...And Justice For All 02.05.2005 19:09:57 | |
---|
Meinaatko? Totta helvetissä! Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
Phobophile 02.05.2005 19:11:26 | |
---|
Totta helvetissä! Näihä seo. Kauko Säädin yhtyeineen esittää kappaleen Remote Control |
Numbie 02.05.2005 19:45:25 | |
---|
Alemmuustila? Kuunelkaapa jotain Alice in Chainsia ja Pearl Jamia, jotka aiheeseen enempää perehtymätön (esim. minä) mieltää grungeksi ja tulkaa sitten selittämään tosissanne jostain vitun alemmuustiloista. Jerry Cantrel esimerkiksi on yksi tiukimpia elossaolevia rockkepittäjiä. Poppamies #2 |
käsi 02.05.2005 23:13:42 | |
---|
Alemmuustila? Kuunelkaapa jotain Alice in Chainsia ja Pearl Jamia, jotka aiheeseen enempää perehtymätön (esim. minä) mieltää grungeksi ja tulkaa sitten selittämään tosissanne jostain vitun alemmuustiloista. Jerry Cantrel esimerkiksi on yksi tiukimpia elossaolevia rockkepittäjiä. noiden lisäksi vielä sellaisiä bändejä kuin: mudhoney, mother love bone, green river, blind melon, stone temple pilots, nirvana, temple of the dog ja mad season. niin ja monesti mukaan mielletään vielä faith no more sekä soundgarden cabtrell on tosiaan yks kovimpia kitaristeja tällä hetkellä (mielipide)! jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
elbowski 02.05.2005 23:29:44 (muokattu 02.05.2005 23:31:09) | |
---|
Kuunnelkaa Nirvanaa pojjaat! Ootko kuunnellut?
E. Ei vaan, on tuhansittain kovempiakin grungejyriä. Kun me marssimme halki tämän maan, etelästä pohjoiseen, lippumme tuulessa uljaana liehuu, kunniaksi Totuuden! IMIK #25 Ärlä #017
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2 |
Numbie 02.05.2005 23:39:08 | |
---|
noiden lisäksi vielä sellaisiä bändejä kuin: mudhoney, mother love bone, green river, blind melon, stone temple pilots, nirvana, temple of the dog ja mad season. niin ja monesti mukaan mielletään vielä faith no more sekä soundgarden cabtrell on tosiaan yks kovimpia kitaristeja tällä hetkellä (mielipide)! Monet noistakin tuttuja, mutta on se Cantrell tosiaan mielestäni se kovin kepittäjä ko. genren soittajista, kattokaa/kuunnelkaa vaikka AiC:n MTV Unplugged. Poppamies #2 |
Keke Urlaub 03.05.2005 10:16:38 | |
---|
Jerry Cantrell, Kim Thayil+Chris Cornell, Dean DeLeo, Rogers Stevens+Christopher Thorn... Itse nimenomaan diggailen tätä porukkaa, joka oikeasti on hieman kiinnostunutta siitä, mitä otelaudalla tapahtuu :). Mulle on yks hevon hailee, miksi tuota seattlen sceneä kutsutaan, tärkeintä siinä on se fiilis, millä nuo biisit vedetään. Sanoitusten rooli on valtaisa. |
Dr. Muff 03.05.2005 11:10:26 (muokattu 03.05.2005 11:15:14) | |
---|
Mulle on yks hevon hailee, miksi tuota seattlen sceneä kutsutaan, tärkeintä siinä on se fiilis, millä nuo biisit vedetään. Sanoitusten rooli on valtaisa. Eikai sillä niin väliä ole miksi sitä kutsutaan. Mulle krunke=seattlemusaa 80-luvun loppupuolelta 90-luvun alkupuolelle. Mut tykkään silti myös Stone Temple Pilotsista, jos olisin trOO niin sitä täytyis pitää kamalana rip-off-meininkinä ja perässähiihtämisenä. Ja sitten pitäisi samaan hengenvetoon todeta että mä vihaan grunge-termiä et se on lehdistön keksimä. Oih, kamalaa. En tiedä voiko grungea määritellä mitenkään säkeistö puhtaalla ja kertsi säröllä ja kompataan vaimennettuja kieliä-yleistyksillä. Ok, Kurt teki niin, niinkuin moni muukin ennen häntä mutta koko toi skene on täynnä aika erillaista musiikkia. Yhteinen nimittäjä voisi tosiaan olla jonkinmoinen synkkyys mikä huokuu sekä sanoituksista että soundeista/soitosta. Tai no. Mitä synkkää siinä on että lauletaan Touch Me I'm Sick, en tiedä. Katsokaa HYPE!-dokumentti. Siinä joku sälli näyttää mitä eroa on punkin soittamisella ja grungen soittamisella ja muutenkin aika valaisevaa tekstiä asianomaisten suista. http://www.imdb.com/title/tt0116589/ Tuumasta toiseen. |
Bilharzia 03.05.2005 14:35:10 | |
---|
laitoin otsikossa "grungen" noihin jäniksen korviin siksi koska ite en enää oo vähään aikaa tajunnut koko luokitusta, mutta osa bändeistä jotka luokitellaan grungeksi on ihan saatanan mahtavia. parhaita bändejä maailmassa.
Semmosta hard-rockia se on suurinpiirtein. Jotkut Soundgarden ja Nirvana ja Alice in Chains on survottu saman nimen alle mutta hard-rockia se ja kaikki kuulostaa omilta bändeiltään. www.thefucksociety.com
tai
www.thefriendsociety.com |
Mrezzye 03.05.2005 14:46:25 (muokattu 03.05.2005 14:46:46) | |
---|
Semmosta hard-rockia se on suurinpiirtein. Jotkut Soundgarden ja Nirvana ja Alice in Chains on survottu saman nimen alle mutta hard-rockia se ja kaikki kuulostaa omilta bändeiltään. Cantrell jossain haastattelussa ihmetteli että miten AIC luokitellaan grungebändiksi, kun hän itse ajatteli tekevänsä metallia. Luokittelutapoja taitaa olla yhtä monta kuin luokittelijoita. Jos hakee noita samoja sfäärejä kuin esim. Alice, niin vaikkapa soinnuista E5, F5, G5, A5, Bb5 on helppo lähteä biisiä rakentelemaan. Siihen sitten "grungehtava" laulumelodia vaan päälle. (Tämä ei ole mikään ainoa tai oikea resepti, helppo esimerkki vain) MYY MULLE Dean ML ´79F tai OSTA WASHBURN N4!
(katso: http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=17048014 ) |
...And Justice For All 03.05.2005 17:34:22 | |
---|
Ootko kuunnellut? Mitäs luulisit? Varmaan mä käskisin kuunteleen jos en tietäis minkälaista musaa se on. Tosin ei mulla oo vielä muita levyjä kuin Nevermind ja kokoelma Nirvana. Copyright ...And Justice For All.
All Rights Reserved. |
käsi 03.05.2005 18:29:41 | |
---|
iso osa ns. grunge bändeistähän kiistä/kiisti kuuluvansa ko. genreen. mutta yleiskielessä sanalla grunge ymmärretään aika helposti tietyntyylinen musa tai sitten lähinnä seattlesta tulleet bändit. siksi itekkin käytän tota sanaa koska siitä jengi tajuaa aika nopeeta mitä musaa tarkoitan. luokittelu on persiistä mutta joskus se auttaa. aika monet noista bändeistä käyttää myös dropped d virettä. ja aic:llä sitä on todella monissa biiseissä, tai niiden vire taitaa olla eb josta d kieli on vielä tiputettu puoli askelta alaspäin. tota fiilistä vaan olenkin miettinyt että miten ne sen saa rakennettua niihin biiseihin. jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni |
Little Wing 03.05.2005 20:31:51 | |
---|
Kuunnelkaa Nirvanaa pojjaat! Täysin samaa mieltä... |
elbowski 03.05.2005 23:04:28 | |
---|
Mitäs luulisit? Varmaan mä käskisin kuunteleen jos en tietäis minkälaista musaa se on. Tosin ei mulla oo vielä muita levyjä kuin Nevermind ja kokoelma Nirvana. Vitsi. Kun me marssimme halki tämän maan, etelästä pohjoiseen, lippumme tuulessa uljaana liehuu, kunniaksi Totuuden! IMIK #25 Ärlä #017
Se en ollut minä, se oli pastilli?
Bella Italia #2 |
jannu 04.05.2005 01:56:32 (muokattu 05.05.2005 01:16:21) | |
---|
Katsokaa HYPE!-dokumentti. Siinä joku sälli näyttää mitä eroa on punkin soittamisella ja grungen soittamisella ja muutenkin aika valaisevaa tekstiä asianomaisten suista. http://www.imdb.com/title/tt0116589/ Juuri tätä juttua muistelin kun mietin, että mitäs tänne kirjoittaisi. Kyseessä on siis äärimmäisen karkea yleistys mutta juttuhan meni jotenkin niin, että kun ramo-punkissa on tämä perinteinen voimasoinnun liu'utussahaus: E|------------------------------| H|------------------------------| G|------------------------------| D|-6/7-7-7-7-7-7--6/7-7-7-7-7-7-| A|-6/7-7-7-7-7-7--6/7-7-7-7-7-7-| e|-4/5-5-5-5-5-5--4/5-5-5-5-5-5-| Niin grungessa liu'utetaankin ylhäältä alas, eli: E|------------------------------| H|------------------------------| G|------------------------------| D|-8/7-7-7-7-7-7--8/7-7-7-7-7-7-| A|-8/7-7-7-7-7-7--8/7-7-7-7-7-7-| e|-6/5-5-5-5-5-5--6/5-5-5-5-5-5-| Täyttä paskaahan koko grungehypetys on. "Paa vattalles, röhnö! Mä tarviin sua!" -vanttera |
Sahtimies666 04.05.2005 12:47:36 | |
---|
säkeistö puhtaalla ja kertsi säröllä ja kompataan vaimennettuja kieliä-yleistyksillä. Ok, Kurt teki niin,.... Joo kurt teki.. eikä tykänny et ihimiset ajatteli et biisit tehään sillee..tai jotai? Lukekaa Soundi jostain tosta vajaan vuoden takaa, ja viisastukaa ;) "Prima Nocta" - the right to sleep with any new bride on their wedding night. |
FrankComa 04.05.2005 13:34:53 (muokattu 04.05.2005 13:37:06) | |
---|
jep, ite oon tykkäilly grunge meiningistä melkein alusta lähtien. Itelleni kolahti ekana just Nirvana. Jonka johdosta aloin myös soittelemaan musaa. Nykyisin kolahtaa kyllä enemmän Alice In Chains, Mad Season, Soundgarden ja Stone temple Pilots. Pelkkä Nirvanan yhdistäminen grungeen antaa mielestäni liian suppean kuvan koko genrestä. Siihen mielestäni kuuluu kaikki alkaen pukeutumisesta aina yleisiin asenteeseen saakka. Die Eier Von Satan! |
Hohhoijaa 04.05.2005 15:06:56 | |
---|
Mitäs luulisit? Varmaan mä käskisin kuunteleen jos en tietäis minkälaista musaa se on. Tosin ei mulla oo vielä muita levyjä kuin Nevermind ja kokoelma Nirvana. Nirvanan paras tuotanto löytyy Bleachilta. Jos nyt halutaan olla tr00, sanotaan että grungempaa |
voimasointuja ja jotai tilua ylhäältä. ei mitään erikoista. Rahat pitää tuhlata, ennen kuin ne loppuvat. |
Räkis 05.05.2005 00:53:59 | |
---|
Nirvanan paras tuotanto löytyy Bleachilta.
Tohon et usko itekkää. Kyllä bleachilta hyviä biisejä löytyy, mutta ei se oo mitään verrattuna in uteroon ja nevermindiin. Wir fahr'n fahr'n fahr'n auf der Autobahn |