Da Make 03.05.2005 15:47:13 | |
---|
Kiitoksia sulle. Eli muuten sama soundi mut vähä tummempi ja luontevampi? Ja taipuu heviin myös hyvin? Taipuu. Muista käyttää vahvarista kunnolla keskialuetta, vaikka se saattaa tuntua kummalta, laita "mid" yli puolen välin ja vähennä bassoa. Käytä säröä niin vähän kuin mahdollista, yrittä soittaa hieman tarmokkaammin kieliä. |
bodomreaper 03.05.2005 15:50:22 | |
---|
Taipuu. Muista käyttää vahvarista kunnolla keskialuetta, vaikka se saattaa tuntua kummalta, laita "mid" yli puolen välin ja vähennä bassoa. Käytä säröä niin vähän kuin mahdollista, yrittä soittaa hieman tarmokkaammin kieliä. Jep.Kiitoksia vielä kerran :) Täytyy kysellä vielä myyjältä tuon soundi ominaisuuksista. HEVI ON PASKIMMILLAANKIN PARASTA!!!!!!!!! |
Da Make 03.05.2005 15:55:24 | |
---|
Hz mikkien valmistus taidettiin lakkauttaa täksi kaudeksi, sen vuoksi uusissa ESP-Ltd "400" malleissa on nykyään aktiivi EMG:t passiivisten/hz sijaan. |
Sunkka 03.05.2005 15:56:13 | |
---|
Mitenkäs et muka tuosta Laneysta hyviä sröjä saa? On melko monipuolinen peli tuo TF300 noiden säröjen osalta. Itsekin sellaisen omistan, ja voin kyllä sanoa, että ei säröissä ainakaan ole ollut mitään valittamista. Et sinä ainakaan niillä EMG:n mikeillä mitään erilaista saa siitä irti..
Mitenkäs se mikki vaikuttaa sustainiin? Ja eiköhän se särökin lähde ihan vahvistimesta? Laneyn entisenä omistajana voin myös sanoa, että ihan sama onko Jaskan omat vai EMG:t kitarassa. Kokeiltu on. Kyllä lähtee ihan hyvät säröt molemmissa tapauksissa. Jos haluat OIKEASTI vielä parantaa soundia/säröä ostat jonkun putkivahvarin esim. Peavey 5150, Engl tai vastaava. Enkä ole millään multiefektilootalla ainakaan Laneyn omaa säröä parempaa saanut. Jos budjetti on rajallinen niin v-amp on mainio laite. Ainakin kotisoitteluun ja varsinkin luurit päässä. Laneyn kanssa ei ole tullut tuota kokeiltua. |
bodomreaper 03.05.2005 17:12:11 | |
---|
HEVI ON PASKIMMILLAANKIN PARASTA!!!!!!!!! |
Velli 03.05.2005 18:30:52 | |
---|
http://www.thomann.de/thoiw3_emg_afterburner_prodinfo.html Auttasko tuo parantamaan säröä?Ja eikös tuo sovi passiivimikkeihin? Ja miten tuo laitetaan kiinni kitaraan? Kyllähän se sitä säröä parantaa. Tuo laitetaan kiinni normaalin potikan tavoin, eli porataan reikä kitaran kanteen tai pleksiin, laitetaan potikka paikalleen ja juotetaan piuhat kiinni. Ja joo, käy myös passiiveihin kuten linkin tekstissä sanotaan. |
askomiko 03.05.2005 20:46:54 | |
---|
Jaa, no, ei siinä soundi sinänsä mihinkään muutu, tulee vaan enemmän ulostulotehoa -> enemmän häiriöitä, enemmän säröä, enemmän epäselvyyttä, enemmän kaikkea. Tsingis Kahn sanoi että enempi on parempi, joten gou for it! |
Rot Gut 03.05.2005 21:01:53 (muokattu 03.05.2005 21:05:58) | |
---|
Samaa mieltä. Ainakin 505:sta. 707:ka onkin sitten eri juttu, mutta siitä ei tässä topikissa ollut kyse... Ögghh. Voin sanoa ettei tuosta 707:sta saa paljon parempaa saundia irti kuin 505:stä. Omistan 707:an ja olen omistanut 505:en... molemmista tulee samanlaista kuraa ulos...itse käytänkin zoomiani vain viritysmittarina. Edit: offtopic |
Velli 03.05.2005 21:04:52 | |
---|
enemmän häiriöitä, enemmän säröä, enemmän epäselvyyttä Musta tuntuu että että tuossa on kaikki mitä tässä nyt haetaan. Siksipä myös voin suositella lämpimästi tuota afterburneria. Muistan ainakin itse miten teinipoikana kaikki mitä halusin oli vain mahdollisimman paljon säröä. Kaikki soundilliset ongelmat korjaantuivat suurella säröllä ja olin tyytyväinen. Metal Zonen luomaa soundia parempaa ei voinut kuvitellakaan. Kantapää on tosiaan hyvä opettaja, eli afterburnerit kehiin vaan! |
Heart Of Steel 04.05.2005 03:06:14 | |
---|
Kyllä tuosta Laneysta pitäisi ihan hyvä soundi löytyä. Ja tuskin se ainakaan vampilla tai zoomilla paranee, mulla on Vamp2 ja säröt on lyhyesti sanottuna paskat näin pitemmän käytön jälkeen. Jopa myymäni 50-w Hughes&Kettner edition silver-combo tarjosi huomattavasti miellyttävämmät säröt, olisi pitänyt pitää se kotikäyttöä varten. Laneyn 1x12" combolla tuli kerran soiteltua (taisi olla tf300), kitarassa emg81 ja soundit oli kerrassaan mainiot, niin kuin oli tosin promilletkin treenien loppupuolella. Itse ostaisin mikin ja jos ei se auta niin sitten loppurahoilla kaljaa. |
Billsner 04.05.2005 07:12:17 | |
---|
Ögghh. Voin sanoa ettei tuosta 707:sta saa paljon parempaa saundia irti kuin 505:stä. Omistan 707:an ja olen omistanut 505:en... On mullakin tuollainen 707:ka ollut. 505:sta en ole omistanut, mutta testannut kyllä. Aika lähellä ne on toisiaan, mutta 707:ssa on kaikkea muuta kivaa mitä 505:ssa ei ole. Taitaa 707:ska muuten olla halvin pedaali millä voi loopata omaa soittoa. Olisi ehkä pitänyt vastata hieman tarkemmin. Nej till livet. |
migeboy 04.05.2005 08:02:00 | |
---|
Zoom 505 tai Behringer V-AMP 2. Tarkoitus olis saada parempi särö. Älä nyt hemmetissä tota zoomia ainakaan osta, siinä ole alkuunkaan hyviä säröjä! Itsellä toi oli, ja mä en koskaan saanut siitä oikein kunnon säröjä irti, tai jos siitä saa niin sitten se on kiinni mun osaamattomuudesta. Tuollon kun mulla toi samainen zoomi oli, niin pakon sanelemana ostin itselleni erillisen säröpedaalin, ja kun zoomi vihdoinkin hajosi, niin en ole muuta ostanutkaan kun erikseen noit pikkupedaaleita. Perjaate kysymys kato. |
Rot Gut 04.05.2005 12:40:39 | |
---|
On mullakin tuollainen 707:ka ollut. 505:sta en ole omistanut, mutta testannut kyllä. Aika lähellä ne on toisiaan, mutta 707:ssa on kaikkea muuta kivaa mitä 505:ssa ei ole. Taitaa 707:ska muuten olla halvin pedaali millä voi loopata omaa soittoa. Olisi ehkä pitänyt vastata hieman tarkemmin. Onhan siinä enemmän kaikkea kivaa, mutta siitä kaikesta kivasta ei ole ollut mulle hyötyä kun on niin paskat soundit. Eihän sillä voi pahemmin äänitellä ilman muistikorttia...jotain muutamankymmentä sekunttia. Onhan siinä kyllä ihan kiva rumpukone. :) |
Kampuzzjeah! 04.05.2005 13:58:50 | |
---|
jos lähtee Laneystä kivat säröt niin eikös se kannattas ostaa mikki. EMG-81 vs. Duncan designed hb-102 -EMG on erottelevampi -Duncan designed on tunkkaisempi saundeiltaan. -EMG toi enemmän munaa särösaundeihin. -EMG:t ei hurise. -kopioduncaneilla alin kieli ei soinut yhtä "lujaa" verrattuna EMG:hen. ja EMG:llä puhtaatkin kuulostaa hyviltä,kun joskus täällä oli puhetta että aktiiveilla puhtaat kuulostaa paskalta. |
Älä nyt hemmetissä tota zoomia ainakaan osta, siinä ole alkuunkaan hyviä säröjä! En ole ostamassakaan koska ostin HZ-H4 A:n. Älkää enää tulko haukkumaan tota zoomia. HEVI ON PASKIMMILLAANKIN PARASTA!!!!!!!!! |
Billsner 04.05.2005 17:05:45 | |
---|
Menee kyllä ihan off-topicikiksi, mutta menköön... Onhan siinä enemmän kaikkea kivaa, mutta siitä kaikesta kivasta ei ole ollut mulle hyötyä kun on niin paskat soundit. Ei ne soundit NIIN paskat ole kotisoitteluhommissa. Kyllä minä ihan siedettävät säröt 707:sta sain. Eihän sillä voi pahemmin äänitellä ilman muistikorttia...jotain muutamankymmentä sekunttia. Halvin loota looppaukseen minkä minä tiedän. Onhan siinä kyllä ihan kiva rumpukone. :) Oli se ihan kiva. Ikävä on 707:kaa :( Nej till livet. |
Jimi 04.05.2005 18:07:35 | |
---|
Tosta Zoomista ni ilman muistikorttia se looppi on muistaakseni 6 tai 10 sekunttia tai jotai siltä väliltä. ja sitten siitä säröstä ni kyllä siitä säröt lähtee ihan kätevätkin. jos vain säätää sitä. ei ne valmiit oo mistää kotosin. ja rumpukone on oikein oiva. onhan siinä myös metronomi toiminto. I heard that life sucks, that's why I'm glad I don't have one... |
-Prokitaristi- 10.05.2005 15:55:27 | |
---|
Zoom 505 on ihan paska. Digitechiltä varmaankin löytyy paljon laadukkaampia ja parempia efektejä samaan hintaan. Paljon tommonen HZ maksaa? |
bodomreaper 10.05.2005 16:42:31 | |
---|
Zoom 505 on ihan paska. Digitechiltä varmaankin löytyy paljon laadukkaampia ja parempia efektejä samaan hintaan. Paljon tommonen HZ maksaa? HZ maksaa 68€. HEVI ON PASKIMMILLAANKIN PARASTA!!!!!!!!! |