Aquanox 04.05.2005 15:04:47 | |
---|
Onko normaalia, että putkivahvistimen kaiuttimesta kuuluu voimakas hurina vaikka volumet olisi nollilla. Ilmeisesti pieni hurina kuuluu asiaan, mutta voidaanko sanoa että tämä "lepohurina" on sitä voimakkaampaa mitä isompi vahvistin on kyseessä? Aikaansa seuraava on aina sitä jäljessä... |
Groove Man 04.05.2005 15:12:05 | |
---|
Onko normaalia, että putkivahvistimen kaiuttimesta kuuluu voimakas hurina.. ei ole normaalia. |
Mistähän tuota voisi lähteä vikaa etsimään kun hurisee vaikka kaikki putket ja suotokondensaattorit on vaihdettu. Biasta ei pysty edes säätämään. Aikaansa seuraava on aina sitä jäljessä... |
Groove Man 04.05.2005 15:34:29 (muokattu 04.05.2005 15:34:52) | |
---|
ensinnä tulee mieleen ympäristötekijät (maadoitukset, lamput, crt näytöt jne.) oletko käynyt ne läpi? mikä vahvari on kyseessä? |
miredritr 04.05.2005 16:34:44 | |
---|
Eikö putkivahvistimet hurise aina, jos niissä ei ole kuristinta? |
superfly 04.05.2005 17:25:45 | |
---|
Mikä vahvistin? Mulla ainakin Peaveyn Classic 30 pitää todella kovaa tyhjäkäyntiääntä, varsinkin särökanavalla. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
Black Star 04.05.2005 21:43:28 | |
---|
Mikä vahvistin? Mulla ainakin Peaveyn Classic 30 pitää todella kovaa tyhjäkäyntiääntä, varsinkin särökanavalla. Sama täällä. Aika normaalia tuntuu olevan sillä vaikka vahvari on maadoitetussa pistorasiassa ja kaikki muut laitteet sammuttaa huoneesta niin silti hurisee säröllä Dimebag Darrell in memoriam.
"I shake my fists at skies above! Pastilli? |
Jucciz 04.05.2005 21:51:57 | |
---|
Kuristimella voi vaikuttaa hurinoihin, mutta ei ehjän vahvistimen pitäisi kauheasti hurista siltikään, ellei sen edessä ole useaa säröpedaalia (päällä, tottakai) ja itse vahvistin ole täysillä. |
Mikko Kankaanpää 05.05.2005 00:00:25 | |
---|
Mikä vahvistin on kyseessä? http://www.uraltone.com |
Mikko Kankaanpää 05.05.2005 00:00:59 | |
---|
Kyllä sen biaksen pystyy säätämään oikeastaan jokaisesta vahvistimessa. http://www.uraltone.com |
McNulty 05.05.2005 00:06:24 | |
---|
Kyllä sen biaksen pystyy säätämään oikeastaan jokaisesta vahvistimessa. Pystyykö Classic 30:een rakenteleen takapaneeliin bias-potikan? Mitähän kyseinen operaatio maksaa ja miten se todellisuudessa sitten säädetään kun putket sinne pääteen puolelle vaihtaa? Kuulostellaanko vain milloin hurina on alhaisin ja se on siinä? "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
ReBeat 05.05.2005 00:11:51 | |
---|
Koch Twintonessa ainakin bias-trimmeri ja "hurina-trimmeri" olivat piirilevyllä erikseen, joten ne eivät vissiin kulje käsi kädessä. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
miredritr 05.05.2005 00:17:21 | |
---|
Pystyykö Classic 30:een rakenteleen takapaneeliin bias-potikan? Mitähän kyseinen operaatio maksaa ja miten se todellisuudessa sitten säädetään kun putket sinne pääteen puolelle vaihtaa? Kuulostellaanko vain milloin hurina on alhaisin ja se on siinä? Jos olen oikein ymmärtänyt, niin bias-säätö vaikuttaa siihen, paljonko virtaa putki saa. |
McNulty 05.05.2005 00:26:11 | |
---|
En ole koskaan itse biasoinut vahvistinta... ajattelin vain että mahdollistaako tuo bias-potikka sen että vahvistimen voisi biasoida "kotikonstein" esim. kuulostelemalla kyseistä vehjettä tms. Ilmeisesti yleismittaria tarvitaan joka tapauksessa? "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Gypsy 05.05.2005 01:03:29 | |
---|
|
pekkaautio 05.05.2005 11:30:37 | |
---|
Onko normaalia, että putkivahvistimen kaiuttimesta kuuluu voimakas hurina vaikka volumet olisi nollilla. Ilmeisesti pieni hurina kuuluu asiaan, mutta voidaanko sanoa että tämä "lepohurina" on sitä voimakkaampaa mitä isompi vahvistin on kyseessä? Joskus saattaa auttaa niinkin pieni asia kuin pistokkeen kääntäminen sähkörasiassa toisinpäin.... Toisaalta, kyllähän hurinoita tuppaa olemaan, varsinkin mitä enemmän Paavoja on vahvistimen edessä..... |
maza 05.05.2005 11:40:19 | |
---|
Eikö putkivahvistimet hurise aina, jos niissä ei ole kuristinta? Saman asian ajaa myös riittävä määrä suotokonkkia. Varsinkin ammoisina aikoina tarpeeksi isot suotokonkat olisivat tosin olleet fyysisesti pirun isoja, joten käytettiin sitten niitä kuristimia. Nykyisin tuotantokustannukset ovat pelkkiä konkkia käyttävän virtalähteen suhteen niin paljon matalempia, että varsinkin (halvimmissa) massatuotantokoneissa tuntuis näkyvän aika heikosti kuristimia. Itse tein tossa yhden 50w nupin ja n. ~340 uF + 22u + 22u +22u oli enemmän kuin riittävästi, en jaksanut ryhtyä laskemaan. Anyway, ei hurise! |