Aihe: Rj45 -> Usb
1
Quu
03.05.2005 09:51:06

Jaahas, ongelmaa toisen perään.
Avasin tuossa eilen adsl-modeemini paketin ja ilonriemukseni huomasin, että se ei ole usb mallia vaan rj45.
Jos täällä on kaapeliviisaita ihmisiä, niin onkohan sellaista kaapelia olemassa jossa on toisessa päässä rj45 uros & toisessa päässä usb-uros?
Tai adapteria?
Ja sekin vielä, että jos on, niin mistäpäin voisi löytää?

Ongelmaahan mulla ei ole tuon modeemin kytkemisessä koneeseen, vaan siinä, että en saa jaettua tuota nettiyhteyttä kahdelle muulle koneelle jos ei mulla jää vapaaksi tuo rj45 paikka koneessa.
Eli kotiverkko jäisi rakentamatta.

Tulipas romaani..
http://hevijammu.cjb.net Hinta: 400e/En tingi.
tenkainen
03.05.2005 09:53:51

...
Tulipas romaani..

No aika nihkeässä ovat, itse en ole törmännyt kyseiseen adapteriin/kaapeliin. Neliporttinen hubi voisi olla vaihtoehto..?
"Jos haluat tosissasi tehdä pahaa vanhemmillesi, mutta kanttisi ei kestä ryhtyä homoseksuaaliksi, voit aina siirtyä taiteiden pariin." Kurt Vonnegut
Fortune
03.05.2005 10:19:41
No aika nihkeässä ovat, itse en ole törmännyt kyseiseen adapteriin/kaapeliin. Neliporttinen hubi voisi olla vaihtoehto..?

Hubin kautta onnistuu muutenkin todennäköisesti vähemmällä säätämisellä ja ähertämisellä, parilla kympillä saa neliporttisen, joten ei ole paha investointi.

Toki jos haluat koneet myös keskenään verkkoon, tilanne on eri.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
AJV
03.05.2005 12:59:34 (muokattu 03.05.2005 13:00:35)
Hommaa kytkin... 8-porttinen ei maksa kun jonku 25e ja kaikki pelaa varmasti!!!

EDIT: Älä siis missään nimessä sekaannu hubeihin!
Some guys play hard to get... I play hard to want!
Niq
03.05.2005 13:12:21

EDIT: Älä siis missään nimessä sekaannu hubeihin!

Hubi toimii muutaman koneen verkossa ihan hyvin. Ainakaan minulla ei ole ollut mitään ongelmaa vaikka kolmen koneen kotiverkko toimiikin neliporttisen hubin välityksellä. Tottakai kytkin on nopeampi ja parempi, mutta muutaman surffauskoneen välille en näe mitään tarvetta hankkia kytkintä...
"Jos päätä hakkaa seinään tarpeeksi kauan, se menee siitä läpi" -Chemo
Heart Of Steel
03.05.2005 14:35:01

Hommaa toinen verkkokortti, ~20€. Tai jos meinaat hommata enemmän koneita myöhemmin tai on muuten tarvetta saada useampi kone verkkoon niin sitten kytkin.

Tai sitten voit hommata usb-verkkokortin mikä tulee kyllä kalliimmaksi. Tämähän on siis käytännössä usb-rj45 palikka.
Fortune
03.05.2005 16:45:46
Hubi toimii muutaman koneen verkossa ihan hyvin. Ainakaan minulla ei ole ollut mitään ongelmaa vaikka kolmen koneen kotiverkko toimiikin neliporttisen hubin välityksellä. Tottakai kytkin on nopeampi ja parempi, mutta muutaman surffauskoneen välille en näe mitään tarvetta hankkia kytkintä...

Meillä oli kolme konetta tässä solussa hubin avulla netissä eikä mitään ongelmia tullut.
lion
03.05.2005 17:19:04 (muokattu 03.05.2005 17:20:50)
Meillä oli kolme konetta tässä solussa hubin avulla netissä eikä mitään ongelmia tullut.

hubit on sitäpaitsi nykyään vanhaa tekniikkaa ja kytkimet toimii paremmin ja maksaa vähemmän joten ei niihin hubeihin kannata tosiaankaan sekaantua. Verkkokaupasta saa 4-5 porttista kytkintä alle 20e

EDIT: Ja tuollaista RJ45-USB konvertteria kutsutaan suomeksi usb-väyläiseksi verkkokortiksi. Eihän ethernet väylä ja usb väylä ole keskenään millään tavalla samanlaisia, joten väliin tarvitsee verkkokortin. USB-väylä on laiteväylä, kun taas verkkoportti on dataväylä.

- Li'oN
Olen Hovari. Simo. Systeemi tappaa yksilön - Jumalaa ei ole - Nahkahousuissa voi vihdoin tuntea olevansa alaston.
Fortune
03.05.2005 18:45:07
hubit on sitäpaitsi nykyään vanhaa tekniikkaa ja kytkimet toimii paremmin ja maksaa vähemmän joten ei niihin hubeihin kannata tosiaankaan sekaantua. Verkkokaupasta saa 4-5 porttista kytkintä alle 20e

No, tuossa ADSL-modeemissa oli hubi itsessään ja se maksoi 16 euroa koko loota, joten eipä tullut mieleenkään :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)