanoa, että Cinderellalla Fågeleitten silloiselle tekniikalle sanottiin, että kyllähän toi teidän jengi dokaa, ei siinä mitään, mutta te olette kaikesta huolimatta ainoa laivoilla tekevä porukka, minkä perään ei tartte koko aikaa katsoa ja mikä pitää aikataulut minuutilleen.

Kerran kultaisella kasarilla ajoin lintujen bussin pois Sally Albatrossilta kun tekniikalla meni hieman pitkäksi. Muutamia päiviä asistivat siinä terminaalin pihassa.

Hauskaa heidän kanssaan kyllä oli.
KoskPaavo
04.05.2005 23:00:50
"Hauskaa heidän kanssaan kyllä oli."

Tuohan on tärkeää, eipähän sellaisesta norm. keikasta juuri muuta mieleen jää muuta kuin ne muutamat umpitollot törmäilijät. Keikan jälkeiset "jäähdyttelyt" on ainakin henk.koht. perhaita muistoja.
sormunen
05.05.2005 00:05:41
Kerran kultaisella kasarilla ajoin lintujen bussin pois Sally Albatrossilta kun tekniikalla meni hieman pitkäksi. Muutamia päiviä asistivat siinä terminaalin pihassa.

Hauskaa heidän kanssaan kyllä oli.

Ymmärsivät tilata siis kuskin. Hoitivat siis hommansa.

No, mun pointti on vähän niinkuin siinä, että noita juttuja sopii toisista ehkä kertoilla jossain kapakan pöydässä, jos haluaa vaikkapa susannamielessä tehdä itsestään vähän niinkuin asiantuntijaa, mutta narettavaksi sitä siinäkin itsensä tekee. Mutta toisaalta se kyllä kuuluu jonkinmoiseen fanikulttuuriin, tarinat näetsen.
KoskPaavo
05.05.2005 00:13:38
Totta, että "kun Reiskan kanssa otettiin.. " jne , harvassa vaan on ne tyypit jotka on on ottaneet melkein kaikkien starojen kanssa mutta ei tuosta jaksa paljon kehuskella. Yleensä nuokin ovat tavallisia hauskoja kundeja/mimmejä kaikki tyynni.
isojussi
05.05.2005 00:41:30 (muokattu 05.05.2005 00:41:46)
Mä oon enempi digannu päästä starojen kanssa huulelle selvistä päin.

Viime kesänä juonsin Työväen Musiikkitapahtuman pääteltan molemmat pääkonserttipäivät. Pääsinpä heittään läppää melkosen staramäärän kanssa: J.Karjalainen, Neumann, M.A.Numminen, Jussi Raittinen, Eero Raittinen, Eero Lupari, Harri Saksala, Yrjänä Sauros (Harri ja Ykä oli kovia), Juha Tapio....
isojussi
05.05.2005 00:43:59
Jaa niin: Kummelien kansa on tullu pari kertaa oltua samalla keikalla.

Pojat ne perskule tihrusti pienestä md-soittimen näytöstä, jotta mikä biisi seuraavaks. Meikäläinen sentään taustanauhakeikoilla heittelee seuraavan biisin dvd-soittimen kauko-ohjaimella...;o)
Fuzzy Boner
05.05.2005 00:46:48
Mä oon enempi digannu päästä starojen kanssa huulelle selvistä päin.

Viime kesänä juonsin Työväen Musiikkitapahtuman pääteltan molemmat pääkonserttipäivät. Pääsinpä heittään läppää melkosen staramäärän kanssa: J.Karjalainen, Neumann, M.A.Numminen, Jussi Raittinen, Eero Raittinen, Eero Lupari, Harri Saksala, Yrjänä Sauros (Harri ja Ykä oli kovia), Juha Tapio....

Jeah! Pieni namedropping päivässä piristää! :)
Olet kirjoittanut keskusteluun 8100 kirjoitusta
isojussi
05.05.2005 00:49:05
Jeah! Pieni namedropping päivässä piristää! :)

Eikä tossa ollu edes siltä kahdelta päivältä kaikki.....
Fuzzy Boner
05.05.2005 00:49:34
Eikä tossa ollu edes siltä kahdelta päivältä kaikki.....

Mä säestin kerran Martti Servoa!
Olet kirjoittanut keskusteluun 8100 kirjoitusta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)