P-Nut 11.04.2003 00:45:20 | |
---|
Elikkäs, olen tässä miettinyt, että jos saan kesätöitä niin ostaisin uudet mikit Epiphonen Les Paul Standard malliin. Mietin suoraan jotain laadukkaita Seymor Duncanin mikkejä. Oisko mitään asiallisia suosituksia kyseisen merkin mikeistä ? Soittelen pääasiassa Rockia (Jimi Hendrix, Dire Straits, Guns n' Roses jne.), joten tuon tyylistä ääntä haeskelen kyseisiltä mikeiltä. |
VÄKIPÄÄ 11.04.2003 04:14:12 | |
---|
Älä vaivaudu! Saat jo melkein uuden kitaran noitten mikkien hinnalla, varsinkin jos meinaat ostaa mikkisi musiikkiliikkeestä. Vetävät melkoista ylihintaa. Epiphonen laatukaan ei koskaan ole ollut sitä luokkaa, että se meininki siitä paranisi uusilla mikeillä. Osta vaan suosiolla itsellesi hyvä kitara! Jos rahasta kiinni, kannattaa seurata aktiivisesti käytettyjä esim. Keltainen pörssi! |
Juzzu 11.04.2003 07:57:18 | |
---|
Epiphonen laatukaan ei koskaan ole ollut sitä luokkaa, että se meininki siitä paranisi uusilla mikeillä Tjaah, no prkl! Taisi oman Epini soundit muuttua sitten vain mielikuvituksessani. Käytin omassani Duncanin JB:tä ja Jazz:ia ja hyvin pelitti, oikein hyvin. Tosin tällä hetkellä mikit ovat tuossa toisessa kepissä, ja Epissä on PRS:n Vintage Bass ja HFS, jotka nekin toimii, varsinkin toi VB josta lähtee aika "se" kaulamikkisoundi. Täytyy kuitenkin muistaa, nottei mikkien vaihto mitenkään äärettömän dramaattisesti soundeihin vaikuta, villinä arvauksena laitettakooon nyt vaikka näin, että sinuna säästäisin nuokin rahat seuraavaan vahvariin. Jos vaffistin tms. on jo ookoo, sitten vasta mun mielestä kannattaa laittaa rahoja uusiin mikkeihin tms. Tietenkin, kitaran "soitto" on yhtä lailla kamaharrastus, joten kyllähän niitä mikkejä voipi vaihdella jos vaihdatuttaa. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
A. Järvinen 11.04.2003 08:21:44 | |
---|
Mitä mä oon kuullu, niin mikkien vaihto ei vie kitaran "luonnetta". Ja kyllä mä tykkään soitella Epilläni, jos ei viimeistely kelpaa niin käyttää jollain restauroijalla, kyllä tapahtuu! Ei kannata uskoa kaikkia jotka sanovat että epi on paska. Meikäläisen epi ainakin pelittää! |
P-Nut 11.04.2003 14:30:50 | |
---|
Joo toisaalta olen kyllä ajatellut ostaa kokonaan uuden kitaran. Jonkinlaisen Straton tai Telen. Luultavasti jonkun hyvän Meksikon tai Tokain. Ja onhan se tosiaan ihan totta ettei mikit kitaraa pelasta. Mutta mietin vaan eri vaihtoehtoja. |
VÄKIPÄÄ 12.04.2003 04:03:14 | |
---|
Varsinkin jos mielit Strato tai Tele tyyppistä keppiä niin unohda mikkien vaihto Les Paul:iin! Aivan eri vehkeitä aivan eri hommiin. |
P-Nut 12.04.2003 17:14:52 | |
---|
Joo niin mä vähän ajattelinki, että ostais suoraan uuden kitaran. Straton tai Telen. Niin teen :) |
vale 13.04.2003 11:13:54 | |
---|
Noh, vielä kerran... Mulla on samanlainen musa maku kun sulla P-NUT... Eli helvetin hyvä =). Mulla on Tokai LP ja mikit pelasti kitaran. Eli muuten helvetin hyvä mutta kiersi veesti ja piti ujellusta joka ei ollut hallittavissa... Vaihdoin noi Slash mikit eli duncanin alnico pro II:t ja ai että mikkä soundit suosittelen.. Eli jos muuten episi on kunnossa eikä siinä ole mitään haittaavia piirteitä niin vaihda mikit, ne nostavat huomattavasti epin arvoakin. Ittellä oli epi mutta se lapa haittasi niin vaihdoin tokaihin joka on perskeleen hyvä! Rock n' Roll is only way to DIE |
vale 13.04.2003 11:16:42 | |
---|
Eivät ne mikit ole kummoset niissä Mexicon stratoissa eikä tokaissakaan. Kiertojäykkiä... Ja vinkuuu... Rock n' Roll is only way to DIE |
Blue Apocalypse 13.04.2003 11:21:37 | |
---|
Eivät ne mikit ole kummoset niissä Mexicon stratoissa . Kiertojäykkiä... Ja vinkuuu... Niissä muutamassa Mehikon fenkussa joita olen testannut on ollut ihan hyvät mikit, eikä tietoakaan mikrofonisesta kierrosta. Selvin päin en astuisi humalassa auton rattiin.
Sirpa Pietikäinen Ilta~Sanomissa 29.1. |
moikki 13.04.2003 11:53:55 | |
---|
Minulla on meksikon tele ja ei siinä kierrä ne mikit yhtään. Tai en ole ainakaan vielä saanut kiertämään ja on ollut kitara jo vuoden kohta. Tukka kasvaa! |
vale 13.04.2003 11:57:41 | |
---|
Minulla on meksikon tele ja ei siinä kierrä ne mikit yhtään. Tai en ole ainakaan vielä saanut kiertämään ja on ollut kitara jo vuoden kohta. joo.. Kyllä koti oloissa soittelee mutta kun on suuret volumet keikalla ja varsinki putki styrkkari ni kyllä sellasta ikävää vinkumista lähtee helposti jota on vaikee hallita. Rock n' Roll is only way to DIE |
Blue Apocalypse 13.04.2003 12:24:38 | |
---|
joo.. Kyllä koti oloissa soittelee mutta kun on suuret volumet keikalla ja varsinki putki styrkkari ni kyllä sellasta ikävää vinkumista lähtee helposti jota on vaikee hallita. Mitä se putkistyrkkari siihen liittyy?? Hessu koittaa antaa ittestää pro-vaikutelman kun on putkivahvistimet ja kaikki. Selvin päin en astuisi humalassa auton rattiin.
moikki 13.04.2003 12:28:20 | |
---|
joo.. Kyllä koti oloissa soittelee mutta kun on suuret volumet keikalla ja varsinki putki styrkkari ni kyllä sellasta ikävää vinkumista lähtee helposti jota on vaikee hallita. Olin perjantaina viimeksi keikalla niin ei lähtenyt minkäänlaista kiertoa ja volumea oli paljon.
Tukka kasvaa! |
moikki 13.04.2003 12:35:03 | |
---|
Niin ja jostain luin muistaakseni riffistä että näissä 2000 luvulla tehdyissä meksikon teleissä olis samat mikit kuin usa teleissä. Tukka kasvaa! |
Rappion Apostoli 13.04.2003 12:37:29 | |
---|
Puhutaanko täällä puusta ja seinästä? Single-coilit tuskin lähtee kiertään kovemmallakaan volyymilla, jos gainia tai muuta säröä/kompressointia ei ole paljoa. Sitten kun em. kauhistuksia lisää, niin kyllä kiertoherkkyys lisääntyy reilusti verrattuna melkein mihin vaan humbuckeriin. Mikrofoonisesa kierrosta tietenkin pääsee eroon tappamalla saundin erittäin voimakkaalla noisegatella. Ei sillä, että näistä kunnolla tietäisin, mutta näytti hieman hämärältä tuo keskustelu. Ei vika ole systeemissä, vaan ihmisissä. |
Puhutaanko täällä puusta ja seinästä? Single-coilit tuskin lähtee kiertään kovemmallakaan volyymilla, jos gainia tai muuta säröä/kompressointia ei ole paljoa. Sitten kun em. kauhistuksia lisää, niin kyllä kiertoherkkyys lisääntyy reilusti verrattuna melkein mihin vaan humbuckeriin. Mikrofoonisesa kierrosta tietenkin pääsee eroon tappamalla saundin erittäin voimakkaalla noisegatella. Ei sillä, että näistä kunnolla tietäisin, mutta näytti hieman hämärältä tuo keskustelu. No voi nyt v*ttu. Mikit lähtee kiertämään jos kela alkaa värähdellä, sitä sillä vahaamisella koitetaan ehkäistä. Jos gainiä pistetään reilusti ja äänenpainetta kasvatetaan rajatta niin rupeaa siinä kiertämään mikki kuin mikki. Halpismikit eivät ole kunnolla vahattuja tai ei vahattuja ollenkaan jolloin kiertävät helposti ja sanoin että niissä mehikon fenkuissa joita olen soittanut on mikit ollut riittävän laadukkaita. Niin ja mikrofonisesta kierrosta pääsee helposti myös eroon laittamalla kitarasta volumen nollaan -neuvoja sarjassamme aivot narikassa. Selvin päin en astuisi humalassa auton rattiin.
Rappion Apostoli 13.04.2003 13:20:43 (muokattu 13.04.2003 13:22:05) | |
---|
Niin ja mikrofonisesta kierrosta pääsee helposti myös eroon laittamalla kitarasta volumen nollaan -neuvoja sarjassamme aivot narikassa. :) Varsin totta. Liikaa yleistystä. Ja tarkoitin tietysti itseltäni. Ei vika ole systeemissä, vaan ihmisissä. |
vale 13.04.2003 18:01:51 | |
---|
Noh, ehkäpä mä nyt sit liiottelin. Olen koittanut 3 (n. 2viikon ajan ) Stratoa, joista sitten piti päättää minkä otan... Yksi oli tokai ja 2 mexicoa. Kaikissa singlet. Kitarat oli aivan alkuperäisessä kunnossa. Kaikissa oli tätä ongelmaa, joskin mexicoissa vähiten. Muuten en tykännät mexicon mikeistä soundillisesti. Kuitenkin annoin kitarat takas ja ajattelin että säästetään jenkkiin. Olen kyllä Lespa mies muuten, muuta kyllä se stratokin täytyy joka kitaran rämpyyttäjällä olla...=) niiin se putki styrkka juttu, olen huomannut että vinkumista syntyy helpommin putki styrkalla... Rock n' Roll is only way to DIE |