Aihe: Mallintava,putki vai trankku?
1 2
booster
04.05.2005 08:48:33 (muokattu 04.05.2005 08:49:14)
Kumpi on parempi kokemuksien perusteella jos niitä on flextone lll vai sit tuo tech 21 tm60? Flextone on ainakin halvempi...

Mulla on hyviä kokemuksia Tech21:n vermeistä. Flextonella en ole ikinä edes soittanut.
NoCo
04.05.2005 09:00:16
Hommaan lähes kaikki uuet kitara kamat kotisoittoon ja oon ostamassa multiefektiä niin mikä ois järkevin vahvistin ostaa jos ottaa efektit siitä.. Flextone lll aattelin mut onks se miten turha multiefektin kanssa?

TM60:stä minäkin suositan.
-Niitä on käytettynä torilla halvalla jos pitää olla uusi niin en sitten välttämättä suosittelekkaan hinnan takia.
-Monipuolinen
-Se on ollut huoleton, voi heittää heti käyntiin, soi myös säröllä hiljaa, saa kuulokkeet
-En itse tarvitse mitään pedaaleja (paitsi wah) varsinkaan jos on humpparimikki (tai ärjy yksikelainen)
-Ihan siedettävä raahattava
-Siedettävä reverb
-Voit myydä multiefektis pois: mielestäni TM60:ssa ilmnakin riittävästi säröä, jos tarvii phaser/flanger ja muita outoja äänenvääristimiä niin sitten en tiedä, kaippa HarleyB/Behringeri vahvistin kävisi siihen tarkoitukseen :)

Cube30 kerran kokeilin, kiva kaiku oli... siinähän noita efektejä on vaikka kuin.

Putkikoneista en sano mitään kun vain yhdestä kokemusta. Tosin luulen ettei paluuta trankkuun ei ehkä tule.

Jätä multiefektit hyllylle tai halvalla käytettynä joku suosittu mistä pääsee tarvittaessa eroon. Itse käytän vain virittimenä moista singaalisyöppöä.
N.C.
Volle
04.05.2005 11:30:06
Jos mahdollista, kokeile kavereiden vehkeitä tai kaupassa. Joku pitää trankusta, joku putkesta. Kun perussoundi on hyvä, sitä voi sitten värittää kaikenmaailman laatikoilla. Mutta vahvarin pitää itsessään, siis puhtailla soundeilla kuulostaa hyvältä.

Ei mun mielestä tartte. En nimittäin käytä nykyisessä yhtyeessäni puhdasta oikeastaan ollenkaan ja se onkin suoraan sanoen melkoisen kehno tällä laiteviritelmällä, mutta särömurina on jees ja se riittää mulle. Kukin tietty tyylillään.
Nam.
Feggy
04.05.2005 12:25:05

Ei mun mielestä tartte. En nimittäin käytä nykyisessä yhtyeessäni puhdasta oikeastaan ollenkaan ja se onkin suoraan sanoen melkoisen kehno tällä laiteviritelmällä, mutta särömurina on jees ja se riittää mulle. Kukin tietty tyylillään.

Sekin päivä voi vielä koittaa...ja sitten ei auta muu kuin vahvarin vaihto. Purkkeja voi vaihtaa vaikka joka viikko.
Less is more.
McNulty
04.05.2005 12:44:08
Itse haluan vahvistimelta aika paljon... Haluan että siitä löytyy 3 perussaundia, hyviä sellaisia.

- Hyvä clean, puhdas, erotteleva, lämmin ja kuulas...
- Hyvä crunch, sellainen sopiva pörinä/rätinä rokkiin ja hardrockiin. (sellanen Bonjovi-meininki) :)
- Hyvä moderni gain-osasto, rankka, riittävästi gainia, siltikin erotteleva.

Olen tullut siihen tulokseen että kyseisiä vermeitä ei ole lainkaan liikaa... ja koska tällä hetkellä ei ole varaa Framukseen tahi Krankiin, tyydyn transistoricomboon. Putkikoneista en vain ole saanut kaikkia haluamiani saundeja... cleanit toimii usein mutta säröt harvoin. Aikaisemminkin täällä jo mainitsin tuosta Peavey XXL:stä, mutta se vain taipui juurikin noihin kaikkiin mitä vahvistimelta etsin. Harmi kun niitä on vain niin vähän liikenteessä, ettei ole vielä päässyt reeniksellä kyseistä comboa testaamaan.

Eli itse ainakin olen siirtymässä kovaa vauhtia putkikoneista takaisin trankkuihin. Kun putkikoneita aikani soittelin ja kuvittelin ettei enää koskaan tarvitse trankkua hommata... little did I know :)

Mielestäni putkikoneiden "hyvyys" ei ole aina itsestäänselvyys. Ei tosin ole mallintavien ja trankkujenkaan. Pitää luottaa siihen, että omat korvat eivät valehtele. Ennakkoluuloja saa olla, mutta kukaan ei kiellä niiden kumoamista :)
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
pitk
04.05.2005 12:59:05

Ei omaa löydä kuin kokeilemalla. Jos 15W transistori Crate hinta 100€ kuullostaa omaan soittoon hyvältä, on ihan turhaa jeesustella jonkun kymppitonnin Meso Boogien kanssa, että sew on muka parempi. Paras on se, joka kuullostaa omaan korvaan parhaalta ja toimii omaan soittamiseen.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
inot88
04.05.2005 14:13:34
Niihän se on mut tääl mis mä asun on noi musiikki liikkeet vähän vähissä yks löytyy ja sinne ei paljoo mennä testailee on sellane paikka... voisko joku kertoo vähän enemmä tost tech 21 tm60 jos vaan on kokemuksia...?
Da Make
04.05.2005 14:42:44
Niihän se on mut tääl mis mä asun on noi musiikki liikkeet vähän vähissä yks löytyy ja sinne ei paljoo mennä testailee on sellane paikka... voisko joku kertoo vähän enemmä tost tech 21 tm60 jos vaan on kokemuksia...?

Jep, eli vehkeestä lähtee volumia todella reippaasti ja soundi ei puuroudu lainkaan. Särö osastoa löytyy kaikkeen käyttöön, ja puhtaat soundit ovat hyvät myös. Laitteessa on jousikaiku/reverb joka on myös hyvän kuuloinen. Vehje on erittäin helppo säädettävä ja siihen on saatavilla kanavan vaihtopedaali. Laitteessa on siis kaksi kanavaa, puhdas ja särö, sekä boost ja weep napit joilla saa soundia muokattua nopeasti. Hyvä vehje, ei oikeastaan mitään pahaa sanottavaa keksi.
"Soundi lähtee sormista!" -Line6 tuo markkinoille mallintavat sormenpäät. Katso omat plussasi täältä!
inot88
04.05.2005 15:00:47
missäs noita myyää suomes, ni vois vertailla hintoja
Chemo
04.05.2005 17:57:21

NO mites putkivahvareis tartteeks niis uusii niit putkia miten usein ja paljon ne maksaa...

Putket ovat kuluvia osia ja niitä pitää vaihtaa.

Kestoikä vaihtelee sen mukaan miten vahvistin on biasoitu ja kuinka paljon sillä soitetaan. Mutta about muutaman vuoden pääteputkilla soittelee, sovitettu pari esim. EL34:a maksaa noin kolmesta kympistä ylöspäin (biasoinnista joutuu maksamaan hieman, jos sitä ei osaa tehdä itse). Etuasteputket ovat halvempia ja niitä joutuu vaihtamaan harvemmin.

Mä olen joskus ennenkin todennut tämän, mutta monessa tapauksessa mallintavalla soittavalla henkilöllä korva on puutunut laitteensa soundeihin, ja koko verme on jo pitänyt vaihtaa siinä vaiheessa kun putkivahvistimen omistaja vasta miettii ensimmäistä putkien vaihtoa.

Jos mä ostaisin pienen vahvistimen yksinomaan kotikäyttöön, se olisi mullakin pieni putkari jossa olisi mahdollisimman hyvä puhdas perussoundi. Tuommoinen soundi on paljon opettavaisempi kuin surinasärö. Mua kiinnostava pikkuvahvistin voisi olla vaikkapa hopeanaamainen vanha Fender Champ, tai Vibrochamp, tai jotain siihen suuntaan. Tai sitten voisi itse rakennella Uraltone Jr:n - siinä olisi rahalle hyvälaatuista vastinetta.

Mutta kukin toki tyylillään.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
inot88
04.05.2005 18:22:00
Joo kiitos tiedoista:) onpa aika jännästi et putket joita joutuu vaihtaa harvemmin on kalliimpia:P
inot88
04.05.2005 20:15:55
Luin tuolt haust kaikkee täst tm60:stä ja aika moni sanoo et siin ei riittäis särö kunnon hevii, miten on? riittääkö sit jos ottaa viel lisää jostain efektistä?
Da Make
04.05.2005 20:26:25
Luin tuolt haust kaikkee täst tm60:stä ja aika moni sanoo et siin ei riittäis särö kunnon hevii, miten on? riittääkö sit jos ottaa viel lisää jostain efektistä?

Säröpedaalilla saa tarvittaessa lisää säröä (oho..). Taitojen karttuessa ja yleisen kitaratuntemuksen kasvaessa särön määrä vähenee. Kyllä se minun soittoihin on riittänyt. (Ozzya, Maidenia, Metallicaa, VanHalenia... satunnaisesti, en siis omista ko. laitetta).
"Soundi lähtee sormista!" -Line6 tuo markkinoille mallintavat sormenpäät. Katso omat plussasi täältä!
inot88
04.05.2005 20:28:51
jooh no toi metallica ja jotkut muut hevibändit on soittolistoil mut muuten lähinnä apulanta, nirvana linjaa et niihin luulis riittävän? entäs toi resonointi kovilla voluumeilla onks se saatu pois nois uusis malleis?
Da Make
04.05.2005 20:30:58
jooh no toi metallica ja jotkut muut hevibändit on soittolistoil mut muuten lähinnä apulanta, nirvana linjaa et niihin luulis riittävän? entäs toi resonointi kovilla voluumeilla onks se saatu pois nois uusis malleis?

Jep. Uusissa malleissa on jämäkämpi sovitus kiinityksissä. Ja aivan varmasti riittää tuohon musiikkiin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)