jami87 03.05.2005 00:59:43 (muokattu 03.05.2005 01:00:51) | |
---|
Kasailen tossa strato-mallista floikka-keppiä. Itse se floikka-talla löytyy jo, mutta kertokaas mulle, mitä multa puuttuu. Lukkosatula kaiketi ja jotkut ruuvit, joilla toi talla tulee bodyyn kiinni. Lisäks jousia ja se "jousihaarukka", johon ne jouset laitetaan kiinni. Vai? Tota bodya pitää jyrsiäkin, eiköstä joo? Elikkäs tehdä tolle floikalle sellanen "syvennys." Jos joku olis ystävällinen ja heittäis mulle sen kolon mitat, niin saisin alkaa heti huomenna jyrsiskeleen. Ikinä ei oo käsissä floikkakeppiä ollut, joten on jäänyt vähän hämäränpeittoon tuo floikan asennus. Edit. Elikkäs mulla on toi: http://www.vintagekramer.com/parts/floydblkorg.jpgStraton osia hakusessa.
Pastilli? |
Explorer 03.05.2005 09:36:52 | |
---|
Trust me, I know what I'm doing. |
jami87 03.05.2005 15:49:47 | |
---|
Tänk juu a lot. Nuo osatko, jotka luettelin, vielä tarvis hommata? Straton osia hakusessa.
Pastilli? |
Jormaz 03.05.2005 21:17:19 | |
---|
Tänk juu a lot. Nuo osatko, jotka luettelin, vielä tarvis hommata? No joo, jos niitä ei vielä oo. Tarttet ankkuripultit, eli semmoset holkit joiden sisällä on ruuvit, ja näitä kahta vasten talla sitten notkuu. Eli sä oot hommannut pelkän tallaosan? Mee musaliikkeeseen niin eiköhän ne osaa oikeat osat lyödä sulle käteen, on vaan todella hintavia erikseen ostettuina. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Hannu H. 03.05.2005 21:18:44 | |
---|
Välttämättä sitä floikkaa ei tarvitse upottaa sinne kanteen. Mulla on tossa Kramerissa floikka kannessa ja sit kaulassa vähän kulmaa taaksepäin. "Well, you get the dumb instrument and you learn how to tune it and just learn to go from one thing to another." -Jimmy Page- |
jami87 03.05.2005 22:58:45 | |
---|
Tänk juu moor. Mutta... Tuli tosiaan mieleen, että jos ton floikan upottaa tohon kitaran kanteen, kielet kulkee liian matalalla. Siispä jos sen jättää tohon "pintaan" eli sitä ei upota, onko asentamisessa jotain eroo? Straton osia hakusessa.
Pastilli? |
Tuli tosiaan mieleen, että jos ton floikan upottaa tohon kitaran kanteen, kielet kulkee liian matalalla. Niinhän ne usein sitten tekevät, riippuen toki alkuperäisestä kaulan kulmasta ja omista mieltymyksistäkin. Itse teetätin yhdelle floikkakitaroistani tuon upotuksen, koska kelluvana pinta-asennuksena talla oli liian korkealla rungosta (omille tottumuksilleni). Kielten madaltumisen saa korjattua säätämällä kaulan kulman uudelleen, sitähän saa toki tiltattua kumpaankin suuntaan....jos siis pulttikaulainen on. Siispä jos sen jättää tohon "pintaan" eli sitä ei upota, onko asentamisessa jotain eroo? Samalla tavoin se asentuu paikoilleen, seisoo vain sitten korkeammalla rungosta. Sellainen seikkaa saattaa joskus kuitenkin aiheuttaa pähkäilyä, että riippuen tallan asennuskorkeudesta, se kitaran rungon läpi menevä osa (inertiablokki) asettuu vastaavalle syvyydelle siellä takaosan syvennyksessä. Joissakin floikissa tuo kappale on pitkä (tarkoitettu pinta-asennuksiin), jolloin se tai siihen kiinnitetyt jouset ottavat kenties kiinni takapleksiin, jos talla upotetaan runkoon. Vastaavasti, lyhyemmällä blokilla varustetussa tallassa saattavat jouset alkaa raapimaan kitaran runkoon, mikäli ko. talla asennetaan korkeammalle, eli pintaan. Riippuu kitarastakin tietty. Molemmista selviää myös pienellä fiksauksella. Omasta tallastani otin jonniin verran metallia pois sieltä alapäästä, ja johan loppui jousten tökkiminen takapleksiin. |