Aihe: Pedaali
1
Da Make
03.05.2005 19:46:18 (muokattu 03.05.2005 19:48:24)
Moro.

Pedaalin olen tässä aikonut lähiaikoina hankkia, niin kertokaapa tietämättömälle että mitenkä se sitten liitetään kitaraan? Ei ole yhtään mitään käsitystä.. :/

Hmm, onko järkevää hankkia jotain minkä käyttö tarkoituksesta ei tiedä mitään?

(Efekti)pedaalit kytketään normaalilla kitarapiuhalla vahvistimen ja kitaran väliin. Tarvitset siis aina pedaalista lähtevän piuhan myös, eli yhdellä pedaalilla soitettaessa tarvitset kaksi johtoa.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=11&t=21846&o=0&co=0
"Soundi lähtee sormista!" -Line6 tuo markkinoille mallintavat sormenpäät. Katso omat plussasi täältä!
...And Justice For All
03.05.2005 20:44:33
Kannattais varmaan tietää minkälaisen spedun aiot hankkia ja mihin tarkotukseen.
Jos sulla on hyvä vahvari niin ei spedua kannata siks hankkia koska "Semmosia oon nähny ja semmosella olis kiva leikkiä"
Copyright ...And Justice For All. All Rights Reserved.
McNulty
04.05.2005 01:44:15 (muokattu 04.05.2005 01:45:00)
Pedaalin olen tässä aikonut lähiaikoina hankkia

Minkä pedaalin?

niin kertokaapa tietämättömälle että mitenkä se sitten liitetään kitaraan? Ei ole yhtään mitään käsitystä.. :/

Kuten tuossa edellä olikin. Kitarasta lähtee piuha "pedaalille" ja pedaalilta piuha vahvistimelle. Pedaaliin (mikäli kyseessä on efektipedaali) on yleensä merkitty In ja Out (tai Input ja Output)... Kitarasta in-liittimeen ja out-liittimestä vahvistimeen.

Pedaali vaatii yleensä myös virtalähteen... 9V patteri tai sitten muuntajalla verkkovirrasta. Eli älä ihmettele jollei siitä kuulu ääntä, tsekkaa että laite saa jostain virtalähteestä virtaa... Bossin pedaaleissa pitäis tulla patteri mukana, joissain efektipedaaleissa tulee muuntaja mukana.
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
Robert
04.05.2005 09:18:17
"Semmosia oon nähny ja semmosella olis kiva leikkiä"

Mitenniin? Tuohan on ihan hyvä ostoperuste :)
:)

kalamies#4 >-)))>
Punttisika #4
overtake
06.05.2005 16:21:21
Mitenniin? Tuohan on ihan hyvä ostoperuste :)

No todellakin. Pitää sitä nyt ihmisellä leluja olla.
www.stonetabs.tk
secondarymind
06.05.2005 18:56:21
No todellakin. Pitää sitä nyt ihmisellä leluja olla.

Komppaan. Eihän kukaan osta Ferrariakaan sen takia, että voi kiihdyttää nopeesti moottoritien rampilla.:) (Vähän kömpelö vertauskuva, mutta antaa nyt mennä tän kerran.)
En itse kuuntelis mun tekemää musiikkia, jos se ei olisi mun tekemää.
Wolffie
06.05.2005 19:06:54
Olisi tosin mukava tietää että mikäs pedaali on tulossa, että pitäisikös hyväksi käyttää mahdollista efektilinkkiä vai pistää suoraan linjaan.. ?
Mitäköhän tästäkin taas tulee...
Miikathebest
07.05.2005 21:20:13

Komppaan. Eihän kukaan osta Ferrariakaan sen takia, että voi kiihdyttää nopeesti moottoritien rampilla.:) (Vähän kömpelö vertauskuva, mutta antaa nyt mennä tän kerran.)

No oli tosiaan kömpelö, sillä senhän takia niitä juuri ostetaan...
Paitsi itse en sitä käyttötarkoitusta varten viitsisi haaska niin paljon rahaa. Halvemmallakin pääsee vähintään yhtä lujaa.
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
McNulty
07.05.2005 22:08:21
Halvemmallakin pääsee vähintään yhtä lujaa.

jep... mutta statusta, imagoa, ihmisten tuijottelua ja ilmeitä ei mitata enää rahassa noissa piireissä missä ferraria kyykytetään :)

Efektit ovat kuin mauste... niillä voi oikeasti pilata koko sopan, tai sitten tehdä siitä makunautinnon. Kitaristit ovat kuin kokkeja, kokeillaan ja maistellaan. Se mikä hyväksi todetaan, sitä käytetään. Makuasioita siis... toiselle ultra-gain = loistava, toiselle taas kauhein painajainen :) Eli, efektejä saa olla mutta älkää antako niiden varastaa koko showta ja pilata omaa soppaa!!!
"I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)