Aihe: Boss SD-1 UralTone modaus
1 2 3 4 5 6 7
Ben_D
03.05.2005 20:17:25

Ostin halvalla eBay:sta Bossin SD-1:n ja vein tänään Mikko Kankaanpäälle modattavaksi. 1-2 viikkoa menee, mutta olisi jo etukäteen kiva kuulla kommentteja kyseisestä modista. Todella mielenkiinnolla odotan, että saan modatun pedaalin testiin.
booster
03.05.2005 20:23:56
Jos et tykkää niin myy mulle! ;)
Ben_D
03.05.2005 20:24:53

Jos et tykkää niin myy mulle! ;)

Epäilenpä etten myy. Nythän mulla on toi modattu SD-1 ja TS-9.
ämpyilijä
03.05.2005 21:42:07

No laitahan sitte kommenttia ku pääset sitä testaamaan. Mulla on ollu samanlainen kolme kuukautta. Itellä meni jonkun aikaa että pedaalia oppi säätämään, mutta nyt kyllä kelpaa soitella. Kuulostaa isolta ja vi###maiselta:)
Bluesmies
03.05.2005 22:46:03
Meikällä on kans toi modattu spedu. Joo, se on kyllä kova. Mun mielestä kyllä sd-1 oli myös sellaisenaan todella hyvä, mutta tämä on kyllä todella erilainen. Itse tykkään soitella tone ihan nollilla. Mielestäni soundi menee hivenen liian diskanttiseksi muuten. Toki riippuu täysin kitarasta ja vahvistimen säädöistä. Mutta jokatapauksessa tyytyväinen olen.
Uusi musiikkinäyte profiilissa.
pekkaautio
05.05.2005 11:34:49
Ostin halvalla eBay:sta Bossin SD-1:n ja vein tänään Mikko Kankaanpäälle modattavaksi. 1-2 viikkoa menee, mutta olisi jo etukäteen kiva kuulla kommentteja kyseisestä modista. Todella mielenkiinnolla odotan, että saan modatun pedaalin testiin.

Modautin Mikolla BD-2:n syksyllä. Mikko tekee todella hyvää jälkeä, tulee sitä bottneakin eri tavalla. Makea soolosoundi !
dfloreno
05.05.2005 12:25:14

Modautin Mikolla BD-2:n syksyllä. Mikko tekee todella hyvää jälkeä, tulee sitä bottneakin eri tavalla. Makea soolosoundi !

Mitä tolle BD-2:lle tehtiin?
joo, ei lähe.
Terry Pantheras
05.05.2005 13:42:29
Ostin modatun SD-1:n (tube screamer/sd-kytkimellä) käytettynä viime viikolla, enkä ole vielä ehtinyt bändikämpällä kokeilemaan, mutta kotisoitossa toimii ihan loistavasti sekä boostaajana, että omana särönään. Pirun ilkeä soolosaundi ja puhaltaa henkeä trankkuvehkeeseenkin (POD), mutta voin kuvitella miten hyvin tuo toimii putkivehkeen kanssa. POD:in mallinnuksiakaan selaillessa ei tullut yhtään semmoista saundia, johon se ei sopisi ainakaan jossain määrin. Paras se oli ehkä Mesan Markin ja Blackfacen kanssa. Mutta kyllä siinä riittää ruuvattavaa pitemmäksikin aikaa.
Only a fool would die for the sins of humanity.
Ben_D
05.05.2005 14:55:41

Kuulostaa hyvältä. Täytyypä sitten ilmoitella, miltä kuulostaa 5150:n kanssa kunhan saan Bossin joskus parin viikon sisään.
riffi-rotta
05.05.2005 15:37:23
Paljonko tommonen modaus maksais? Ja miten paljon se soundi muuttuu(tuleeko säröö lisää)? Ittelläni olis sd-1 jolle vois tehdä jotain et sais heavymmät soundit...
RIP Joey, Johnny ja Dee Dee Ramone, Kurt Cobain, Jimi Hendrix, Hillel Slovak, Dimebag Darrel.
Ben_D
05.05.2005 16:16:38

Paljonko tommonen modaus maksais? Ja miten paljon se soundi muuttuu(tuleeko säröö lisää)? Ittelläni olis sd-1 jolle vois tehdä jotain et sais heavymmät soundit...

Hinta 30 euroa. Ja Uraltonen sivut kertovat seuraavaa:

Esimerkkinä modifikaatio Boss SD-1:n joka sisältää useiden komponenttien vaihdon laadukkaimpiin ja arvoiltaan Ibanez TS808 suuntaan. Haluttaessa myös kytkin jolla valitaan klippaus joko asymmetriseksi (Boss SD-1, Fulltone fulldrive jne.) tai symmetriseksi (TS808)

ja sieltä löytyy myös käyttäjien kommentteja:

Boss-modi toisaalta olikin isompi yllätys. Ero alkuperäiseen oli valtava, ja tämäkin positiivisessä mielessä. Vielä en ole ehtinyt täysin perehtymään koko skaalaan, mutta heti voi sanoa, että käyttökelpoisuus nousi toiseen potenssiin. SD-1 itse asiassa ei mielestäni kovin kummoinen itsessään ollutkaan, mutta nyt tuntuu kirjoa ja musikaalisuutta löytyvän. Säätimet tuntuu olevan vähän eri tavalla kytköksissä toisiinsa kuin perusmallissa, joten ruuvaamista luvassa. Mutta jo heti kättelyssä löytyi pari muikeaa asetusta."

"Tänään ehdin testata hieman pedaalia. Onpas soundi muuttunut originaalista! Tone-potikan säätövara on aivan tajuton :-) Samaten uusi kytkin on rock :-) Alapäätä on todellakin tullut rutkasti lisää, ennenhän sitä ei ollut juuri lainkaan. Overdrive-soundi kuulostaa aivan helvetin hyvältä (Gibson LesPaul -> Boss -> Mesa/Boogie Mark III -> Marshall 4x12). Vertasin modia Tubescreamer TS9:än, joka soundaa modiin verrattuna kireältä, ohuelta ja metalliselta. Harmi sinänsä, koska vielä muutama päivä pidin sitä hyvänkuuloisena säröpedaalina... Asymmetrisen/symmetrisen särön valinta aiheuttaa toisessa asennossa näköjään melkoisen volatason muutoksen, mutta ei sitä lennossa tulekaan vaihdettua. Kumpikin asento on omalla tavallaan hyvänkuuloinen, joten switchi oli hyvä idea.

100% onnistunut modaus. Pakko suositella muillekin."

"Pääsin sitten tänään kokeilemaan sitä sun modaamaa sd-1:stä. Olipas aika muutos pedaalissa!!! Alapäät jyrisee erilailla, erottelevampi saundi, kertakaikkiaan aivan mahtava!!!!! Eli kiitoset helkkarin hyvästä työstä, joutaa muut säröt eläkkeelle meikäläisen kitarahässäkästä."
pekkaautio
05.05.2005 19:32:18
Mitä tolle BD-2:lle tehtiin?

Tulee tuolla alempana oikeastaan ilmi, mutta vaihdettiin komponentteja laadukkampiin ja laitettiin kytkin, jolla klippauksen voi valita symmetriseksi/assymmetriseksi.
booster
10.05.2005 19:10:08
Tänään lähetin japsi-SD:n Mikon hellään huomaan. TS-9 808-modauksella on ollut lempipedaalini tähän asti, mutta kesällä se pöllittiin. Ehkäpä tästä tulee uusi suosikki? Odotan innolla ja voin sitten raportoida, tuskinpa se nyt ainakaan huononee. :)
Ben_D
11.05.2005 22:25:15

Nonni. Oli treenit tänään ja pääsin kokeileen SD-1:stä 5150:n kanssa. Unfuckingbelievable. Heräs 5150:n crunch moodi eriin ihan erilailla kun perus TubeScreamer TS-9:n kanssa. Sitä etsimääni alapäätä tuli todellakin lisää niinkun luvattiinkin. Todella loistava modi.

En ehtinyt vielä hirveesti ruuvailemaan Bossia, mutta uskon, että säätövaraa löytyy. Tonepotikkakin heräsi eloon. Mitenkähän toimisi Boss ja TS-9 peräkkäin?
Swan
11.05.2005 22:34:36
Nonni. Oli treenit tänään ja pääsin kokeileen SD-1:stä 5150:n kanssa. Unfuckingbelievable. Heräs 5150:n crunch moodi eriin ihan erilailla kun perus TubeScreamer TS-9:n kanssa. Sitä etsimääni alapäätä tuli todellakin lisää niinkun luvattiinkin. Todella loistava modi.

Oliko tuo 5150 lainavahvari vai onko Powerballille käynyt jotain?
kalamies#26 >-)))>
Ben_D
11.05.2005 22:36:58

Oliko tuo 5150 lainavahvari vai onko Powerballille käynyt jotain?

Powerball on myyty ja 5150 on MUN. Otetaas taas asia pähkinänkuoressa. En tarvi 4:ää kanavaa enkä jaksa/osaa säätää Powerballin namiskoita. 5150 on yksinkertainen ja toimiva laitos, josta saa pienillä lisämausteilla mahtavan murinan aikaiseksi. Powerballissa ei edelleenkään ole mitään vikaa.
Swan
11.05.2005 22:39:02
Powerball on myyty ja 5150 on MUN. Otetaas taas asia pähkinänkuoressa. En tarvi 4:ää kanavaa enkä jaksa/osaa säätää Powerballin namiskoita. 5150 on yksinkertainen ja toimiva laitos, josta saa pienillä lisämausteilla mahtavan murinan aikaiseksi. Powerballissa ei edelleenkään ole mitään vikaa.

Jaahas, missasin näköjään tämänkin tapahtuman viime viikon aikana. :)
kalamies#26 >-)))>
Ben_D
11.05.2005 22:43:03

Jaahas, missasin näköjään tämänkin tapahtuman viime viikon aikana. :)

Juu. Tai itseasiassa tästä taitaa olla jo kohta kuukausi kun myin Powerballin.
Swan
11.05.2005 22:55:05
Juu. Tai itseasiassa tästä taitaa olla jo kohta kuukausi kun myin Powerballin.

Oho, sitten on eletty tynnyrissä.
kalamies#26 >-)))>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)