Aihe: Reilua Sarasvuo.
1 2 3 4 5
NHR
03.05.2005 01:07:12

Tästähän on tullut kerrassaan hupaisa keskustelu.

Juu, vähän meinasi lipsahtaa ohi aiheen, mutta haitanneeko tuo mitään?

Sarasvuo saattaa hyvinkin uskoa itse siihen omaan "kusetukseensa" ja sitä kautta ihan oikeasti uskoo tarjoavansa niille asiakkailleen jotain.

Voihan se niinkin olla, toivottavasti on. Vaikka tuskinpa sen jätkän omatunto pahemmin kolkuttelee, vaikka ei olisikaan.

Mutta kun maailma kerran rahalla pyörii niin antaa sen Sarasvuon sitten tehdä sitä rahaa. Tekee sitä muutkin, ei Sarasvuo ainut kusettaja tässä maailmassa ole.

Se on okei, koska sitä tekevät muutkin? Joopa joo. Eihän Pol Potkaan ainut kansanmurhaaja tässä maailmassa ollut...

Oho, tuliko tarpeeton kärjistys taas?
Pellestä taikuriksi muuttuu aika hitaasti; ehkei siihen riitä elinaikani.
Juho L
03.05.2005 06:12:46 (muokattu 03.05.2005 06:40:16)
En jaksa lukea koko ketjua, siispä kiteytän:

Jari Sarasvuo pitäisi räjäyttää huijarikonsultointiyrityksineen ja turha on kilpailijoiden itkeä, mitäs lähtivät mukaan tuohon kapitalistiseen hapatukseen. Siinä saivat nykyiset/tulevaisuuden ökyporvarihuijarit pitkän nenän! Ähähähähä. Nenästä vetäminenhän on Jari Sarasvuon ja muiden ahneiden humpuukiäijien peruskikka. Olisi luullut kaikkien kilpailijoiden tietävän sen. Dog eat dog. Tshihihihii.

Minä olen miettinyt, että jos perustaisi sellaisen motivaatiokonsultointiyrityksen. Printtaisin läjän kalvoja, joissa olisi sellaisia "ajatuskehiä", kuten "Excitement-confusion-more excitement-less confusion-decision" ja sitten selvittelisin yritykseni hommien ohessa 10000 euron palkalla muiden yritysten finanssiongelmia henkeen "Tämän yrityksen finanssipoliittinen trouble maker on se, et te teette aivan liian vähän rahaa".

Sitten joskus myöhemmin alkaisin pyörittämään Soppari-ohjelmaa, missä joukko pukuun sonnustautuneita kilpailijoita myy sateisella Rovaniemen torilla pingispalloja ja kisan lopuksi palkkaan ystäväni yritykseni Business Creation and Founding Direction Consultiksi kilpailun voittajan sijasta, koska pingispallojen myyminen on kuitenkin jokseenkin jopa oikean tuotteen myymistä ja se on vähän saastuttanut näitä kilpailijoita - Pitää olla tarkkana oman humpuukiyrityksen imagosta, nähkääs.

Edit: Mutta olihan tuo ohjelma loppu ihan opettavainen: Toiseksi tullut sai kisan voittajan esimiehen paikan ja stipendit olivatkin lahjakortteja. Mutta kuinka tämä sitten on opettavaista? Noh, "juniorit" saivat käytännön opetuksen siitä, että toisten silmään pissiminen on rupubisneksen periaate. Monkey see, monkey do.
"Tubi, or not tubi", pohti lääkäri diagnoosiaan
IMIK - Perustajajäsen #2.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Deep Shadow
03.05.2005 09:35:01 (muokattu 03.05.2005 09:51:00)
Se on okei, koska sitä tekevät muutkin? Joopa joo. Eihän Pol Potkaan ainut kansanmurhaaja tässä maailmassa ollut...

Oho, tuliko tarpeeton kärjistys taas?

Ei vaan ajatus oli oikeastaan se, että miksi kääntyä juuri Sarasvuota vastaan kun kaikki muutkin tekevät samaa. Minua kyllä vituttaa ihmisten ahneus ja rahanhimo, mutta en minä tiedä onko siinä mitään tuomittavaa. Ehkä oma ajatusmaailmani ei vaan ihan sovi tähän nyky-yhteiskunnan menoon.

Sarasvuon kohdallahan tilanne on se, että häntä vastaan on helppo kääntyä, kun pärstä on tuttu tv:stä ja muutenkin hän on ns. massasta erottuva persoona. Kuten tämä Helmenkalastajakin. Kyllähän esimerkiksi tämä Helmenkalastajakin pystyisi nyt saamansa mediajulkisuuden siivittämänä pistämään pystyyn vaikka oman konsulttifirman ja aivan taatusti olisi ostajia. Suomi on pieni maa.

Se ydinajatus mitä siis yritän sanoa on kai se, että Sarasvuo pyörittää menestyksekkäästi täysin normaalia liiketoimintaa ja siihen kai hänellä on täysi oikeus. Tuleehan sieltä sitten verotuksen kautta muillekin osansa. Olettaen, että Sarasvuo tällä kertaa maksaa veronsa ;)

Edit: Tartutaan nyt vielä noihin Juho L:n teksteihinkin.

Minä olen miettinyt, että jos perustaisi sellaisen motivaatiokonsultointiyrityksen. Printtaisin läjän kalvoja, joissa olisi sellaisia "ajatuskehiä"...

Tämä on juuri se juttu, mitä tuossa aiemmin tarkoitin mainitessani siitä, että Suomi on kovin pieni maa. Jos Juho L. ja Juhana H. perustaisivat samaan aikaa tällaiset yrityksen, niin Juhana H:n menestysnäkymät olisivat ehkä paremmat. Joskin menestyminen on mahdollista myös Juho L:lle, mutta se media-arvo mitä nuo kilpailijat saivat on jo itsessään aikamoinen palkinto. Juhana vielä osasi käyttää sen. Muut sitten yrittävät jälkeenpäin samaa kitisemällä jostain lasten fillareista.

Edit: Mutta olihan tuo ohjelma loppu ihan opettavainen: Toiseksi tullut sai kisan voittajan esimiehen paikan ja stipendit olivatkin lahjakortteja.

En edelleenkään ymmärrä miten ihmeessä ihmiset saivat käsityksen, että se stipendi olisi puhdasta rahaa? Vai olisiko tällaista käsitystä edes tullut ilman rakkaita iltapäivälehtiä?

Nuo palkkausjututhan ovat taas Sarasvuon oma asia. Kisan voitti Olli (?) ja muilla palkkauksillahan ei periaatteessa ole Diilin kanssa mitään tekemistä, koska veikkaisin, että formaatissa on kuitenkin aika tarkkaan määritelty, että kilpailussa on yksi voittaja. Ja niinhän tuossa olikin. Diilin voittajaksi julistettiin Olli ja hän sai sen duunipaikan mikä siitä oli palkinnoksi luvattukin.

Eri asia on sitten olisiko noita muita palkkauksia kannattanut siihen finaalilähetykseen tunkea, mutta olisihan ne joka tapauksessa joku nostanut julkisuuteen, joten järkevämpää se oli ehkä noin tehdä. Koska olihan tuo nyt tavallaan ihan järkevääkin. Harvoin työnantaja pystyy seuraamaan kymmentä kuukautta tulevien työntekijöidensä toimia. Sitä en sano, etteikö tuossa nyt paljon olisi ollut mukava vaan Sarasvuon oman yrityksen mainostamista ja imagon nostamista, mutta siis eihän tuossakaan kai mitään väärää tehty.
"Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä
Mage
03.05.2005 10:00:19
Mutta onhan noilla nyt selvä ero kuitenkin: Sarasvuo ei käsittääkseni kauppaa paskanpuhumissessioitaan yrityksille VIIHTEENÄ, vaan väittää siitä olevan ostajille jotain todellista HYÖTYÄ. Rokkikukko ei kai lupaakaan maksavalle yleisölleen muuta kuin korkeintaan upean elämyksen. Kumpi on suurempaa kusetusta?

Kusetuksesta en tiedä kun katselee nykyisten CD:levyjen, signaturesoittimien ja pääsylippujen hintoja...

Aika monelle musiikki on enemmän kuin viihdettä, jokaisella on varmaankin joku tuttu jolle rock on enemmän kuin pelkkää viihdettä joillekin jopa elämäntapa. Samanlaisia mielikuvien luojia molemmat mutta olennaista on että se lopullinen kuluttaja on tyytyväinen vaikka kaikki rahat menivätkin.
''Teach my children to love! They'll learn to hate on their own.'' -David Allan Coe
Deep Shadow
03.05.2005 16:19:08
Edit: poistin. en haluakaan tapella.

Ei tuolla avatar-kuvalla :)
"Televisio on kulttuurin vappunenä" -A.W. Yrjänä
NHR
03.05.2005 20:42:51

Ei vaan ajatus oli oikeastaan se, että miksi kääntyä juuri Sarasvuota vastaan kun kaikki muutkin tekevät samaa.

Tähän jo itse vastasitkin:

Sarasvuon kohdallahan tilanne on se, että häntä vastaan on helppo kääntyä, kun pärstä on tuttu tv:stä ja muutenkin hän on ns. massasta erottuva persoona.

Kyllä minua periaatteessa vituttavat yhtä paljon kaikki huijarit, mutta en minä rupea tähän ketjuun nyt muita nimeämään, kun Sarasvuosta kerran oli puhe.

Minua kyllä vituttaa ihmisten ahneus ja rahanhimo, mutta en minä tiedä onko siinä mitään tuomittavaa. Ehkä oma ajatusmaailmani ei vaan ihan sovi tähän nyky-yhteiskunnan menoon.

Tässä olen kyllä hyvin pitkälti samoilla linjoilla. Mutta vaikka ahneus sinänsä ei olisikaan tuomittavaa, niin tietyt keinot sen tyydyttämiseksi (huijaaminen, varastaminen jne.) mielestäni ovat. Vaikeampaa onkin sitten selvittää se, että kuka huijaa muita ihan tietoisesti ja kuka taas uskoo itsekin omaan humpuukiinsa. En minä Sarasvuostakaan loppujen lopuksi oikein osaa sanoa.

Enkä minä sitäkään nyt mitenkään todistamaan pysty, ettei hänen palveluksistaan niille yrityksille mitään hyötyä olisi ollut. Myönnän siis, että reaktoni on suurelta osin tunnepohjainen, mutta helvetin vastenmielinen tyyppi se on joka tapauksessa...
Pellestä taikuriksi muuttuu aika hitaasti; ehkei siihen riitä elinaikani.
Robert
04.05.2005 09:16:26
Ei tuolla avatar-kuvalla :)

Heh. On muuten hieno tuo omakuvasi :)
:)

kalamies#4 >-)))>
Punttisika #4
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)