Sijuk 04.05.2005 17:26:49 | |
---|
elikkäs mikä ero näillä on ja onko sillä jotai väliä kumpaa elektroniikkaa on? Rock N´ Fuckin´ Roll!!! |
Wil-J 04.05.2005 17:35:21 | |
---|
elikkäs mikä ero näillä on ja onko sillä jotai väliä kumpaa elektroniikkaa on? No aktiivissa on se onboard EQ eli voit säätää saundia sbassostasi. Ja tarvitset patterin. Passiivissa ei saundissa kummoisia säätömahiksia ole sbassossa. |
Karlsson 04.05.2005 18:00:23 | |
---|
No aktiivissa on se onboard EQ eli voit säätää saundia sbassostasi. Ja tarvitset patterin. Passiivissa ei saundissa kummoisia säätömahiksia ole sbassossa. No, tuota... Kyllähän passiivissa voi säätää vaikka kuin. Itte tykkään pistää asian selkokielelle niin, että aktiivi EQ:lla voit korostaa ja leikata soundia, passiivilla vain leikata. Tai jottain. "Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis |
Wil-J 04.05.2005 18:10:06 | |
---|
No, tuota... Kyllähän passiivissa voi säätää vaikka kuin. Itte tykkään pistää asian selkokielelle niin, että aktiivi EQ:lla voit korostaa ja leikata soundia, passiivilla vain leikata. Tai jottain. No joo tietty, mutta siis... Tuo nyt mun mielestä on se olennaisin ero että aktiivissa on enemmän säätövaraa. |
M.Hanski 04.05.2005 18:13:56 | |
---|
Olennaisin ero on se, että aktiivivehkeet - olivat ne sitten mikit (esim. EMG) tai jonkinlainen EQ-mokkula - tarvitsevat ulkoisen jännitelähteen elikkäs useimmissa tapauksissa pariston toimiakseen. Voihan EMG:n aktiivimikkejäkin käyttää passiivisten sävynsäätimien kanssa. |
Wil-J 04.05.2005 18:18:15 | |
---|
Olennaisin ero on se, että aktiivivehkeet - olivat ne sitten mikit (esim. EMG) tai jonkinlainen EQ-mokkula - tarvitsevat ulkoisen jännitelähteen elikkäs useimmissa tapauksissa pariston toimiakseen. Voihan EMG:n aktiivimikkejäkin käyttää passiivisten sävynsäätimien kanssa. Aivan, mutta tää kyssäri taisi olla elektroniikasta. |
Karlsson 04.05.2005 18:37:51 | |
---|
Olennaisin ero on se, että aktiivivehkeet - olivat ne sitten mikit (esim. EMG) tai jonkinlainen EQ-mokkula - tarvitsevat ulkoisen jännitelähteen elikkäs useimmissa tapauksissa pariston toimiakseen. Voihan EMG:n aktiivimikkejäkin käyttää passiivisten sävynsäätimien kanssa. Aivan, mainitsen siis, vaikkei siitä kenellekkään ole iloa, että ´78 presarissani on juuri tämä järjestely. EMG:n PJ mikitys ja kaks passiivivolaa + tone. "Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis |
Hughes 04.05.2005 18:39:34 | |
---|
No mutta kumpi on parempi?!? (porkkana vai banaani) MoParit on ihana asia. |
Hughes 04.05.2005 18:40:17 | |
---|
Aivan, mainitsen siis, vaikkei siitä kenellekkään ole iloa, että ´78 presarissani on juuri tämä järjestely. EMG:n PJ mikitys ja kaks passiivivolaa + tone. Onko muuten presarisi amerikkalainen? MoParit on ihana asia. |
Onko muuten presarisi amerikkalainen? O. "Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis |
absqua 04.05.2005 19:08:07 | |
---|
Onko muuten presarisi amerikkalainen? Vuonna 78 Fenderillä ei edes ollut vielä tuotantoa kaukoidässä, saatika Mehicossa, joten usa on ainoa mahdollisuus. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Hughes 04.05.2005 19:38:39 | |
---|
Vuonna 78 Fenderillä ei edes ollut vielä tuotantoa kaukoidässä, saatika Mehicossa, joten usa on ainoa mahdollisuus. Eikö muka 70-luvun lopussa japanissa tehty fenderiä? Mielestäni olen nähnyt vuoden -79 japski presisionin. MoParit on ihana asia. |
poppamies 04.05.2005 19:49:09 (muokattu 04.05.2005 19:49:45) | |
---|
No, tuota... Kyllähän passiivissa voi säätää vaikka kuin... Ei voi. Passivisella elektroniikalla ei voi kuin leikata diskanttia. Aktiivilla sensijaan voi leikata tai korostaa bassoja ja diskanttia mielen mukaan. Parhaimmissa (kuten esim. EMG'ssä) on vielä dip switcheilla säädettävä vaikutusalue diskantille. Mainittakoon että kun puhutaan "aktiivimikeistä" niin niitä voi olla ainakin kahdella eri periaatteella. "Tavallinen" mikki jonka perässä aktiivi elektroniikaa, eli esivahvistin ja EQ. Toinen on sitten EMG tyyppinen mikki missä etuvahvistin on rakennettu mikin sisään ja perään voi sitten laittaa joko passiivi äänenvärisäätimet tai vaihtoehtoisesti aktiivi EQ'n. Myytävänä 300W Fenderin nuppi! |
Karlsson 04.05.2005 20:22:52 | |
---|
Ei voi. Passivisella elektroniikalla ei voi kuin leikata diskanttia. Juu, niinhän mä tossa tarkensin. (tai diskantti-sanan taisin viimetingassa jstain syystä pyyhkiä pois) Pointtinani oli kuitenkin, että turha antaa väärää käsitystä tietämättömille, esmes siinä muodossa että passiivista lähtee se tasan yks soundi eikä muuta. Tiiäkkö? "Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis |
Teijo K. 04.05.2005 20:29:12 | |
---|
Juu, niinhän mä tossa tarkensin. (tai diskantti-sanan taisin viimetingassa jstain syystä pyyhkiä pois) Pointtinani oli kuitenkin, että turha antaa väärää käsitystä tietämättömille, esmes siinä muodossa että passiivista lähtee se tasan yks soundi eikä muuta. Tiiäkkö? Niin, voisitkin esitellä sen Beckin erilaisia soundivaihtoehtoja. se on tosin erikoistapaus. |
Karlsson 04.05.2005 20:32:21 | |
---|
Niin, voisitkin esitellä sen Beckin erilaisia soundivaihtoehtoja. se on tosin erikoistapaus. Ku sais jollain koneelle... Toi alkaa olee ky passiiviks aika pitkälle viety. "Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis |
Niskamies 04.05.2005 21:56:36 | |
---|
Itte tykkään pistää asian selkokielelle niin, että aktiivi EQ:lla voit korostaa ja leikata soundia, passiivilla vain leikata. Kaikissa etuasteissa ei ole mahdollisuutta leikata, vaan pelkästään korostaa. Meitsi on meshissä. |
hemmo 04.05.2005 21:59:48 | |
---|
Kaikissa etuasteissa ei ole mahdollisuutta leikata, vaan pelkästään korostaa. Niinkö? Mist tiijät? "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |
Niskamies 04.05.2005 22:00:31 | |
---|
Niinkö? Mist tiijät? Ku mä oon kova jätkä. Meitsi on meshissä. |
hemmo 04.05.2005 22:02:09 | |
---|
Ku mä oon kova jätkä. Hmm...okei, mut mistä sen saa selville? "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |