Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: DigiTech Whammy IV
1 2 3
Rapid *
01.05.2005 19:08:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin hankkia DigiTech Whammy 4:n ja olisi vähän kysymyksiä siitä.
1. Onko se edeltäjiänsä huonompi?
2. Olisiko XP100 parempi?
3. Onko se harmonisoija-juttu hyvä siinä pedaalissa?
4. Pilaako se soundin totaalisesti, kuten jotkut valittaa?
 
Kiitos jo etukäteen vastanneille..
 
goose
01.05.2005 20:16:50 (muokattu 01.05.2005 20:17:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin hankkia DigiTech Whammy 4:n ja olisi vähän kysymyksiä siitä.
1. Onko se edeltäjiänsä huonompi?
2. Olisiko XP100 parempi?
3. Onko se harmonisoija-juttu hyvä siinä pedaalissa?
4. Pilaako se soundin totaalisesti, kuten jotkut valittaa?
 
Kiitos jo etukäteen vastanneille..

 
1. Edeltäjiä en ole testannut, mutta minusta tämä ajaa asiansa aivan hyvin.
2. Jos tykkää näprätä presettejä jalalla. Soundeista en niinikään tiedä xp-100:n kohdalla.
3. Harmoniat toimivat erittäin hyvin ainakin omassa setupissani ja vehje toistaa myös muutaman sävelen soinnut ilman piereskelyjä.
4. Ei pilaa soundia, mutta Radiohead -häröilyt saa tarvittaessa pihalle.
 
Suosittelen testaamaan laitetta ennen ostopäätöstä. Omakohtainen pirauttelu antaa parhaat vastaukset kysymyksiisi.
 
Täytyyhän sitä antaa kaverinkin välillä voittaa..
Tompsi
01.05.2005 20:35:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. Edeltäjiä en ole testannut, mutta minusta tämä ajaa asiansa aivan hyvin.
2. Jos tykkää näprätä presettejä jalalla. Soundeista en niinikään tiedä xp-100:n kohdalla.
3. Harmoniat toimivat erittäin hyvin ainakin omassa setupissani ja vehje toistaa myös muutaman sävelen soinnut ilman piereskelyjä.
4. Ei pilaa soundia, mutta Radiohead -häröilyt saa tarvittaessa pihalle.
 
Suosittelen testaamaan laitetta ennen ostopäätöstä. Omakohtainen pirauttelu antaa parhaat vastaukset kysymyksiisi.

 
Whammy 4:n omistajana aika lailla samaa mieltä kaikkien väittämien kanssa.
 
cerulean
01.05.2005 21:56:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin itsekkin Whammy 4:n hetki muutama viikko sitten ja olen ollut kyllä erittäin tyytyväinen. Suosittelen sitä lämpimästi. Soundipuolella ei ole ollut mitään valittamista. Sillä vehkeellä keksii kaiken aikaa uutta! Ja Harmonizer-asetukset ovat yllättävän hyviä, tosin osa hieman turhanpäiväisiä. Osta ihmeessä, halpa ja minä olen ainakin omaani tyytyväinen...
 
After Ruth left me, i´ve been ruthless.
Kapane
01.05.2005 22:54:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omasta mielestäni voin todeta, että tracking on aika hidas ja Harmonizer puoli ainakin minulla pieree nuivasti. Lisäksi saundi on aika tietokone piipitys. Toimii jotenkin hommassaan. Hyvin kun ottaa huomioon sen, mitenkä kilpailijat toimivat tai mikä parempien hinta on.
 
Archetype H.D
In Goth We Trust! The 666 Club #555
-K-
02.05.2005 15:54:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

. Hyvin kun ottaa huomioon sen, mitenkä kilpailijat toimivat tai mikä parempien hinta on.
 
Ja varsinkin saatavuus, ei pahemmin noita analogisia pyöri.
 
Ei suotta elämys.
Reddie
02.05.2005 16:11:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meidän bändissä toinen kitaristi vetelee tolla ja vetelee oikein hyvin. Hienoja soundeja irtoo, mutta tota peliä täytyy oikeasti "opetella" soittamaan. Ei sovi todellakaan joka kohtaan, ja makua täytyy käyttää. Ku sen haldaa, niin hieno peli millä leikkiä.
 
"Tilanne on traagisuudessaan koominen"
Formed - Nu-metallia Espoosta
Adam & Santtu
The Vairus
efunkelist
02.05.2005 16:20:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko niitä sitten muita whammy-pedaaleja olemassakaan kuin digitech? Kun siis puhutaan spedusta joka ei tee muuta ku mitä whammy tekee. Isoissa monipuolisissa prossuissahan kyllä löytyy whammy-toimintoja.
 
efunkelist
02.05.2005 16:20:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja varsinkin saatavuus, ei pahemmin noita analogisia pyöri.
 
Eikös Digitechin Whammy ole digitaalinen eikä analoginen?
 
-K-
02.05.2005 16:21:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös Digitechin Whammy ole digitaalinen eikä analoginen?
 
eka versio on ihan analoginen, aikamoinen harvinaisuus. uudemmat kuten tuo minun 4mallini on ihan digitaalinen..
 
Ei suotta elämys.
efunkelist
02.05.2005 16:31:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

eka versio on ihan analoginen, aikamoinen harvinaisuus. uudemmat kuten tuo minun 4mallini on ihan digitaalinen..
 
Sekö selittäisi että ratm/audioslave-kitaristi Tom Morellon wham-soundi on niin hyvä? Jätkällä on varmaan se analoginen! Mulla oli joskus digitechin rp7 jossa oli sisäänrakennettu digitaalinen whammy ja sen soundi oli kuivaakin kuivempi ja ohut.
 
Kapane
02.05.2005 17:12:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun käsityksen mukaan se ihan ekakin whammy oli digitaalinen(?) mutta tämä on guitargeek tietoa. Paras whammyn tapainenhan on kuulemma Eventide Harmonizer (tjsp). Mutta kyseessähän on räkkiin menevä helvetin kallis pro vehje. Bossin Ps-2 ja -3 ovat kanssa kuulemma hyviä, mutta vaikeasti saatavia. Ps-5 on taas heikompi. Whammyistä se original on se paras. Xp-100 on ihan hyvä, mutta ei siitä ole silti originalin tasolle mielestäni. Omaa orkkista etsiskelen vähemmän aktiivisesti, mutta hinnat ovat aina pilvissä...
 
Archetype H.D
In Goth We Trust! The 666 Club #555
-K-
02.05.2005 17:55:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun käsityksen mukaan se ihan ekakin whammy oli digitaalinen(?) mutta tämä on guitargeek tietoa....
 
Tästä on tosiaan montaa eri tietoa netissä liikkeellä, eniten olen tuota analog-hypeä kuullut. Tiedä sitten kuinka tuommoinen on voitu analogisesti rakentaa. Eipä toisaalta ole minun murheeni..
 
Ei suotta elämys.
zorro
20.05.2005 18:26:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulle tuli tänään postissa whammy 4.. mulla on aiemmin ollu whammy II. soundiltaan tuo nelonen päihittää sen, mutta miinuksena tuossa nelosessa on aivan helvetin pieni vaikutus alue siinä pedaalissa. ei ainakaan ihan heti osaa käyttää sitä sulavasti,
 
ostetaan:danelectro tuna melt tremolo myydään:
tommiot
20.05.2005 20:04:46 (muokattu 20.05.2005 20:05:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korvaisko tolla floikan?
Tekis mieli hommata floikallinen kitara mutta kun tänhetkiset kitarat on oikein hyviä eikä oo kamalasti rahaa...
 
Lisäys: Joo ei toimi hyvin jos soittaa monta ääntä samaan aikaan, mutta toimisko muuten floikan tilalla?
 
Pastilli?
Svensson
20.05.2005 20:29:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nouseeko se äännenkorkeus portaattomasti vai silleen esimerkiksi 1 sävelaskeleen hypyillä?
 
poo
zorro
20.05.2005 20:32:14 (muokattu 20.05.2005 20:33:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Korvaisko tolla floikan?
 
kyllä varmaan joku asialle elämänsä omistautunut saattaa oppia tuolla korvaamaan floikan, mutta mukavampaa, monipuolisempaa ja yksinkertasempaa on soittaa oikealla floikalla.
 
Nouseeko se äännenkorkeus portaattomasti vai silleen esimerkiksi 1 sävelaskeleen hypyillä?
 
portaattomasti
 
ostetaan:danelectro tuna melt tremolo myydään:
zepeteus
20.05.2005 22:21:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästä on tosiaan montaa eri tietoa netissä liikkeellä, eniten olen tuota analog-hypeä kuullut. Tiedä sitten kuinka tuommoinen on voitu analogisesti rakentaa.
 
Ei ole analogi. Originaalin WH-1:n ja seuraajien ratkaiseva ero on lastuissa ja niiden ohjelmoinnissa.
 
IVL Technologies suunnitteli ensimmäisen Whammyn Digitechin kanssa, käyttäen omia lastujaan ja ohjelmointikoodia. Lopputulos oli ilmeisen onnistunut lajissaan, vaikkei pedaali alussa suurta suosiota saanutkaan.
 
Sitten Digitechillä saatiin hauska idea jättää yhteistyö IVL:n kanssa ja tehdä omia versioitaan, käyttäen heidän omien suunnittelijoidensa koodeja. Eivät tainneet saada kaikkia parametrejä kohdalleen, koska kaikissa WH-1:n seuraajissa signaalin seurannan ja soundin on sanottu olevan huonompi.
 
zorro
27.05.2005 13:00:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

huomasimpa sellasenkin huonon puolen, että tuo whammy viivästyttää singaalia vähän. sitä ei ollu siinä kakkosessa. mutta tuo ei varmaan haittaa kun oppii soittamaan sillä.
 
ostetaan:danelectro tuna melt tremolo myydään:
zorro
01.06.2005 23:44:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.harmony-central.com/Reviews/DigitechWhammy/003.html
 
tuolta luin tuon, ja tuolla se väittää seuraavaa: The Whammy Pedal's tracking speed is very impressive. Even when playing a relatively fast run, I detected no lag. It handled all single note runs very well, even tracking bends with smooth response
 
Onko sitten niin, että minulla on joku viallinen versio tästä vehkeestä? minun whammyssä kyllä viiveen huomaa varsinkin silloin kun soittaa nopiaa.
 
ostetaan:danelectro tuna melt tremolo myydään:
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «