Aihe: Mikit (pedaalit?) katujyrä-saundiin?
1 2 3
Sahtimies666
02.05.2005 21:47:03 (muokattu 02.05.2005 21:48:04)
joo elikkäs.. mul on tollanen edb605 iba, bossin odb-3 särö ja behringerin 1200joku combo..

Tavotteena ois saada sellanen katujyrä-saundi esille millähä mikeillä pääsis lähemmäks tavotetta?

Myös eri pedaaleita saa ehotella.. oiskoha big muffista mitään apua?

Joo elikkä joo koittakaa ymmärtää!! :)
"Prima Nocta" - the right to sleep with any new bride on their wedding night.
hemmo
02.05.2005 21:52:36

Joo elikkäs hommaa toi Ambeggin 300 W putkinubes, niinko, ja sitte toi, joo elikkä joo 8x10' kaabbi. Rouheeta, totaniinko.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
hollstro
02.05.2005 22:09:33

Ymmärrän kyllä mitä haet katujyräsaundilla, mutta oikeesti katujyrä kuulostaa hirveeltä. Karmee kolina ja kirskunta kun se metallitela murjoo kiviä ja asfalttia alleen, paitsi kun se tasoittaa ihan tuoretta asfalttia. Silloin siinä on enemminkin sellainen traktorisaundi...

No, siitä saundista. Paljon putkivahvistintehoa ja kaiutinpinta-alaa, äijäbasso tyyliin Presari, Rickenbacker tai Musarin Stingray, dropped D-vire (viiskieliset ei oo rock and rollia, minusta) ehkä jonkun verran säröä pedaalista jos ei voi luukuttaa styrkkarista pääteastesäröä. Ja sitten tärkeimpänä napakka soittotatsi. Siitä se lähtee.
pardy
02.05.2005 22:16:18

No, mahollisimman röytävä ote soittoon, mahdollisesti plekulla, vähän säröä peliin ja hyvät kaapit/vahvari. Sanoisin että tuo Behringer on tässä tapuksessa se heikoin lenkki, särösi on ainakin ihan jees, jos siitä nyt ylipäätänsä diggailee.
"...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua
Niskamies
02.05.2005 22:56:47
Pistäisin vahvarin vaihtoon. Jos rahaa riittää, niin se Gallien Krugerin uusi backline nuppi, ja kaveriksi vaikka 4x10" kaappi. Tolla yhdistelmällä se katujyräsaundi irtoaa, Gallien Krugerissa saa kivasti säröä ilman pedaaleitakin. Ton bossin jättäisin veke tai korvaisin toisella pedaalilla, mun mielestä siitä ei saanut järkevän kuuloista overdriveä millään.
Meitsi on meshissä.
balzary
02.05.2005 23:10:25

Pistäisin vahvarin vaihtoon. Jos rahaa riittää, niin se Gallien Krugerin uusi backline nuppi, ja kaveriksi vaikka 4x10" kaappi. Tolla yhdistelmällä se katujyräsaundi irtoaa, Gallien Krugerissa saa kivasti säröä ilman pedaaleitakin.

onko näin? missä oot päässy tota backlinea testaamaan?
Niskamies
03.05.2005 06:39:58
onko näin? missä oot päässy tota backlinea testaamaan?

Näytteiden perusteella uskallan noin sanoa.
Meitsi on meshissä.
balzary
03.05.2005 08:28:25 (muokattu 03.05.2005 08:36:35)

Näytteiden perusteella uskallan noin sanoa.

minkä näytteiden? jos tarkotat niitä mun näytteitä niin nehän on eri laitteet, mun gk:ssa kaks kanavaa, tossa vain yks. jos jossainpäin nettiä on backline-näytteitä niin kerro mullekin, kiinnostaa vertailla.
Niskamies
03.05.2005 09:16:17
minkä näytteiden? jos tarkotat niitä mun näytteitä niin nehän on eri laitteet, mun gk:ssa kaks kanavaa, tossa vain yks. jos jossainpäin nettiä on backline-näytteitä niin kerro mullekin, kiinnostaa vertailla.

Jaahas, ne sun näytteet ei ollutkaan siitä uudesta Backlinestä? No, uskallan sitä silti ehdottaa, vaikuttaa lupaavalta vehkeeltä.

Mutta kuiteskin, se jyräsaundi ei irtoa tolla Behringerillä. Ikävää, mutta aika totta. Jyräsaundi irtoaa suurella kaiutinmäärällä ja vahvistinteholla, näin ainakin mun mielestä. 4x10"/1x15"/joku muu kaappi ja joku tehokas nuppi, niin jo irtoaa hyvät saundit. Ei kannata ruveta mikkejä vaihtelemaan mielestäni, hyvien mikkien hintaan kun melkein saa jo hyvän nupin.
Meitsi on meshissä.
hemmo
03.05.2005 09:17:24

Jaahas, ne sun näytteet ei ollutkaan siitä uudesta Backlinestä? No, uskallan sitä silti ehdottaa, vaikuttaa lupaavalta vehkeeltä.

Höhö! Sulla vaan besserwisser-pokka pitää vaikka tulee noita harhalaukauksia. Oikke!
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
balzary
03.05.2005 09:29:54

tätähän mä vähän ajoin takaa... mun gk:stä ei puhtaalla kanavalla saa kyllä mitään "jyrää", pientä rosoa vaan. vois tietty äänitellä pätkät esimerkiksi jahka kerkiän. puhdas kanava nubelit kaakossa.
Niskamies
03.05.2005 09:34:18
tätähän mä vähän ajoin takaa... mun gk:stä ei puhtaalla kanavalla saa kyllä mitään "jyrää", pientä rosoa vaan. vois tietty äänitellä pätkät esimerkiksi jahka kerkiän. puhdas kanava nubelit kaakossa.

Se katujyräsaundihan on suhteellinen käsite. Itse ainakin vetäisin heviä joko täysin puhtaalla saundilla tai aivan pienellä rosolla. Enkä siihen tarvitse oman EBS:n kanssa pedaaleita, toi drive potikka on nerokkuutta. Kaikissa vahvareissa pitäis olla sellanen.
Meitsi on meshissä.
Karlsson
03.05.2005 09:35:58
Se katujyräsaundihan on suhteellinen käsite.

Hoho! Munsta toi paras katujyrä-sounti lähtee wahwah-spedulla ja Modulator Gongulatorilla! Son vaa suhteellista!

Itse ainakin vetäisin heviä joko täysin puhtaalla saundilla tai aivan pienellä rosolla. Enkä siihen tarvitse oman EBS:n kanssa pedaaleita, toi drive potikka on nerokkuutta. Kaikissa vahvareissa pitäis olla sellanen.

Joo, munki Tesas on semmone. Kauhia pieru sieltä lähtee irti, lähinnä.
"Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis
balzary
03.05.2005 09:36:20

Se katujyräsaundihan on suhteellinen käsite.

no sit pitäs varmaan ensin kysyä mitä ketjun aloittaja sillä tarkoittaa. mulle tulee mieleen niistä mun soundiklipeistä lähinnä se insane distortion vai mikä se oli.
Niskamies
03.05.2005 09:36:52
Joo, munki Tesas on semmone. Kauhia pieru sieltä lähtee irti, lähinnä.

Kauhia pieru = ROCH!
Meitsi on meshissä.
Teijo K.
03.05.2005 10:12:15 (muokattu 03.05.2005 10:15:15)

Hoho! Munsta toi paras katujyrä-sounti lähtee wahwah-spedulla ja Modulator Gongulatorilla! Son vaa suhteellista!

Näin muuten onkii! Munsta se lähtee siitä, kun putkivahvistin laitetaan Ihan Täysille. Sitten kun pääteputket alkavat säröttämään ja kompressoimaan ja muutenkin värittämään soundia, ja elementti liikkuu mielellään ihan ripustustensa rajoilla. Tulee sellaista korinaa että. Rutinaa ja pauketta.

Toisaalta Ampegin rantasauna+kiuas -yhdistelmällä tulee tuossa vaiheessa jo kohtuu runsaasti äänenpainettakin. Siksi ehkä joku vähän pienempi putkinuppi ja vähän vähemmän kaiutinpinta-alaa. Kuuluu jotain muutakin kuin sitä sbassoa. ;)

Ps. Siis sitten on hyvä katujyrä -snoundi miusta, kun soittaessa aina välillä tulee sellainen sävähdys "no ny ne hajos!" "eiku ei hajonnutkaan"
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
NYdoll
03.05.2005 11:30:12

Noissa backline nupeissahan on ihan avuttoman vähän tehoa...
metalli sykkii...
pardy
03.05.2005 11:45:46

Noissa backline nupeissahan on ihan avuttoman vähän tehoa...

Oks 300w "avuttoman vähän"? Paljos omassa behkussas on?
"...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua
Karlsson
03.05.2005 11:51:30
Oks 300w "avuttoman vähän"? Paljos omassa behkussas on?

No onhan se nyt ihan naurettava tehomäärä tommone.
"Ainoa mikä erottaa sut trollista, on se että sä kuulut sbassomumoihin, joku muu käyttäjä saisi kunnolla satikutia jatkuvasta vittuilusta. Eikös sulle riitä Faq-ketju ja DADA, onko pakko myös terrorisoida tavallist keskustelua?" -Niskis
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)