Aihe: humbuckereista!!
1
Kitarasankari
12.04.2003 13:10:26
Rokkia soittelen ja uutta kitaraa olen meinannut hankkia johon tallaan laittaisin sd:n jeff beck humpparin onko toi hyvä?? kaulaan pitäisi saada myös hyvä humppari josta lähtee ennen kaikkea hyvät cleanit eli onkos ehdoituksia??
Pulla on inspiraation lähde...
mathias
12.04.2003 13:48:57
Kun kerran laitatin kitaraani aktiiviset EMGt, en muita mikkejä enää voisi harkitakkaan. Eli tallamikiksi EMG-81 ja kaulaan EMG-60. Hipoo täydellisyyttä. Se on mielipiteeni.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
Deg
12.04.2003 14:22:49

Laatuvehje se Seymor Duncani on. Suosittelen.
hoho vaan sullekkin
Keppi
12.04.2003 14:45:43
EMG:t on hevareiden äärisärö meinikeihin tarkoitettu. Jos taas haluu hieman monipuolisemman...rokkiin sopivaa mikkiä, nii Seymour Duncanilta löytyy...
Juuup!
LaXu
12.04.2003 16:47:59
Kuten olen jo aiemmin maininnut, JB ei kuulu suosikkimikkeihini. Soundi on vähän turhan treblepainotteinen ja alapäätä puuttuu. SD Custom on mielestäni huomattavasti tasapainoisempi ja parempi.
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
Juzzu
12.04.2003 18:11:06
Kuten olen jo aiemmin maininnut, JB ei kuulu suosikkimikkeihini. Soundi on vähän turhan treblepainotteinen ja alapäätä puuttuu. SD Custom on mielestäni huomattavasti tasapainoisempi ja parempi.

Customia en ole testannut, mutta JB on tosiaan aika ylä-middlevoittoinen, ihan sitä kirkkainta yläpäätä ei kuitenkaan hirveästi ole. Bassojakin uupuu, joten semmonen leikkaava rokkimikki toi kyllä on, ihan ajaa asiansa.

Junttaheviin ei tuo kyllä oikein sovi, ja jotkut varmaan vierastaa tuota myös tuon melko kovan ulostulan takia, vintage tuo ei myöskään ole.

Itse olen käyttänyt tuota JB:tä kahdessa kepissä, ja ehkä paremmin se oli balanssissa tuossa isompisoundisessa Epin lespassa, Leppäbody-PRS:ssä jotenkin tuntuu tuo alapään puute leimaavan enemmän tuota soundia.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
mathias
12.04.2003 18:30:39

uskon kyllä että EMG:et ajaa asiansa säröt kaakossa, mutta haen todellakin sellaisia mikkejä joiden cleanitkin hipoo täydellisyyttä...

Mielestäni tuo EMG-60 on sopiva mikki juuri puhtaille soundeille. Makuasiahan tuo tietenkin on.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
kimurantti1
12.04.2003 18:47:03
DiMarzio rulettaa. Itselläni tallassaa Steve's Special ja kaulassa Air Norton, niillä lähtee aivan mahtavat rokkisoundit.

Ja pienenä vihjeenä, jos sinulla kerran on humbuckerit kitarassasi, ja haluat todella hyvät clean-soundit, niin ostappa kitaraasi sellainen potikka switch, joka yleensä laitetaan tonepotikan tilalle. Voit käyttää potikkaa normaalisti tone potikkana, ja kun nostat sen ylös, niis voila-saat humbuckereistasi single coilit, ja niistä lähtee aivan perkeleen hyvät clean soundit, itse käytän myös tällaista!!!
Keppi
12.04.2003 22:08:04
Ja pienenä vihjeenä, jos sinulla kerran on humbuckerit kitarassasi, ja haluat todella hyvät clean-soundit, niin ostappa kitaraasi sellainen potikka switch, joka yleensä laitetaan tonepotikan tilalle. Voit käyttää potikkaa normaalisti tone potikkana, ja kun nostat sen ylös, niis voila-saat humbuckereistasi single coilit, ja niistä lähtee aivan perkeleen hyvät clean soundit, itse käytän myös tällaista!!!

Itsekkin oon sitä mieltä, ett ykskelaisen soundi on yleensä humpparia parempi puhtailla soundeilla.
Juuup!
Guitarfreak
13.04.2003 09:06:51

mun mielestä parhaat singlecoilsoundit irtoo aidosta singlestä! yleensä mitä oon noita coil tap juttuja kokeillu, ni ne kuulostaa lähinnä säälittävän heikoilta! niistä puuttuu kokonaan potku...

eihän siitä sillon oo haittaa jos myllyttää ne kymmenen eri kompuran läpi, mut jos rokkia soitta, nii sillon siitä on haittaa...
Kaikki on turhaa. Kaikki mitä ihminen yrittää on vain katoavaa turhuutta ajan virrassa. Kamat
SirWilho
13.04.2003 09:28:14
Pistä vaikka kaks huumbuckeria ja niitten väliin vaikka fenderin vintage noisless yksi yksikelainen... En tiedä mitkä humbuckerit omassa LesPaulissa on mutta loistava saundi sekä säröllä että puhtaalla...
Kitarasankari
13.04.2003 17:32:12
DiMarzio rulettaa. Itselläni tallassaa Steve's Special ja kaulassa Air Norton, niillä lähtee aivan mahtavat rokkisoundit.

Saan kyllä ne hyvät cleanit single coil soundit stratostani mutta nyt on lähinnä haussa hyvät humbucker cleanit..
Pulla on inspiraation lähde...
LaXu
13.04.2003 18:31:37
Itse olen käyttänyt tuota JB:tä kahdessa kepissä, ja ehkä paremmin se oli balanssissa tuossa isompisoundisessa Epin lespassa, Leppäbody-PRS:ssä jotenkin tuntuu tuo alapään puute leimaavan enemmän tuota soundia.

Tämä oli minunkin näkemykseni mikistä, leppärunkoisessa alapään puute jäi häiritsemään, vaikka sinänsä tuo ylämiddlevoittoinen ääni oli ihan mainio vaikkapa bluesin soittoon, mutta ei mielestäni niinkään rokkiin. Mahonkirunkoisessa kitarassa voikin toimia paremmin, mahongin tuhdit ja tummat soundit tasapainottamassa...
"Walking the fine line between bacon and Christian."
Höpötystä omista soittimista ja vempeleistä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)