Klemetti 13.04.2003 11:15:27 | |
---|
Onkos tuo mitenkä hyvä peli? Ja paljonko tuollaisesta kannattaa maksaa? Ja Jos joku vielä tietäisi kuinka paljon saa potkua hillittyä? Ilmeisesti myöskin käy heittämällä JTM-45:seni kanssa yhteen?.. Tulipa taasen liuta kysymyksiä.. :).. |
Jabe 13.04.2003 11:46:15 (muokattu 13.04.2003 11:46:53) | |
---|
Aika monta aiempaa keskustelua löytyy aiheesta - jospa tsekkaisit ne ensin? Minulla on tuo verme - maksoin uudesta 199 euroa. Itse käytän sitä satunnaisesti Marshall JMP Super Bassin ja 2*12" kaapin välissä. Kyllähän sillä saa volumea alas, mutta jos oikein paljon volaa pienentää, niin eipä ole soundikaan enää ihan sama ... Lyhyesti sanottuna: ihan-ok-vehje, tekee osapuilleen sen mitä lupaa. edit kirj virh |
Juu, kyllähän minä ne tietysti luin. Tiputtaakohan 30 wattisen pelin kerrostalokäyttöön ettei saundia ihan tumpuksi vedä? |
Jabe 13.04.2003 12:01:31 (muokattu 13.04.2003 12:04:48) | |
---|
OK. No joo ... Kyllä 30 W combon volumetasoa saa alas niin, että voi treenata himassa. Eikä soundi mielestäni ole "tumppu". Itse olen kokeillut tätä pienellä Mesa-combolla, ja kyllä volan saa kerrostalotreenaukseen sopivaksi. Lyhyt vastaukseni kysymykseesi on siis kyllä, mutta sillä varauksella, että mielikuvat ja mielipiteet "hyvästä soundista" ja "kerrostalovolyymistä" vaihtelevat. Edit: jatkan vielä ... Kannattaa ehdottomasti testata vehjettä kaupassa jonkun pukicombon kanssa, jos vaan mahdollista. Näin saat itse tuntuman siihen, miten paljon volaa saa alas, ja miten se vaikuttaa soundiin. "Pieni testi kertoo enemmän kuin tuhat sanaa keskustelupalstalla" (vanha m.netin sanonta). |
booster 13.04.2003 13:03:06 | |
---|
Minulla on tuo verme - maksoin uudesta 199 euroa. Mistäs se noin halvalla löytyi? "If I'm gonna get my balls blown off for a word, my word is 'poontang'."
Kitarakamakaavio |
Samuel P. 13.04.2003 13:42:30 | |
---|
Tiputtaakohan 30 wattisen pelin kerrostalokäyttöön ettei saundia ihan tumpuksi vedä? Ei tiputa, jos kerrostalovolalla tarkoitat sitä, että haluat naapurien vielä jatkossakin moikkaavan. Mulla on itellä Kochin keinokuorma, joka pudottaa tehot aina 2%:iin asti. 50W marsu meuhkaa vielä tuollakin teholla (1W) aika julmasti, jos kerrostalokämpässä koittaa. Mutta koita tosiaan kaupassa, niin tiedät, mutta huomioi kaupan yleensä suurehko tila ym. seikat, jotka saavat soundin kuullostamaan kotioloja hiljaisemmalta. Esimerkkinä voisin mainita, että soitin joskus keikan rikkinäisellä Fenderin Super 60:llä. Siitä tuli korjaajan mukaan tehoa ulos noin 1-2 vattia, ja kitara kuului läpi ilman mikitystä. |
Jabe 13.04.2003 14:36:16 | |
---|
Mistäs se noin halvalla löytyi? DLX:stä juuri ennen muuttoa Kaisaniemestä Malmille. Suositushinta on varmaankin paljon korkeampi. Ja tosiaan, niinkuin tästäkin keskustelusta huomaa, mielipiteet ja mielikuvat "sopivasta volyymistä" hajoavat nopeasti ... Parasta siis testata itse. Ja huomioida juuri ne seikat, jotka Samuel P mainitsi.
|