Jii 02.05.2005 19:11:02 | |
---|
Säriseekö siis joka kieli vai pelkkä A-kieli jos painetaan ekasta välistä? Jos särisee pelkkä A-kieli, niin ongelma johtuu mun arvauksen mukaan liian syvästä kieliurasta satulassa (pelkällä A-kielellä) tai nauhoista. Jos joka kieli särisee kun painetaan ekasta välistä, niin sitten ongelmaa kannattaa yrittää korjata löysäämällä kaularautaa. Jos mun tapauksesta puhut, kaikki kielet muuttuvat huonompaan suuntaan. Selityksesi avarsi ymmärtämystäni. Mä en ole tainnut huonoon nauhojen viimeistelyyn ainakaan viimeaikoina juuri törmätä. Birth, copulation and death.
Is this your life? |
Jos mun tapauksesta puhut... Eiku tarkotin nimim. hollowin kitaraa. Oisin voinut kyllä selkeämmin viitata siihen. Ihmiskunta on ylittänyt rajan. Pakokeinoja nopeutuvalta tuhoutumiselta säästymiseksi ei ole. |
Dr.El 02.05.2005 20:29:46 | |
---|
No E kieli ei soi kans hirveen hyvin eka nauhalta(F) Samoin A kieli (yläAsta) Ja myös sama vika on vähän D kielen ekalla nauhalla. Ja tosiaan se koskee seuraavaan nauhaan aina. R.I.P Dimebag Darrell 1966-2004 |
kulmahiomakone 02.05.2005 21:33:39 | |
---|
Toki. Puhutko nyt omasta kitarastani, vai aloittajan? Mä lukaisin kai ketjun liian nopeasti, mutta en löytänyt huonosta nauhatyöstä merkkiä. Ekasta viestistä luin, että yhdellä kielellä on ongelmia... Jos olisi raudasta kiinni, niin ongelmia olisi useammalla (tai kaikilla) kielillä. Rasti. |
Les Fender 02.05.2005 21:51:12 | |
---|
No E kieli ei soi kans hirveen hyvin eka nauhalta(F) Samoin A kieli (yläAsta) Ja myös sama vika on vähän D kielen ekalla nauhalla. Ja tosiaan se koskee seuraavaan nauhaan aina. Jos et itse uskalla säädellä kaularautaa niin käy jossain musiikkiliikkeessä sen kanssa, eiköhän asiansa osaava myyjä senverran auta että vian syystä jonkin mielipiteen ainakin sanoo.. Ainakin täällä Mansen suunnalla ilmoittavat usein säätävänsä kitaran samalla jos ostaa kielet. Ei tuon takia kannata yöunosia menettää. Kitara tykkää kun sillä soitetaan!! |
Jii 02.05.2005 21:55:21 | |
---|
Ekasta viestistä luin, että yhdellä kielellä on ongelmia... Jos olisi raudasta kiinni, niin ongelmia olisi useammalla (tai kaikilla) kielillä. Näin se sitten on. Olen itse (onneksi) omistanut vain nauhoiltaan kunnollisia kitaroita niin kauan kun olen asioista mitään tajunnut. Kerrankin oppii muuten kuin kantapään kautta. Hollowi tosin kirjoitti, että useampi kieli soi huonosti. Tällöin tilanne muistuttaa mua omasta soittimestani. Se parani kyllä kaularaudan säädöllä. Birth, copulation and death.
Is this your life? |
wilzhu 03.05.2005 00:05:02 | |
---|
En nyt viitsi uutta topickia tästä tehdä, joten kysyn nyt tässä. Onkohan Tune-o-Matic -talloihin jotain erityistä ruuvvaria, millä saisi intonaatiota säädettyä? Kun tahtovat kielet olla melko ikävästi tiellä. JA niitä kun ei oikein säädön ajaki voi pois ottaa. Paljon se ottaa, vähän se antaa. |
Juniper 03.05.2005 10:52:08 | |
---|
En nyt viitsi uutta topickia tästä tehdä, joten kysyn nyt tässä. Onkohan Tune-o-Matic -talloihin jotain erityistä ruuvvaria, millä saisi intonaatiota säädettyä? Kun tahtovat kielet olla melko ikävästi tiellä. JA niitä kun ei oikein säädön ajaki voi pois ottaa. Löysää kieltä ja vedä se sivulle tallapalan viereen, niin pitäis mahtua säätämään. |
Black Zombie 82 03.01.2020 22:05:51 (muokattu 03.01.2020 22:07:05) | |
---|
Mun Les Paulissa on kaksi vikaa: 1. kieli soi kokonaisuudessaan huonosti. Ja 6.kieleltä jos soittaa palm mutella 1-5 nauhoilta, ei soi kunnolla. Mutta vapaana soi normaalisti. Ja mitään en osaa tehdä asialle. Olen miettinyt, jos kääntyisin oikean soitinkorjaajan puoleen, koska kaverin tekemät fiksaukset ei oikein herätä luottamusta... |
Hynkel 03.01.2020 22:16:27 | |
---|
Black Zombie 82: Mun Les Paulissa on kaksi vikaa: 1. kieli soi kokonaisuudessaan huonosti. Ja 6.kieleltä jos soittaa palm mutella 1-5 nauhoilta, ei soi kunnolla. Mutta vapaana soi normaalisti. Ja mitään en osaa tehdä asialle. Olen miettinyt, jos kääntyisin oikean soitinkorjaajan puoleen, koska kaverin tekemät fiksaukset ei oikein herätä luottamusta... Onko vanhat kielet? Jos on, niin vaihda. Sitten jos ei onnaa niin korjaajalle vaan. Ammattilainen löytää diagnoosin kahdessa minuutissa. Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane. |
Eemelamsi 03.01.2020 22:50:31 | |
---|
Black Zombie 82: Mun Les Paulissa on kaksi vikaa: 1. kieli soi kokonaisuudessaan huonosti. Ja 6.kieleltä jos soittaa palm mutella 1-5 nauhoilta, ei soi kunnolla. Mutta vapaana soi normaalisti. Ja mitään en osaa tehdä asialle. Olen miettinyt, jos kääntyisin oikean soitinkorjaajan puoleen, koska kaverin tekemät fiksaukset ei oikein herätä luottamusta... Kaipaisko kaularauta kiristystä ja kielet (ainakin 1.) pientä nostamista? Mulla teki lespa saman ekana talvena, että palm mutet alko rämisemään päivittäin enemmän. |