Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Dinosaur Jr.
1 2 3 4 5 6
2541
01.05.2005 20:36:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mojo -lehden jutun luettuani alkoi tämä bändi kiinnostaa. Eli suosituksia: mistä levystä kannattaisi aloittaa, mitä levyjä mahdollisesti välttää (ainakin ensiostona) ja toki voi kertoa myös J. Mascis -tuotannostakin.
 
Tempura
01.05.2005 20:49:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin ensilevynä Hand it overin. Ihan vaistolla, tietämättä orkesterista sen enempää. Ja pitää sanoa että kyllä toimi, todella hyvä rocklevy. Hyviä biisejä, ei ole pelkkää säröääntä.
 
...mutta sitten pitää sanoa etten juuri muita levyjä omista. Green mindin ostin, mutta hukkasin samantien. Pointti oli kuitenkin siinä, että Hand it over oli heti hyvä ja teki vaikutuksen, ja jätti mielenkiinnon bändiä kohtaan.
 
Noita levyjä lienee senverran, että tulee muitakin suosituksia. Kunhan joku Dinosaur-fanipoika/tyttö huomaa tämän.
 
FlatOutFucked
01.05.2005 20:57:12 (muokattu 01.05.2005 20:57:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Palasivat juuri yhteen keikkailemaan, muuten.
 
Itse en siedä J Mascisin ääntä. Ajattelin kuitenkin ostaa joskus You´re living all over me -albumin. On heillä kuitenkin aika suuri rooli jenkki-indien kehityksessä.
 
It´s making me sick, I want no part of it.
Stop waving that flag.
Planetist
01.05.2005 21:41:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jep, itsekin olen ollut kyseisestä bändistä jo jonkun aikaa kiinnostunut. Kertokaa ihmiset.
 
aseta jotain ihan helvetin hauskaa tähän. hymiö.
Pastilli?
Feggy
02.05.2005 11:12:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen levyä nimeltä Bug.
 
Less is more.
Nita Nitro
02.05.2005 11:24:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en siedä J Mascisin ääntä. On heillä kuitenkin aika suuri rooli jenkki-indien kehityksessä.
 
Täysin samoilla linjoilla olen minäkin. Kirjastosta lainattua Green Mindia yritin diggailla muutamaan otteeseen, mutta eihän siitä tullut yhtään mitään äijän jollotuksen takia. Sinänsä ei biisit kuulostaneet sävellyksinä yhtään paskemmilta, mut kun ei niitä vaan pysty kuuntelemaan...
 
"If there's a sound to play / that does not fit today / why not just play the bastard anyway" -ginger
nenä
02.05.2005 12:08:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nythän on juuri julkaistu re-issue -painokset kolmesta ekasta lätystä (Dinosaur jr., You're living all over me, Bug), joten ehkä joku niistä. viisitoista euroa tunnelin levystä ja joitain bonuksiakin niissä taisi olla. Mielestäni You're living all over me on paras.
 
90-luvun lätyt, ovat tosin aiemmin (en ole noita re-issueita kuullut) olleet parempisaundisia ja hallitumpia muutenkin. Oma suosikkini on Where you been, mutta luultavasti vain siksi, että se oli eka Dino-levyni.
 
2541
02.05.2005 13:15:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia suosituksista. Katsastan paikallisen kirjaston ensin.
 
balzary
02.05.2005 23:26:30 (muokattu 02.05.2005 23:27:16)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

where you been on mun mielestä tosi hyvä levy. eikös sillä levyllä ole se "out there"?
 
kastei
06.05.2005 11:55:27 (muokattu 06.05.2005 12:00:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ear Bleeding Country-kokoelmaa voisin suositella, siltä kun löytyy ainoastaan sinkkuna julkaistu cover Curen Just Like Heavenistä sekä Mascisin loistava soolobiisi, Grace of My Heart-leffaan tehty Beach Boys-pastissi Take a Run at the Sun. Green Mind ei ainakaan albumikokonaisuutena mua vakuuttanut, vaikka The Wagon kasvoikin muutamalla kuuntelukerralla tylsästä renkutuksesta todella nerokkaaksi biisiksi.
 
kastei
06.05.2005 11:58:27 (muokattu 06.05.2005 12:00:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuplat tuli.
 
ejhfi
05.06.2005 21:18:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen levyä nimeltä Bug.
 
Kerrassaan ihana orkesteri, jolle menetin palan sisimpääni joskus 80-luvun lopulla juuri Bug-levyn ansiosta. Ei ole Freak Scenen voittanutta :)
 
Kannattaa kuitenkin tutustua myös sellaisiin levyihin kuin "Your Living All Over Me", "Green Mind" ja "Whatever's Cool With Me" minkä nimikkobiisistä on melko metka video.
 
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
kivi
05.06.2005 21:37:23 (muokattu 05.06.2005 21:38:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä ei jostain syystä oo (EDIT: paitsi balzary, huomasin myöhässä) mainittu Where You Been -levyä, joka mun mielestäni on orkesterin ja J. Mascisin luovuuden huippu. Pelkkiä kuningasbiiisejä Out Therestä lähtien.
 
Toki muut mainitutkin on hyviä, paitsi Hand It Over on jo vähän väsynyt.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
patonki
05.06.2005 23:27:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, täällä ei olekaan vielä mainittu sitä, että nähtävästi elokuussa olisi Dinosaur Jr. -kolmikko keikalla Tavastialla. Taannoisella Tavan soolokeikallaan Lou Barlow mainitsi, että hän on tulossa samalle lavalle lähiaikoina uudestaan Dinojen kanssa. Tuon elokuisen ajankohdan kuulin luotettavalta taholta jo ennen tuota Barlowin keikkaa...
 
FlatOutFucked
06.06.2005 00:45:38 (muokattu 06.06.2005 01:00:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulemma keikkailevat pelkästään rahan takia.
 
Sanotaan että J ja Barlow eivät vieläkään oikein kestä toisiaan...
 
No, Sebadohia on jonkin verran tullut kuunneltua. En minä levyjä heiltäkään vielä omista mutta ainakin Not Too Amused ja Shit Soup on, niinku, helvetin loistavia kappaleita. Eli Bakesale lähtee jonain päivänä levykaupasta kotiin.
 
It´s making me sick, I want no part of it.
Stop waving that flag.
ejhfi
06.06.2005 07:15:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä ei jostain syystä oo mainittu Where You Been -levyä, joka mun mielestäni on orkesterin ja J. Mascisin luovuuden huippu.
 
Vaikka Out There ja On the Way onkin hienoja kipaleita, niin kuitenkin kyseistä levyä tahtoo jo vaivata se sama väkinäisyys ja väsymys kuin sittempiäkin tuotoksia. Turhan paljon tekomasiivisia patarumpuja, akustisrämpyttelyslovareita ja muuta täytettä edellisiin tuotoksiin verrattuna mielestäni. Niin, tämähän on mielikuva joka syntyi silloin joskus heti levyn ilmestymisen jälkeen ja näistä käsityksistä on vaikea päästä eroon, kun ne on tuolla spinaalissa :)
 
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
Feggy
06.06.2005 13:10:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, täällä ei olekaan vielä mainittu sitä, että nähtävästi elokuussa olisi Dinosaur Jr. -kolmikko keikalla Tavastialla. Taannoisella Tavan soolokeikallaan Lou Barlow mainitsi, että hän on tulossa samalle lavalle lähiaikoina uudestaan Dinojen kanssa. Tuon elokuisen ajankohdan kuulin luotettavalta taholta jo ennen tuota Barlowin keikkaa...
 
Hip! Täytyy tarkkailla Tiketin sivuja.
 
Less is more.
mrk
28.06.2005 01:21:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.dinosaurjr.com/home.tour.htm
 
08/10/05 - Wed Tavastia Helsinki, FIN !!!!!!
 
"What would we be without wishful thinking"
Feggy
28.06.2005 08:17:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.dinosaurjr.com/home.tour.htm
 
08/10/05 - Wed Tavastia Helsinki, FIN !!!!!!

 
HIP! Käsittämättömän kova keikkakesä Helsingin seudulla festareista huolimatta!
 
SCOTS, Hidden Cameras, White Stripes (Tallinna), Teenage Fanclub, Franz Ferdinand, Posies, Patti Smith ja nyt vielä Dinosaurit!
 
Less is more.
nenä
29.06.2005 09:34:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perjantaina 1.7. tulevat Tikettiin myyntiin liput Tavastian keikalle. 26 euroa/kpl.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «